Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skulder- og brystøvelser som ikke er pressøvelser?

NYTT TEMA
Marchionni
MarchionniInnlegg: 7158
13.09.18 18:59

Jeg har hatt vondt i venstre overarm i noen uker, trolig som følge av (feil)trening. Det medfører at jeg ikke kan utføre typiske pressøvelser som benkpress eller militærpress, hverken med stang eller manualer, rett og slett fordi det gjør vondt.

Har noen forslag til gode øvelser for bryst og skuldere som ikke er pressøvelser?

Bantor
BantorInnlegg: 1059
14.09.18 15:01

Når det gjelder bryst, så er det vel flies med manualer eller kabeltrekk som gjelder. I hvert fall på et vanlig helsestudio. Dersom du gjør flies med en arm av gangen får du større bevegelsesbane, men det kan medføre irritasjon hos andre fordi du bruker dobbelt så lang tid.

Pec- dec maskiner fins jo enkelte steder.

Til slutt når det gjelder bryst vil jeg nevne øvelsen pullover. Det er en øvelse som kan trene rygg eller bryst (eller begge deler), alt etter hvordan man tilpasser den. Det er sannsynligvis den beste brystøvelsen som ikke er pressøvelse. Kan være vanskelig å trene på enkelte helsestudio, hvis de ikke har pullover maskin eller har tilrettelagt for at du kan trene pullover med stang. Pullover med manualer ala Schwarzenegger tar mest på ryggen.

Når det gjelder skuldre så fins det jo shrugs, også skulderhev i diverse varianter.  

Det fins andre varianter med f.eks. strikk som trener skulderen på forskjellige vis, snakk med en fysioterapeut. De pleier å vite slikt.   

Marchionni
29.09.18 13:14
Bantor: Til slutt når det gjelder bryst vil jeg nevne øvelsen pullover.

Takk, denne ser ut til å fungere bra!

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3479
03.10.18 12:28

Jeg ville prøvd flyes (med strake hender) i slynge.

Vanskelighetsgraden justeres med vinkelen på kroppen.

Bantor
BantorInnlegg: 1059
03.10.18 13:04

Hvis du klarer å ta din egen kroppsvekt i flyes er du ganske sterk....

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3479
03.10.18 23:13
Bantor: Hvis du klarer å ta din egen kroppsvekt i flyes er du ganske sterk....

Ja, det er jeg enig i. :-) Men du trenger ikke ta hele kroppsvekten, prøv noe ala dette..:

http://vst89.blogg.no/1375902849_flyes_i_slynge.html

Marchionni
07.10.18 13:39
RogerMaar: Jeg ville prøvd flyes (med strake hender) i slynge.

Takk, skal teste den til uka!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg