Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fettforbrenner

NYTT TEMA
Oslogg123
Oslogg123Innlegg: 1411
14.08.20 09:49

Noen som har tips om fettforbrenner (kosttilskudd) som faktisk virker?

Syntes Brenn fra Tech nutrition var bra men den har vært borte ingen år nå.

utenforallfarvei
utenforallfarveiInnlegg: 1231
14.08.20 09:56
Oslogg123: Noen som har tips om fettforbrenner

Loepe- og sykkeltrening,

gratis og veldig effektivt.

klausO2
klausO2Innlegg: 1562
14.08.20 10:01
Oslogg123: Noen som har tips om fettforbrenner (kosttilskudd) som faktisk virker?
RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3506
14.08.20 10:51

Hvis dette skal virke må det gjøre noe med metabolismen din eller forårsake at mat går gjennom systemet ufordøyd.

Kroppen forbruker hovedsakelig energi på tre ting..: kroppsvarme, bevegelse (inkl hjerte/lungefunksjon) og funksjon til indre organer, først og fremst fordøyelsessystemet. De 2 første vil ikke et kosttilskudd gjøre noe med.

Med et normalt kosthold vil det være minimalt å hente på et kosttilskudd. Hvis du har en lidelse som krever medikamenter kan det stille seg annerledes, hvis ikke styr unna. Øk forbrenningen med økt bevegelse istedet. (AKA trening.)

(Innlegget ble redigert 14.08.20 10:52)

Bantor
BantorInnlegg: 1167
15.08.20 14:29

Grønn te er det eneste jeg vil anbefale. 

Legen sa at jeg fikk rare leververdier av Chili burn for mange år siden forresten... Ikke å anbefale..

klausO2
16.08.20 09:05
Bantor: Legen sa at jeg fikk rare leververdier av Chili burn for mange år siden forresten... Ikke å anbefale..

Chili i sin naturlige form eller som krydder er nok mye bedre for kroppen. 

Ifølge denne artikkelen var Chile Burn giftig for leveren på grunn av innholdet av grønn te-ekstrakt. 

Oslogg123
Oslogg123Innlegg: 1411
16.08.20 10:46

Ingen som har noen produkter de har erfaring med og kan anbefale?

Columbus_3
Columbus_3Innlegg: 13164
16.08.20 10:50
Oslogg123: Ingen som har noen produkter de har erfaring med og kan anbefale?

Trolig finnes det ingen "tablettkur" eller andre mirakelmedisiner som virker.
Det eneste som er bevist at virker er fysisk utfoldelse.

utenforallfarvei
16.08.20 11:02
Columbus_3: Trolig finnes det ingen "tablettkur" eller andre mirakelmedisiner som virker.
Det eneste som er bevist at virker er fysisk utfoldelse.

Det stemmer, aa eksperimentere med tilsetningsstoffer er
ikke noe klokt valg.

Spesielt naar en vet at trening, samtidig med klar vektnedgang
ogsaa bygger opp psyket og evnen til aa taale litt motgang.

Jeg var 10 kg. for tung da jeg startet aa loepe som 37-aaring,
og brukte 2-3 aar paa  jevnt vektnedgang uten noen form for
tilskudd.  Kun normal enkel kost og trening.

Etter 2-3 alvorlig ulykker m.operasjoner etc, gikk jeg opp noen
kg. igjen, det er visst ganske normalt.  Men i dag veier jeg 75 kg.
akkurat som da jeg loep maraton paa 80-tallet, og det er en
ubeskrivelig foelelse som 80-aaring aa vaere saa lett og helt fri
for problemer.   God trening og sunt enkelt kosthold er faciten.

klausO2
16.08.20 11:07
Oslogg123: Ingen som har noen produkter de har erfaring med og kan anbefale?

Nå har jeg tipset om chili i et par innlegg.  Er du nødt til å ha det i tablettform? 

klausO2
16.08.20 11:22
utenforallfarvei: God trening og sunt enkelt kosthold er faciten.

Det er nok det beste rådet.  Selv har jeg aldri vært i nærheten av å være overvektig, selv om jeg spiser det jeg vil, men jeg holder meg i aktivitet stortsett hver dag.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 27323
16.08.20 12:08
Oslogg123: Noen som har tips om fettforbrenner (kosttilskudd) som faktisk virker?

Fett.
Fett er det mest effektive for å bli kvitt fett.
Men da bør man være strikt på karbohydrater.

Og aktivitet er aldri dumt, men heller klokt - alt etter det man makter (og ikke hva andre klarer).

(Innlegget ble redigert 16.08.20 12:10)

Passport
PassportInnlegg: 2810
16.08.20 16:48
return_of_drakkar: Fett er det mest effektive for å bli kvitt fett.

...men det er ikke bare ett fett ;)

Sunt fett har mange gode egenskaper. Det gjør huden smidigere, gir bedre hukommelse, er godt for hormonbalansen (spesielt hos kvinner) og senker risikoen for astma og depresjoner. Umettet fett kan deles inn i tre kategorier:

- Enumettede fettsyrer som blant annet bidrar til å senke kolesterolet. Gode kilder til enumettede fettsyrer er olivenolje, rapsolje, avokado, nøtter (usaltede) og frø.

- Flerumettede fettsyrer som beskytter mot hjerte- og karsykdom, bryst-, tarm- og bukspyttkjertelkreft. Gode kilder til flerumettede fettsyrer er fet fisk, fiskeoljer og vegetabilske oljer.

- Essensielle fettsyrer er fettsyrer som kroppen ikke selv lager og må tilføres gjennom kosten. De fleste av oss får i oss nok Omega-6, så sørg heller for å spise mer mat som er rik på Omega-3. Gode kilder til Omega-3 er linolje, hampolje, rapsolje og valnøtter, samt fet fisk som sardin, makrell og laks.

Fjern søtsuget med fett

Spis en solid frokost,følg opp med formiddagssnack og en god lunsj. Sørg også for å få din daglige olje (omegaolje) og fiskeolje. I løpet av få dager vil du merke at søtsuget er borte. I dagene med sukkeravvenning kan du oppleve litt hodepine og muligens også dårlig humør. Tilsett olje i smoothien, det smaker kanongodt og tar sukkertrangen.

utenforallfarvei
17.08.20 09:09
Passport: Fjern søtsuget med fett
Spis en solid frokost,følg opp med formiddagssnack og en god lunsj. Sørg også for å få din daglige olje (omegaolje) og fiskeolje. I løpet av få dager vil du merke at søtsuget er borte. I dagene med sukkeravvenning kan du oppleve litt hodepine og muligens også dårlig humør. Tilsett olje i smoothien, det smaker kanongodt og tar

Det med soetsug har jeg aldri merket, det er no veldig ulikt.

Men jeg vil gjerne vite din oppskrift paa en solid frokost -
formiddagssnack og en god lunsj.

Gjerne ogsaa evtl. middag og kveldsmat.

return_of_drakkar
17.08.20 21:15
Passport: ...men det er ikke bare ett fett ;)

Det er ikke så mye galt med mettet fett som mange har ment.
Det viser nok de større studier rundt dette.
Men dette er et større prosjekt å vurdere.

return_of_drakkar
17.08.20 21:21
utenforallfarvei: Det med soetsug har jeg aldri merket, det er no veldig ulikt. Men jeg vil gjerne vite din oppskrift paa en solid frokost -
formiddagssnack og en god lunsj. Gjerne ogsaa evtl. middag og kveldsmat.

Det er sant det med søtsug.
Noen er søtmonser, mens feks min bedre halvdel, hun er i praksis helt uten dette søtsuget.

Det perfekte kostholdet finnes ikke, og hva som funker best for folk er individuelt over et bredt spekter.

Men jeg har heller ikke den fulle sannheten :).
(men det var heller ikke meg du spurte da).

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg