Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Min samboer viste seg og ha jobbet som prostituert

NYTT TEMA
revfjell

revfjell
22.01.09 18:18

Hun var utlending.Møtte henne i Norge hun holdt det hemmelig for meg at hun hadde jobbet som prostituert.Fikk etter vært vite sannheten om henne Vi fikk 2 barn sammen, i sommer dro hun med mine barn.Hun var i tillegg sykeligsjalu og hadde psykopatiske trekk.Låste meg nærmest inne i forholdet fikk ikke jobbe,snakke med andre,besøke min familie osv.Jeg var en utadvendt og sosial mann men ble passiv og usosial til slutt.Det som bekymrer meg no er mine barns oppvekst med henne.Hun hadde trengt hjelp prøvde så godt jeg kunne og hjelpe henne i forholdet men hennes stahet satte en stopper for dette..Hva gjør jeg mine barn er min største bekymring no..Fortvila mann.Har kontaktet systemet og gitt utrykk for mine bekymringer men dem ignorere bare min bekymringer.Hun er manipulativ og flink til og virke grei og ordentlig utad.Jeg har opplevd hennes sanne jeg.Takk for gode råd.

Purrfect

Purrfect
25.01.09 01:38

Dette var en komplisert situasjon, og det er veldig vanskelig å gi deg råd hva du skal gjøre. Men en ting, dette har lite med sex og gjøre, og at hun har vært tidligere prostituert har heller ingen ting å si for den nåværende situasjonen.

Om du ønsker det beste for barna så får du være tilstede for de så godt du kan. Om du mener hun er uskikket til å ta vare på barna så må du gå rettens vei for det. Da burde du skaffe deg en advokat. Om du har dårlig råd finnes det fri rettshjelp i dette landet.

Lykke til videre.

poolsclosed

poolsclosed
25.01.09 06:19
revfjell: Hun var utlending.

hvilke land var hun fra.. Jeg kan kanskje hjelpe !

vaktbikkja2000

vaktbikkja2000
25.01.09 07:55

Høres ut som du har noe å slite med der...

Jeg har ingen tro på hjelp fra det offentlige, ikke når det går imot kvinnen. Hadde det vært en kvinne som hadde slitt med en psykopatisk mann, skulle du sett engasjement. Din situasjon ser desverre ikke lys ut..

Man kan jo ønske seg private etterforskere og advokater, men stikker man fingeren i jorda, så skjønner man at dette har man ikke råd til..

Huff og huff. Kan ikke si noe annet enn at jeg synes oppriktig synd på deg, gutt...

gogutten38

gogutten38
25.01.09 08:14
vaktbikkja2000: Man kan jo ønske seg private etterforskere og advokater, men stikker man fingeren i jorda, så skjønner man at dette har man ikke råd til..

En mann vil ofte bli fremstillt som psykopat da hvis man bruker slike metoder, vi menn skal egentlig bare ta lua i hånda å holde kjeft, være glad for at noe gadd føre vårt DNA videre.

revfjell

revfjell
26.01.09 01:12

Ja er det rart man blir forvirra, når mine barn skal vokse opp med en dame meg en slik bakgrunn og holdning overfor menn.Stakkars barna mine.

Juliansen

Juliansen
26.01.09 12:05
revfjell: Ja er det rart man blir forvirra, når mine barn skal vokse opp med en dame meg en slik bakgrunn og holdning overfor menn.Stakkars barna mine.

Du har selv valgt hvem som skal være mor til dine barn, så du har tydeligvis ikke gjort så mye rett du heller...

tidahl

tidahl
26.01.09 16:24
revfjell: Vi fikk 2 barn sammen, i sommer dro hun med mine barn.Hun var i tillegg sykeligsjalu og hadde psykopatiske trekk.Låste meg nærmest inne i forholdet fikk ikke jobbe,snakke med andre,besøke min familie osv.Jeg var en utadvendt og sosial mann men ble passiv og usosial til slutt

Bortsett fra antallet unger, etnisitet og at min eks ikke tok betalt for sex, så kunne jeg kopiert ditt innlegg for 8 år siden.

Jeg brukte litt tid på å få skilt bitene fra hverandre. Sinnet, skuffelsen og frustrasjonen førte ti at alle bitene ble svart malt. I dag er jeg svært glad i mor til mitt barn, men jeg ville ikke tatt i min eks-kone med ildtang.

Hennes udugelighet som kone, gjør henne ikke automatisk til en, for barna skadelig mor.

Vet ikke om du har fått tid til å skille bitene fra hverandre. Alle skilte menn ønsker at deres barn skulle hatt verdens beste mor, men vi kan ikke velge etterpå. Vi kan heller ikke sette noe skille mellom god eller dårlig mor, begge deler er lov. Skillet er nødt til å gå mellom skadelig og ikke skadelig for barna.

Er din eks skadelig for barna, må du ta kampen. Gi alt og litt til for dine barn, for ingenting er viktigere, men husk å ikke la dine valg og handlinger styres følelser rundt din eks. Kaldt og kynisk må du vurdere henne som mor. Finner du henne uskikket må du kun bruke følelsene du har for dine barn som inspirasjon i kampen.

Lykke til, håper at du finner ro og tilfredshet med den løsning du fikser for dine barn

marinii

marinii
26.01.09 19:21

Det store spørsmålet er om barna dine lider.  Har de adferd som tyder på det? Hva sier lærerne? Er de hyperaktive, spesielt innadvendte, utagerende, aggressive eller spesielt sårbare,  kan de ha spiseforstyrrelser, være rusmisbruker eller lignende?

Hvis svaret er nei på alle spørsmålene kommer du nok ingen vei i retten. Hvis svaret er ja, ville jeg fått en sakkyndig til å vurdere omsorgsevnen til både deg og henne, og deretter ville jeg ha vurdert retten, hvis sakkyndig råder deg til det. Dere kan også avtale samvær direkte med sakkyndig, hvis samarbeid er en mulighet. Moren vil aldri bli fratatt samværsretten med mindre hun er svært voldelig, rusmisbruker eller psykisk syk, men du kan kanskje få omsorgen for barna, hvis hun f.eks har psykopatiske trekk og ikke kan ivareta barnas emosjonelle behov.

Lykke til!

(Innlegget ble redigert 26.01.09 19:23)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg