Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

spise til hvilke tider?

NYTT TEMA
komp91
komp91Innlegg: 4929
23.06.11 21:01

hei jeg har planer om å gå ned ihvertfall ca. 30kg er gutt på 20 år veier 128kg er ca 186 høy.

nå spiser jeg slik

8.30  en halv tallerken musli frokostblanding

13.30 to rundstykker med ost eller skinke

16-17.00 som regel kylling eller noen pølser.

21-22.00 brødskiver

trener litt styrke så er viktig at jeg ikke mister noen muskler. spiller også litt fotball.

noen tips til mat og tider jeg bør spise?

ErikJm
ErikJmInnlegg: 15353
23.06.11 21:13

Bare slank deg og bygg deg opp fra scratch, men mindre du er veldig sterk/muskuløs. Skal du ikke miste mye muskler krever det en ekstrem streng diett, ikke noe pølse og brød-diett som dette her. Et ekstremt kosthold satt opp av profesjonelle med helt riktig fordeling av næringsstoffene til enhver tid + at det blir et sinnssykt dyrt matbudsjett med biff, kylling ++ til hvert måltid. Er det verdt det for den muskelmassen du har? Kommer an på hvor mye det er.

Når du spiser og hvor mange måltid du spiser er ikke viktig - det som er viktig er kaloriinntaket. Mange kjører faste på deff, 2 store måltider om dagen, mens andre kjører opptil 10 måltider. Bare ligg i kaloriunderskudd og tren, du.

(Innlegget ble redigert 23.06.11 21:14)

komp91
komp91Innlegg: 4929
23.06.11 21:21
ErikJm: du er veldig sterk/muskuløs

er ganske sterk. har en del muskler så vil bli kvitt fettet sikter etter bruce lee kropp. er klar over at det må sinnsyk trening til men den vil bli lettere. hvis jeg blir lettere

ErikJm
ErikJmInnlegg: 15353
23.06.11 21:23
komp91: er ganske sterk. har en del muskler så vil bli kvitt fettet sikter etter bruce lee kropp. er klar over at det må sinnsyk trening til men den vil bli lettere. hvis jeg blir lettere

Hvor sterk? Med mindre du har brukt veldig mye tid og energi på å oppnå ønsket muskelmasse burde du bare konsentrere deg om å gå ned i vekt, så starter du å bulke deg opp fra en lav fett%. Ingen ting som er bedre enn det :)

komp91
komp91Innlegg: 4929
23.06.11 21:30
ErikJm: Hvor sterk? Med mindre du har brukt veldig mye tid og energi på å oppnå

er bare naturlig sterk løfter ikke vekter. men har jobba i skogen mye og alle menn i slekta mi er jævla sterke.

komp91
komp91Innlegg: 4929
23.06.11 21:31

noen her som har en sunn spiseplan?

ErikJm
ErikJmInnlegg: 15353
23.06.11 21:42
komp91: er bare naturlig sterk løfter ikke vekter.

Da har du nok ikke rare musklene under der som er verdt å ta vare på, men lykke til.

komp91
komp91Innlegg: 4929
23.06.11 22:54
ErikJm: Da har du nok ikke rare musklene under der som er verdt å ta vare på

lol. men takk

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 11786
23.06.11 23:42
komp91: noen tips til mat og tider jeg bør spise?

Ser greit ut det du spiser. Det viktige er at du må i kaloriunderskudd dersom vekten skal ned. Det er viktig for restitusjonen din å spise nokså raskt etter trening. Om du kan klare å trene styrke og så spise middag innen en halvtime-time etterpå er du greit dekket.

Og så må du selvsagt kutte ut snop, brus, og junkmat, men det regner jeg med du er inneforstått med.

For å beholde mest mulig muskelmasse må du trene styrke og få i deg mye protein. Det finner du i melk, ost, kjøtt, fisk. Du kan med fordel spise mye kjøtt, men bør kutte ned litt på mengden karbo til måltidene (ris, pasta, potet). Du trenger ikke fem poteter, det holder med to - bare som et eksempel.

komp91
komp91Innlegg: 4929
23.06.11 23:51
Navnebruker: Ser greit ut det du spiser. Det viktige er at du må i kaloriunderskudd dersom vekten skal ned. Det er viktig for restitusjonen din å spise nokså raskt etter trening. Om du kan klare å trene styrke og så spise middag innen en halvtime-time etterpå er du greit dekket. Og så må du selvsagt kutte ut snop, brus, og junkmat, men det regner jeg med du er inneforstått med. For å beholde mest mulig muskelmasse må du trene styrke og få i deg mye protein. Det finner du i melk, ost, kjøtt, fisk. Du kan med fordel spise mye kjøtt, men bør kutte ned litt på mengden karbo til måltidene (ris, pasta, potet). Du trenger ikke fem poteter, det holder med to - bare som et eksempel.

takk :) er det best å trene styrk på morgenen? v 7 tiden?

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 11786
24.06.11 00:08
komp91: takk :) er det best å trene styrk på morgenen? v 7 tiden?

Det er bare å trene når det passer for deg. Noen liker morgenen, andre kvelden. Det kan være smart å gjøre det unna på morgenen. Om man trener på kvelden, kan det dukke opp ting i løpet av dagen som gjør at du må droppe en økt....enten reelle ting eller manglende viljestyrke. Så om det passer for deg å ta det på morraen syns jeg du skal gjøre det.

Pass på  at du spiser en god frokost slik at du har energi til å trene skikkelig. Og mat kort tid etterpå.

komp91
komp91Innlegg: 4929
24.06.11 00:18
Navnebruker: Det er bare å trene når det passer for deg. Noen liker morgenen, andre kvelden. Det kan være smart å gjøre det unna på morgenen. Om man trener på kvelden, kan det dukke opp ting i løpet av dagen som gjør at du må droppe en økt....enten reelle ting eller manglende viljestyrke. Så om det passer for deg å ta det på morraen syns jeg du skal gjøre det. Pass på at du spiser en god frokost slik at du har energi til å trene skikkelig. Og mat kort tid etterpå.

ok tror jeg tar det etter jobben da. på morran orker jeg så vidt å spise

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 11786
24.06.11 08:19
komp91: ok tror jeg tar det etter jobben da. på morran orker jeg så vidt å spise

Hvis formålet er slanking er det ikke fullt så ille å trene på tom mage, altså. Jeg har heller ikke matlyst om morgenen, og det betyr jo at kroppen har det helt greit med næring. Kroppen er lur sånn.

W_Rooney01
W_Rooney01Innlegg: 856
24.06.11 11:43

Hvilke tider du spiser på går som smådetaljer.

Fiks det grunnleggende. Kosthold.

selters
seltersInnlegg: 6204
27.06.11 12:30
komp91: bare naturlig sterk løfter ikke vekter. men har jobba i skogen mye og alle menn i slekta mi er jævla sterke.

Godt mulig du er sterk, men vanskelig å si om du faktisk er det hvis du ikke har noen eksempler på hva du kan løfte/dytte/dra/klemme.

Hvor mange ganger kan du løfte en 40 kg sementsekk over hodet? Kan du få en bil opp fra bakken (bare ett (kanskje to) hjul på ei side hvis du tar tak i den ene bakskjermen og løfter der?

Klikk for å gå tilbake til toppen