Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny revolusjonerende forskning fra Dagbladet

NYTT TEMA
Vonmises
VonmisesInnlegg: 214
01.03.18 10:22

I går publiserte Dagbladet den sjokkerende konkulsjonen at proteinpulver ikke bygger mer muskler enn vanlig mat.

Mitt spørsmål er: Hvem er det egentlig som tror dette? Det står i begynnelsen av artikkelen at det er "utbredt oppfatning i dag", men jeg har aldri møtt noen som har trodd noe slikt. Den eneste gruppen jeg kan komme på i farten er tenåringsgutter som akkurat har begynt å trene vekter og som har forlest på artikler om profesjonelle kroppsbyggere.

Bantor
BantorInnlegg: 1051
01.03.18 10:26

Ingen tror dette, og faktasjekken kom faktisk fra faktisk.no...

De nevner riktignok at proteinpulver er billigere enn andre proteinkilder.

-Cerberus-
-Cerberus-Innlegg: 83
03.04.18 10:08

Proteinpulver though er et absolute MUST for skinny hardgainers som meg som hater å spise og aldri klarer å spise nok. For meg personlig er en økt med markløft himmelriket i forhold til den ulidelige smerten å sitte med en gaffel og spise en skikkelig middag. 

Skjønner ikkje helt hvordan dette kan komme som et sjokk though. Proteiner er proteiner enten man drikker melk, tar proteinpulver eller med i en bukkake. 

Eneste jeg faktisk enda lurer på er greien med bindevevsprotein. Leste for mange år siden at proteiner fra kjøttdeig som er klassifisert som bindevevsprotein ikke gjør en dritt for kroppen. Noe sannhet i det? 

Vonmises
VonmisesInnlegg: 214
04.04.18 00:05

Det var vel ikke så mye sjokk for min del, men heller et (mislykket) forsøk på å være ironisk. Føler at faktisk.no og Dagbladet sparker inn vidåpne dører.

Når det gjelder bindevevsprotein fant jeg denne artikkelen. Vet ikke hvor relevant den er og jeg orker ikke lese den nå i kveld. 

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 17410
10.04.18 02:44

@cerberus vel, å få alle proteinene sine fra samme kilde er heller ikke bra. Og når du ser på proteinpulver som et must har du åpenbart enorme mangler i kostholdet ditt som begrenser deg veldig. Og kroppen din er nok ikke i god helsetilstand.

CinemaMaestro
CinemaMaestroInnlegg: 6587
11.04.18 11:07

Blir som den gangen Matkontrollen skulle sjekke effekten av proteinpulver ved å ta utgangspunkt i en gruppe på 25 jenter, som trente 2-3ganger i uka og uten å fortelle hva slags treningsopplegg de hadde.

Det er ingen tvil om at det selges for mye proteinpulver og altfor mange nybegynnere folk tror pulveret har magiske effekter, men at det ikke har effekt i det hele tatt, avhengig av den enkeltes utgangspunkt, treningsopplegg, kosthold og gener, er bare bullshit.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 17410
11.04.18 17:41

Ja men i utgangspunktet så er det bedre med protein fra mat og sånn sett er det bare «tull». Men det finnes jo dager med dårlig tid f.eks hvor en shake kan være en rask og OK løsning.

Folk flest vet rett og slett ikke hvordan proteinpulver skal brukes.

(Innlegget ble redigert 11.04.18 17:42)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg