Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor dyre sko og støvler kjøper dere?

NYTT TEMA
ynnory
ynnoryInnlegg: 46761
19.10.14 15:03

Dyreste fottøy for meg noensinne et par elegante ridestøvler til kr 2200,-. Sorte med lekker, hvit dekor. Måtte jo ha matchende ettersittende ridebukse i off-white til tusenlappen og en 120 cm lang dressurpisk, sort/sølv til kr 350,-. Og jeg som ikke har hesteinteresse i det hele tatt!!!

Tormund
TormundInnlegg: 19242
16.11.14 23:52

Er vel dress skoene jeg bruker mest penger på, men har ingen par til over 2000,- 

Ellers så kjøper jeg Duckfeet hvert år, de koster 1500,- ca. Behagelige og fine vintersko.

Ormiauge
OrmiaugeInnlegg: 267
16.11.14 23:57

Har et par, Italienske. Som en draum på foten. 2000 kronasjer. Kødder ikke med Italienere og sko. 

Ellers hadde jeg møkkaflaks i våres og gikk forbi et skosalg, og fikk kjøpt fire par fete merkesko for kr 500 paret. Pluss et par vinterstøvler, satt ned fra 1600 til kr 800.

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 57167
17.11.14 00:00
ynnory: Dyreste fottøy for meg noensinne et par elegante ridestøvler til kr 2200,-. Sorte med lekker, hvit dekor. Måtte jo ha matchende ettersittende ridebukse i off-white til tusenlappen og en 120 cm lang dressurpisk, sort/sølv til kr 350,-. Og jeg som ikke har hesteinteresse i det hele tatt!!!

Det aner meg hva for slags interesser du har :))))

ynnory
18.11.14 12:50
GARDSDATTRA: Det aner meg hva for slags interesser du har :))))

Må presisere at dagligfavoritten er Asics joggesko. Ikke råbillige men verdt hver eneste av de 1298 kronene jeg betalte tidlig sist sommer. Armbåndsur til noen tusenlapper og fiskesneller har også kostet meg dyrt. Og kanskje damen kunne tenke seg å bli med hjem å ta en titt på frimerkesamlingen? 

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 57167
18.11.14 22:08
ynnory: Og kanskje damen kunne tenke seg å bli med hjem å ta en titt på frimerkesamlingen?

Ja takk, men bare dersom du byr på noe godt :)

jeangabin
jeangabinInnlegg: 24143
18.11.14 22:10
ynnory: Dyreste fottøy for meg noensinne et par elegante ridestøvler til kr 2200,-. Sorte med lekker, hvit dekor. Måtte jo ha matchende ettersittende ridebukse i off-white til tusenlappen og en 120 cm lang dressurpisk, sort/sølv til kr 350,-. Og jeg som ikke har hesteinteresse i det hele tatt!!!

Hmm du går med rideklær, men driver ikke med ridning? 

Jeg kjøper aldri dyrere sko enn 1200 kroner. 

ynnory
19.11.14 12:07
GARDSDATTRA: Ja takk, men bare dersom du byr på noe godt :)

Alltid noe snadder i kjøl og frys. Si fra dagen før, da! Og fortell gjerne hva du synes er godt. Alltid mat og drikke i mitt beskjedne krypinn. Stor Rimi - butikk 10 minutter unna åpen 07-00 til 24.00. Noe lengre til polet om dette verdsettes. 20 min i mine kjappe Asics joggesko.

Velkommen til St.-Hanshaugen! Blir du over natten får du selvsagt eget soverom. Skal ikke koste deg en tøddel! 

ynnory
19.11.14 12:14
jeangabin: Hmm du går med rideklær, men driver ikke med ridning?

Besøkte en kamerat da vi var på moen. Melkebonde fra Toten. Med interesse for hester og spill på disse stakkars dyr som stresses rundt en bane kun til raringers fornøyelse. Ja, han hadde en gamp på stallen. Koselig kar denne "Pjotr!" Vi hadde skrudd av korken og Simen fikk lurt meg opp på hesteryggen. Joda, så lenge gampen sto stille gikk det jo relativt greit. Hvorpå Simen ga hesten et solid klask på baken med hånden. For å gjøre en lang historie kort våknet jeg neste morgen meget forslått og med skader av brennestle. Ingen hesterygg for meg etter dette. Jeg tror utstyret var mangelfullt. Selv med ridepisk, ridestøvler og matchende ridebukse styrer jeg klokelig unna hesteryggen. Men litt stil og eleganse ved spesielle anledninger er da tillatt. Hest eller ikke!

JudasT
JudasTInnlegg: 5354
19.11.14 12:33

Aldri over 300 kr for et par sko. Å betale mer er omtrent like lurt som å fyre opp i ovnen med pengesedler. 
Men for all del, hvis en absolutt vil utbasunere at en er både rik og dum, så værsågod!

Ormiauge
19.11.14 12:37
JudasT: Aldri over 300 kr for et par sko. Å betale mer er omtrent like lurt som å fyre opp i ovnen med pengesedler. 
Men for all del, hvis en absolutt vil utbasunere at en er både rik og dum, så værsågod!

Svært så provoserende gamlefar var her da:)

Mine sko, er fantastiske å gå i, tenker ikke på designen alene som tar seg ut og virker behagelig i formen, men sålens utforming.

Er som å gå på et tynt lag av sand og gele. Får ikke gnagesår, skoene varer lenge, meget bra kvalitet, og en investering i velvære, varighet og i det ta seg pent nok ut i ulike sammenhenger.

Lykke til med å få det samme under 300, Judas!

ynnory
19.11.14 12:42
Ormiauge: Lykke til med å få det samme under 300, Judas!

Mange rusler kun få hundre meter og da duger det mest. For oss som tilbakelegger mange kilometer og av og til noen mil vil jeg anbefale å gå litt opp i pris. Går lange turer og jogger en del. Da holder det ikke med plastikkjoggesko til et par hundrelapper. 

Ormiauge
19.11.14 12:59
ynnory: For oss som tilbakelegger mange kilometer og av og til noen mil vil jeg anbefale å gå litt opp i pris. Går lange turer og jogger en del. Da holder det ikke med plastikkjoggesko til et par hundrelapper.

Aktiv kar du, Y:)

Allikevel kommer jeg ikke helt i fra følelsen av at denne tråden startet du for å lokke frem noen med de samme fetishene som deg;)

Men, joda, har null i mot andres innkjøp etter evne og bruk.

Av og til kjøper jeg ting og tang som tilfredstiller den forfengelige i meg, og min kjære samboer er en flittig ekspert på E-Bay, så da blir mote ikke så galt i pris uansett.

Greit å ta seg ut når man skal ut!

JudasT
19.11.14 13:09
Ormiauge: Lykke til med å få det samme under 300, Judas!

Hvis du har problemer med føttene og lett får gnagsår, er det forståelig at du synes det er verdt tusenlappene. Men de fleste har ikke slike plager.
Jeg ser ikke bort fra at dyre sko han vare noe lengre enn billige. Men ikke i forhold til prisen (f.eks. 300 kontra 1500, dvs. 5 ganger).
I de fleste tilfeller ville den som går rundt i dyre sko oppnådd samme effekt om han gikk rundt med IDIOT skrevet i panna.

Ormiauge
19.11.14 13:16
JudasT: I de fleste tilfeller ville den som går rundt i dyre sko oppnådd samme effekt om han gikk rundt med IDIOT skrevet i panna.

Klabert!

Fin utsikt fra messaninvinduet, Judas?

SirOwen
SirOwenInnlegg: 48712
19.11.14 13:28
Tormund: Ellers så kjøper jeg Duckfeet hvert år, de koster 1500,- ca. Behagelige og fine vintersko.

Er de så dårlige at du må bytte dem ut hvert år?

Selv sverger jeg til Ecco vintersko, og de er like fine i minst 3-4 år. Har selvsagt også den velkjente Ecco-komforten, og man får OFC det man betaler for.

Må derfor støtte ormemannen i at kvalitet er verdt å betale ekstra for.

JudasT
19.11.14 13:37
Ormiauge: Fin utsikt fra messaninvinduet, Judas?

Du kom med dette kryptiske spørsmålet for å få meg til å føle meg dum og utafor og holde kjeften. Det klarte du.

Tormund
19.11.14 14:04
SirOwen: Er de så dårlige at du må bytte dem ut hvert år?

Det er de beste skoene jeg har brukt, inkludert Ecco tøvet ditt, hehe :) Siden vinteren er 10mnd lang i nord norge så må de byttes ut for hver sesong.

SirOwen
19.11.14 14:10
Tormund: Det er de beste skoene jeg har brukt, inkludert Ecco tøvet ditt, hehe :) Siden vinteren er 10mnd lang i nord norge så må de byttes ut for hver sesong.

Kondolerer da. 

Både mtp at du bor i Nord-Norge, og at du anser Ecco som tøv, hehe :)

I og med at mine Ecco-sko holder i minst 4 år, ville de også holdt i minst 2 år på den nord-norske vidda. Med mindre man løper konstant etter reinsdyr:)

Så prøv dem neste gang, og rapporter i denne Thread.

Tormund
19.11.14 14:24
SirOwen: I og med at mine Ecco-sko holder i minst 4 år, ville de også holdt i minst 2 år på den nord-norske vidda. Med mindre man løper konstant etter reinsdyr:)

Jeg bor i Tromsø, byen som er kjent for å ha sludd og drittvær omtrent hele vinteren, og bare så det er sagt så holder Duckfeet mer enn en sesong, det er jeg som er såpass forfengelig at jeg må gå i sko som ser skinnende ut til enhver tid, vi alle har våre laster :)

Ormiauge
19.11.14 14:26
Tormund: Duckfeet

Har månestøvler gått av moten i Nordens Paris allerede?

Sist jeg var der fikk jeg dissekommentarer fra de innfødte i fakkeltoget på nyttårsaften om at søringa vet ikke å kle sæ.

Hadde ikke sånn felleskjøpsdress vet du.

Tormund
19.11.14 14:28
Ormiauge: Sist jeg var der fikk jeg dissekommentarer fra de innfødte i fakkeltoget på nyttårsaften om at søringa vet ikke å kle sæ.

Når du går i felleskjøpedress uten ulvangkostyme under så må du regne med å bli mobbet.

Å nei du, månestøvler går nok aldri av moten, det er bare jeg som er ett utskudd her oppe.

(Innlegget ble redigert 19.11.14 14:29)

Ormiauge
19.11.14 14:35
Tormund: Når du går i felleskjøpedress uten ulvangkostyme under så må du regne med å bli mobbet.

Forsto det var fortjent, ja!

Så forresten en i gode gamle beksonstøvler og mariusgenser og fetthåra midtskill dra damer på det locale discoet der. 

Jeg måtte nøye meg med å bli trakassert av russiske prostituerte. 

Mote er territoriellt egentlig, huah?

(Innlegget ble redigert 19.11.14 14:36)

Tormund
19.11.14 14:38
Ormiauge: Så forresten en i gode gamle beksonstøvler og mariusgenser og fetthåra midtskill dra damer på det locale discoet der.

Nice, tror muligens jeg kjenner han. Slick type.

Btw, hva er beksonstøveler?

(Innlegget ble redigert 19.11.14 14:40)

Ormiauge
19.11.14 14:41
Tormund: Nice, tror muligens jeg kjenner han. Slick type.

Vedder HUB-skoa mine på at han heter Ken eller Kænnet el noe lign!

Ormiauge
19.11.14 14:46
Tormund: hva er beksonstøveler?

Stavet det feil, beksømstøvler

Noen skikkelige røvere på fashionfronten dette. Judas vet

Tormund
19.11.14 14:47
Ormiauge: Vedder HUB-skoa mine på at han heter Ken eller Kænnet el noe lign!

:)

Det går mye i dobbeltnavn i nord-norge så jeg tipper på noe som Troy-birger eller Bengt-Randulf.

SirOwen
19.11.14 14:48
Tormund: vi alle har våre laster :)

True dat, homie.

Kjenner jeg Tromsø rett, har de sikkert en innbytte ordning for brukte Duckfeet også. Som resirkuleres og brukes til foring på selskinnsluer og sydvestfrakker.

Alternativt har du hele garasjen fylt til randen av bevaringsverdige vintersko:)

Ormiauge
19.11.14 14:50
Tormund: Troy-birger eller Bengt-Randulf.

haha, stemmer jo det:))

Ron-Bjørn traff jeg jo, vakke han. Han hadde lisseslips og cowboyfeste, sort skinnvest og, ja the houle shabang. 

Kul kiz dog

Tormund
19.11.14 14:56
SirOwen: Alternativt har du hele garasjen fylt til randen av bevaringsverdige vintersko:)

Hehe, er du på styr? Selvfølgelig går de til foring av selskinnsluer og sydvestfrakker, jobben gjør jeg selvfølgelig selv, ingen andre får røre mine Duckfeet´s.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg