Hei. Jeg skal snart begynne å trene styrke for å bygge muskler. Jeg har bokstavelig talt knapt tatt i en vekt før, men har lest en del om hvordan man gjør og ikke gjør det mtp trening og kosthold, og skal få en innføring i øvelser og greier av en trener på treningssenteret mitt.
Normalt ville det vel bare vært å bulke med en gang, men jeg har en passlig mengde fett på magen (litt sånn kulemage) selv om jeg har en rimelig normal kroppstype (ganske pinglete, da) og til syvende og sist, skulle jeg blitt kvitt noe av dette fettet. Spørsmålet er når.
Jeg vurderte å bulke, kanskje med noe kondisjonstrening en dag i uka, som en liten ukentlig deffedag, liksom. Har jeg litt ekstra muskler etter en bulkeperiode vil jo forbrenningen ha økt, så det vil jo i og for seg være gunstig før en lengre deff.
Men det er kanskje best å kjøre full deff en periode først for å kvitte seg med magan? Problemet der er at iom at det blir lite/ingen muskeløkning, så bekymrer meg for at jeg kanskje "kaster bort" denne muskelboosten nybegynnere gjerne har i begynnelsen av styrketreninga.
Mange tanker. Hva tror dere? Kanskje det ikke er så nøye hva jeg starter med, for alt jeg vet....