Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sliten etter langtids arbeidsledighet?

NYTT TEMA
HenrikW
HenrikWInnlegg: 2
16.10.18 10:18

Det er en stor påkjenning å være arbeidsledig over lengre tid, det kan tappe en for energi og gjøre at en har tyngre for å begynne å jobbe igjen når den dag kommer. Jeg er selv i kategorien. Er en verdensmester i prokrastinering og var håpløst tappet for energi da jeg bestemte meg for å ta tak i livet mitt. For jeg ønsket ikke lenger å leve på et lavmål.
Det var da jeg oppdaget FB-gruppen Power Walk Oslo og begynte å gå hurtig gange med dem i Frognerparken (først Sognsvann) tidlig i høst. Hver tirsdag. Power walk er gratis - og det beste av alt - det er noen som gidder dra deg med og presser deg til å stå på. Dette var en gavepakke for meg som ikke klarte å få ut fingeren til noe!!
Resultatet er at jeg er mye mer opplagt, er blitt i mye bedre fysisk form allerede og har igjen lyst til å gjøre ting. Takk til gruppen Power Walk Oslo!!

Passport
PassportInnlegg: 2549
16.10.18 11:04

Fantastisk bra for deg og andre som finner sin form for mosjon! 

Dersom du leser om hva som skjer i hjernen ved denne typen trening så vil du forstå effekten også på en annen måte!

Motivasjon er nok nøkkelen mange ikke finner/får... du er heldig som får være med på PW!

Lykke til med livet videre!

HenrikW
HenrikWInnlegg: 2
16.10.18 11:14

Hei, ja - du har et poeng! Jeg har etterhvert innsett at trening øker sjansene for god  hjernehelse - og skal kjøpe boken til Ole Petter Hjelle om hjernen og aktivitet- har allerede lest svenske psykiateren og idrettsfantasten Anders Hanson sin bok Hjernesterk. Så jeg skjønner at det du snakker om er enormt viktig!!

God (hjerne-)trening til deg også!!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg