Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

20 minutters økt, 2/3 dagers splitt

NYTT TEMA
-k9b_
-k9b_Innlegg: 28101
02.01.19 16:01

Hei, 

Etter litt stagnasjon og endringer i hva jeg ønsker å oppnå med treningen, så ser jeg nå behovet for et nytt program. 

Planlegger et program som er bygd noe sånt som dette: 

Dag 1 
Kardio

Dag 2 
Styrke 1

Dag 3 
Hvile

Dag 4
Kardio- intervall

Dag 5
Styrke 2

Dag 6
Hvile /rolig kardio

Dag 7
Styrke 1

 

Så blir dag 2 styrke 2 etc.

Trener hovedsakelig nå for tonede muskler og vedlikehold, ikke for å bygge. Ønsker 20 minutters intensiv-programmer. Da dette er noe jeg har hatt lyst til å kjøre en stund, og det passer fint med mins livssituasjon. 

Noen som har erfaring med dette og kan anbefale et program eller en kilde for inspirasjon? Tenker selv det må bygge opp rundt sirkel-trening, med supersett på de mindre musklene, og minimalt med pauser, men har ikke så mye erfaring med slike programmer.

Bantor
BantorInnlegg: 1049
06.01.19 21:53

Hex- bar markløft, Nautilus eller Hammer Strength pullover, en eller annen mageøvelse + øvelser for skuldrene biceps og triceps og legger.

 

Hvis du vil tone og ikke bygge så ville jeg gått for 3x20-25 på beina og 2x20-25 på overkroppen. Du får over en kort periode like mye muskler av dette som ved tung løfting. Men på sikt vil du ikke øke like mye i styrke som ved tung trening i lavere repetisjonsområde. Dermed vil du ikke vokse like mye.

 

Kjør hex bar markløft først en repetisjon. Så starter sirkelen med hex bar - pullover - mage. Småøvelsene tar du til slutt.

 

Det er min broscience mening..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg