Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp...

NYTT TEMA
studentine80
studentine80Innlegg: 29
15.05.01 18:54

Okei... kan noen fortelle meg hva som skjer? *sukk* Jeg hadde sex med en gutt jeg har kjent et års tid for litt siden, og fant ut litt seinere at det selvfølgelig hendte akkurat den dagen jeg skulle ha eggløsning. Kondomet sprakk... Jeg frika ikke helt ut, siden jeg har opplevd sånne ting før et par ganger, og det har alltid vært falsk alarm. Men nå...jeg skulle hatt mensen for en uke siden, men den har ikke kommet ennå. Jeg tok en graviditetstest for to dager siden (da var jeg fem dager over tiden) men den var negativ. Jeg tenkte jeg skulle ta en test til imorgen for å være sikker, men jeg skjønner ingenting (og jeg begynner å bli mer og mer nervøs). Ikke har jeg vært veldig stressa, ikke har jeg gått mye og raskt ned i vekt, jeg går ikke på noen skumle medisiner, og jeg har hatt en veldig regelmessig syklus på nøyaktig 21 dager i 8-9 år....

Det kan jo legges til at hormonene i kroppen min er litt psycho, og jeg er allergisk mot (kjemisk) østrogen. Dette betyr at jeg blir syk av selv den minste antydning til østrogen eller progesteron i p-piller og kan ikke ta dem.

Men hvorfor skulle en Clearblue graviditetstest som er 99% sikker ikke vise om jeg var gravid nesten to uker etter at jeg angivelig skulle blitt befruktet? Tror dere at jeg er en av de 1% grensetilfellene...??
Hvis noen kunne hjelpe meg med et svar så hadde jeg blitt glad. Tror dere det kan være en annen grunn til at menstruasjonen min nekter å vise seg...?

Brutalix
BrutalixInnlegg: 57
15.05.01 19:58
Hei.... jeg er en gutt som gjør et forsøk på å svare deg,,, har nemlig vært i samme situasjon. Jeg og kjæresten var ikke mer enn 16 tror jeg, og vi gjorde noe som ikke skal gjøres,,, hoppe av i svingen. hennes mor ante ikke noe om dette selvf. Så gikk hun en uke over, og nervene hennes begynte... for hun hadde som deg alltid vært presis/punktlig. Jeg var på ferie, og hun hadde ingen å snakke med før d var gått nesten 1 og 1/2 uke etter tiden. Men når jeg kom hjem og hun fikk snakket om det, så lettet d tydeligvis opå nervene og anspentheten i kroppen, for dagen etter så var mensen på plass igjen...... Gjett om vi var lettet begge to da.

hilsen en som vet hvordan du føler.
sveibjar
sveibjarInnlegg: 3184
03.03.19 17:08
studentine80: Tror dere det kan være en annen grunn til at menstruasjonen min nekter å vise seg...?

hva heter ungdommen ? :)

engrann
engrannInnlegg: 45
29.03.19 23:06
Brutalix: nesten 1 og 1/2 uke etter tiden. Men når jeg kom hjem og hun fikk snakket om det, så lettet d tydeligvis opå nervene og anspentheten i kroppen, for dagen etter så var mensen på plass igjen...... Gjett om vi var lettet begge to da.

Ikke all gong det går bra. Da  jeg var nettop fylt 16 år hadde jeg sex med en jente som var 16 år den dagen. Jeg hadde på condom og hadde samleie, men condomen sprakk og al sæden kom i fitta. Hun hadde mensen tre gonger etterpå, men da var hun gravid i 13 uker uten at hun merket noe da. Det vart mitt første barn. Så alt kan skje uten forvasel da.Vi trudde også at det gjikk bra, men den gongen ei.

engrann
engrannInnlegg: 45
31.03.19 14:09
studentine80: Hvis noen kunne hjelpe meg med et svar så hadde jeg blitt glad. Tror dere det kan være en annen grunn til at menstruasjonen min nekter å vise seg...?

Ja det ene kan være spenningen om en er blitt gravid som du ikke ble. Ofte kan sykiske spenninger kan påvirke mensen og syklussen, men så går det ofte en uke kortere nesy mens. Husk du kan også ha eggløsnin samtidig at du får mensen en uke senere da.

Klikk for å gå tilbake til toppen