Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Elkjøp

NYTT TEMA
verticalman77
verticalman77Innlegg: 765
28.09.15 12:03

Hva slags kompetanse har egentlig ansatte på Elkjøp? Jeg var innom for å se på en erstatning for en mobil med knust skjerm og de hadde et par tilbud. Men jeg lurte på om noen av de kunne brukes med vanlig simkort. Jeg fikk som svar at de trengte mikrosim og det kunne bestilles på Chess hvis jeg ikke hadde. Siden jeg har nettbrett med vanlig simkort og Tvillingsurf gjennom Chess, kontaktet jeg dem for å høre om to typer simkort kan brukes i det tilfellet. De sa at det kunne det, og mikrosim kunne jeg få ved å brekke av en del av vanlig simkort. Men nå er et nytt simkort allerede blitt sendt til meg. Jeg synes det er dårlig at vedkommende på Elkjøp ikke opplyste om det når jeg tok det opp i butikken så hadde jeg spart de pengene.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
15.10.15 20:38
verticalman77: Hva slags kompetanse har egentlig ansatte på Elkjøp

Det er høyst forskjellig, hvilket gjelder  mange butikker.

Nu, er det så vel også , så at der er så mange varer, og så mye forskjellig, at det er helt umulig på slike butikker, at vite alt hva man måtte kunne finne på at spørre om.

Problemet blir da når , folk er for svake til at innrømme de ikke vet, og svarer sådan som de nu synes der og da. Eller når de ikke gidder undersøke nærmere, og derfor også svarer som  falder seg. Sådan litt i hytt og pine. '

For at helgardere her, det hender altså. også  at folk svarer fra beste overbevisning. Og bare tar feil.-  

Dette  gjelder ikke bare Elkjøp, men om du legger merke til det, så er det salgsteknikker , mer en opplysning om varer, og kundes behov, der er i fører setet, ofte er det som at tale med en flokk papegøyer, på mange butikker. Man vet ganske enkelt hva de sier/gjør nest. Stilller du et spørsmål der ikke passer blir der forvirring i salgs teknikken .

_roffe_
_roffe_Innlegg: 6337
15.10.15 20:47
verticalman77: Jeg synes det er dårlig at vedkommende på Elkjøp ikke opplyste om det når jeg tok det opp i butikken så hadde jeg spart de pengene.

Jeg synes det er dårlig at Chess skal ta seg betalt for å sende deg et nytt simkort..

Å forvente at den ansatte hos Elkjøp ikke visste at nettopp ditt simkort kunne "gjøres om" til et mikrosim, synes jeg blir for mye.

Derimot kunne kanskje selgeren kontakte Chess og sjekket

birkelo
birkeloInnlegg: 10312
16.10.15 03:17
sanila: Det er høyst forskjellig, hvilket gjelder  mange butikker. Nu, er det så vel også , så at der er så mange varer, og så mye forskjellig, at det er helt umulig på slike butikker, at vite alt hva man måtte kunne finne på at spørre om. Problemet blir da når , folk er for svake til at innrømme de ikke vet, og svarer sådan som de nu synes der og da. Eller når de ikke gidder undersøke nærmere, og derfor også svarer som  falder seg. Sådan litt i hytt og pine. '   For at helgardere her, det hender altså. også  at folk svarer fra beste overbevisning. Og bare tar feil.-   Dette  gjelder ikke bare Elkjøp, men om du legger merke til det, så er det salgsteknikker , mer en opplysning om varer, og kundes behov, der er i fører setet, ofte er det som at tale med en flokk papegøyer, på mange butikker. Man vet ganske enkelt hva de sier/gjør nest. Stilller du et spørsmål der ikke passer blir der forvirring i salgs teknikken .

Du kan ikke sammenligne Elkjøp med butikken du kjøper røkelse i.

Jo du får hjelp til hva du trenger om du spør og forklarer hva du trenger, ikke noe salgsargument i det. Folk er ansatt i avdelinger og besvarer de spørsmålene du kommer med.

Men om du henvender deg til dem som du gjør på vgd så kan det være vanskelig å oppfatte, noe du har fått beskjed om her på vgd mange ganger.

Ikke alle kan skjønne seg på følelser og tanker og abstrakte meninger.

Til TS så var dette et sært spørsmål å henge ut en kjede på. Ja sim er større og jeg skal ikke bedømme dine spørsmål eller hva du søkte etter men den stipla linja som omgjør et sim til micro har vært en selvfølge i årevis.

Det er faktisk slik at verden går fremover, innen teknologi på det du henviser til meget kjapt. Det du klager på er rimelig gammelt og da snakker vi år.

Så med dette så skjønner jeg ikke helt ditt sinne i saken. Du kan ikke klandre dem for opplæring ihvertfall. 

(Innlegget ble redigert 16.10.15 03:23)

birkelo
birkeloInnlegg: 10312
16.10.15 03:27
_roffe_: Derimot kunne kanskje selgeren kontakte Chess og sjekket

Kjøp abonnement fra et normalt selskap og lag en avtale. Talkmore selger dette og denne er morsom :-D Dette er en "artig" salgstrategi HAHAHAHA, men denne ansatte er da ikke en person ansatt i en butikk.

Her kan jeg til og med være enig med Sanila.

(Innlegget ble redigert 16.10.15 03:37)

sanila
16.10.15 06:58
birkelo: Du kan ikke sammenligne Elkjøp med butikken du kjøper røkelse

Klapp i.

sanila
16.10.15 07:00
birkelo: Her kan jeg til og med være

Hvorfor i all verden har du ikke gitt ditt besyv med, noe før her. tråden er flere uker,

jonas
jonasInnlegg: 29226
16.10.15 07:56

Ah, Elkjøp. Hater butikken. De er uheldigvis min nærmeste el-butikk så de gangene jeg har prekære el-relaterte behov må jeg innom. Fascinerende hvordan de klarer levere en ubehagelig eller frustrerende opplevelse hver gang. 

Slik jeg oppfatter det består butikken av mange småkonger som regjerer sin avdeling og nåde deg om du skulle spørre om noe fra feil avdeling.  

sanila
16.10.15 08:45
birkelo: Her kan jeg til og med være enig med Sanila.

Og hva mener du , at du er enig med meg i, ikke at det har noen personlig betydning for meg. Men det er kjekt, at vire , hva det er du anser deg enig i. 

Idet jeg har sterkt på fornemmelsen, at du tar feil.

sanila
16.10.15 08:47
birkelo: Ikke alle kan skjønne seg på følelser og tanker og abstrakte meninger.

Det har du helt rett i.

Men nå handler dette ikke så mye om følelser, men om servise på en butikk.,

Selv om jeg har registret , at det ikke er slikt for mange.

Jonas beskriver dette ganske bra.

verticalman77
verticalman77Innlegg: 765
17.10.15 09:32
birkelo: Det er faktisk slik at verden går fremover, innen teknologi på det du henviser til meget kjapt. Det du klager på er rimelig gammelt og da snakker vi år. Så med dette så skjønner jeg ikke helt ditt sinne i saken. Du kan ikke klandre dem for opplæring ihvertfall.

Det er riktig det, og jeg kjenner ganske godt en som jobber på elkjøp og vet at de av og til er på kurs i forbindelse med jobben. Men jeg føler at "gammel" teknologi ikke er utdatert før ny teknologi har ovetatt 100 %, og det er sjelden tilfelle.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg