Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Blåmerker

NYTT TEMA
Fyko
FykoInnlegg: 964
07.03.10 20:04

Er det noen andre som får blåmerker etter å ha trent skråbenk med manualer? Jeg får alltid blåmerke på innsiden av håndleddet når jeg trener denne øvelsen tungt.

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30894
08.03.10 15:51

Blåmerker og sår hører dessverre med når man trener mye.

Når jeg driver med skråbenk med manualer, eller flies, så får jeg blåmerker bak på ryggen. Når jeg velter dekk for jeg skrubbsår på skuldrene, og noen ganger blåmerke på hofta. Og den ene gangen jeg prøvde å løfte atlasstein, så jeg ut som en emo med oppskjærte underarmer og håndledd i en uke etterpå.

Fyko
08.03.10 17:34
FredPerry: Blåmerker og sår hører dessverre med når man trener mye. Når jeg driver med skråbenk med manualer, eller flies, så får jeg blåmerker bak på ryggen. Når jeg velter dekk for jeg skrubbsår på skuldrene, og noen ganger blåmerke på hofta. Og den ene gangen jeg prøvde å løfte atlasstein, så jeg ut som en emo med oppskjærte underarmer og håndledd i en uke etterpå.

Haha=P Jeg får ofte små "kutt" på skuldrene av øvelser hvor jeg støtter tunge vekter på meg, men med de blåmerkene på håndleddet så er det ingen ytre påkjenning, det virker som om de kommer fra belastning på håndleddet når jeg utfører øvelsen. Det kommer bare når jeg bruker tunge manualer.

Jeg må prøve meg på atlassteiner og dekkvelt en gang. 

Wes24
Wes24Innlegg: 4471
08.03.10 17:52
Fyko: Haha=P Jeg får ofte små "kutt" på skuldrene av øvelser hvor jeg støtter tunge vekter på meg, men med de blåmerkene på håndleddet så er det ingen ytre påkjenning, det virker som om de kommer fra belastning på håndleddet når jeg utfører øvelsen. Det kommer bare når jeg bruker tunge manualer.

Sikker på at de ikke slår borti armene dine i nedre stilling da? Har en kamerat som får blåmerker av det, men har aldri merka det selv..

Fyko
08.03.10 18:11
Wes24: Sikker på at de ikke slår borti armene dine i nedre stilling da? Har en kamerat som får blåmerker av det, men har aldri merka det selv..

Mye mulig det er pga det som du sier her, det passer med plasseringen også. Skal sjekke neste gang.

FredPerry
08.03.10 20:17
Fyko: Jeg må prøve meg på atlassteiner og dekkvelt en gang. 

Atlassteiner syns jeg er noe dritt, men det er jo en tilvenninssak som alt annet. Å velte dekk syns jeg derimot er veldig moro. Det er egentlig ikke så tungt som det ser ut, når man får litt mer dreisen på teknikken. Trodde aldri jeg skulle klare å rikke på 420 kilo dekk første gangen jeg så det. Selv veier jeg ikke mer enn 88.

(Innlegget ble redigert 08.03.10 20:18)

strongwoman
strongwomanInnlegg: 20
19.03.10 23:33

Jeg har av en eller annen merkelig grunn digre blåmerker på framsida av låra,og jeg skjønner ikke åffer...er det pga markløften tro?

FredPerry
20.03.10 11:56
strongwoman: er det pga markløften tro?

Det hender at jeg får små sår på fremsiden av leggen når jeg drar stanga oppover beina. Lårene pleier imidlertid å gå klar av den verste påkjenningen sånn sett.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg