Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bullworker treningsprogram

NYTT TEMA
Bantor
BantorInnlegg: 1074
20.11.17 08:32

Her er mitt treningsprogram til Bullworker:

- Nedre rygg

- Øvre rygg (venstre/høyre)

- Roing (venstre/høyre)

- Mage (knelende)

- Skrå mage (venstre/høyre)

- Utfall (venstre/høyre)

- Skuldre (den øvelsen hvor du holder Bullworkeren bak hodet)

- Bryst (den øvelsen hvor du klemmer Bullworkeren sammen foran brystet)

 

I noen Bullworker veiledninger står det at man skal ha en holdetid på 7 sekunder, andre opererer med en holdetid på 10 sekunder. Jeg merker god effekt av å bare telle 1001 - 1002 - 1003. Jeg har ikke med øvelser for biceps og triceps. Roing aktiverer triceps, og hele tre av øvelsene aktiverer biceps i noen grad (øvre rygg, skuldre og bryst). Det med biceps tror jeg kan være et problem for enkelte, men ikke noe problem for meg som bare har tenkt å kjøre gjennom programmet en gang om dagen.

 

PT-Stine
PT-StineInnlegg: 44
24.01.18 15:03

Det er veldig mange som har med ekstra øvelser for å trene spesifikt biceps, men det er ikke nødvendig. Som du sier, er det veldig mange øvelser som trener biceps (indirekte) og det blir dermed unødvendig å ha en ekstra øvelse som biceps-curl. 

Det samme gjelder også mageøvelser dersom man ofte bruker øvelser som f.eks markløft. 

Bantor
BantorInnlegg: 1074
29.01.18 08:13

En kan droppe mageøvelser generelt dersom en trener med tilstrekkelig belastning i f.eks. markløft. Men jeg er usikker på om man, med den Bullworker øvelsen som ligner på markløft, kommer opp i høy nok belastning.

 

Klarer å klemme sammen Bullworkeren f.eks. ved "markløft", roing med to hender og øvre rygg.

 

Der Bullworkeren skal ha plenty med motstand er bryst og skulderøvelser. - Det er anslått at å klemme sammen en Bullworker med den mest brukte brystøvelsen, tilsvarer ca 180 kg i benk.

Bantor
BantorInnlegg: 1074
14.03.18 14:01

En annen ting som jeg glemte å skrive om Bullworker er at du risikerer kortvarige smerter, særlig i biceps og forarmene.

 

Dette gjelder bare hvis du er for brå i bevegelsene, og ikke har korrekt teknikk. Det korrekte er å øke belastningen forsiktig til der du skal holde, og så forsiktig redusere belastningen tilbake igjen.

 

Jeg bruker Bullworker kun til statisk styrketrening.

Bantor
BantorInnlegg: 1074
14.03.18 14:01

Dobbelpost.

(Innlegget ble redigert 14.03.18 14:03)

Bantor
BantorInnlegg: 1074
26.02.19 06:54

Har etter lengre tids trening med Bullworker, kommet fram til at de øvelser er mest effektivt for statisk eller isometrisk styrke.

 

- "Markløft" med strake bein

- Den øvelsen hvor du sitter på en stol, Bullworker på føttene og spriker med beina (trener samme muskler som beinspark).

- Den øvelsen hvor du sitter på en stol, Bullworker på kneet og trekker ned.

- Stående mageøvelse

- Bryst øvelsen hvor forarmene er vertikale og håndflaten peker mot kroppen.

 

Disse øvelsene utgjør et komplett statisk fullkropps program. Jeg tror at statisk styrke trening ikke har effekt alene. Men at det kan ha en svak effekt, hvis det kombineres med annen styrketrening.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg