Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nyttårsaften Oslo 2014

NYTT TEMA
CamillaH
CamillaHInnlegg: 7
27.11.14 14:42

Noen bra plasser i Oslo som holder åpent på nyttårsaften? Tenker å ut å spise med ei venninne :) 

(Innlegget ble redigert 27.11.14 21:28)

sirjoss888
sirjoss888Innlegg: 12929
27.11.14 14:59

De fleste steder er vel åpne, men man burde nok bestille bord

sikkert feil forum forresten

(Innlegget ble redigert 27.11.14 14:59)

William_S3
William_S3Innlegg: 5911
27.11.14 16:03
sirjoss888: De fleste steder er vel åpne, men man burde nok bestille bord

Dette stemmer faktisk ikke, de aller fleste restauranter og barer holder stengt både jul og nyttårsaften i Oslo. Og for de få steder som faktisk er åpne må man nok bestille bord. 

Jeg måtte lete ganske lenge før jeg fant et åpent utested nyttårsaften for noen år siden her i Oslo og det var jo selvsagt veldig fullt. 

(Innlegget ble redigert 27.11.14 16:04)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49309
27.11.14 17:07

Nyttårsaften i storbyen Oslo er ganske kjedelig. Viser vel at nordmenn er ganske private. Pussig nok er både jul og nyttår private feiringer i Norge.

Artikkel fra 2012, men tipper det er tradisjon som videreføres:

http://skjerioslo.dittoslo.no/uteliv/her-feirer-du-nyttaar-i-oslo#what:Uteliv

Ekebergrestauranten må være flott:

http://www.ekebergrestauranten.com/no/Arrangement/Nyttarsaften/

sirjoss888
27.11.14 18:18
William_S3: Dette stemmer faktisk ikke, de aller fleste restauranter og barer holder stengt både jul og nyttårsaften i Oslo. Og for de få steder som faktisk er åpne må man nok bestille bord.

ok, det visste jeg faktisk ikke. Barer også? mener da at jeg har vært ute på mine vanlige utesteder flere nyttårsaftner. Mulig jeg husker feil

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49309
27.11.14 19:00
sirjoss888: Barer også? mener da at jeg har vært ute på mine vanlige utesteder flere nyttårsaftner. Mulig jeg husker feil

Du husker grundig feil. De fleste er faktisk stengte. Og steder som tidligere faktisk prøvde å ha åpent har etter hvert gitt opp.

sirjoss888
27.11.14 19:05
DrSchwei: Du husker grundig feil. De fleste er faktisk stengte. Og steder som tidligere faktisk prøvde å ha åpent har etter hvert gitt opp.

Sikkert litt tilfeldig, de jeg har vært med og fulgt etter har nok vært mer oppdatert, slik at de har visst hvor de skulle gå :)

Men folk snakker da stadig om å dra ut på nyttårsaften, så en del steder må da være åpne.  Men det er vel egne nyttårsaften arangementer det er snakk om da kanskje. Personlig er jeg ikke spesielt opptatt av høytider, så jeg planlegger skjeldent slik.

wingswest
wingswestInnlegg: 11290
12.12.14 14:07
DrSchwei: Du husker grundig feil. De fleste er faktisk stengte. Og steder som tidligere faktisk prøvde å ha åpent har etter hvert gitt opp.

Der hvor jeg er fra (langt opp i nord) har utestedene åpent nyttårsaften, med utvidet åpningstid. Kvelden og rundt midnatt er fortsatt en privat greie, og her sender vi fyrverkeri ute i gata (vet ikke om det gjøres overalt), og så drar ungdommen på byen etter rakettene er sendt opp. Og det blir FULLT fra 01 til det stenger litt før 04. Det er helt dødt før kl 24, da er folk enda hjemme, noen drar ned å betaler seg inn/reserverer bord tidligere på kvelden, slik at det er klart til de skal ut, men i hovedsak har utestedene nok å gjøre nyttårsaften. 

Julaften derimot er det litt roligere, det er én brun pub som har brukt å ha åpent fra kl 23 til 01 eller noe slikt, men i fjor var det stengt, grunnet at det var tirsdag, i hovedsak. Er julaften nærmere helga er det større sjanse for at folk er sugen på å dra på byen. Selv avstår jeg fra fyll på julaften for andre år på rad grunnet familie, svigerfamilien bor også en time unna så vi er avhengig av å kjøre fram og tilbake.

djsturm
djsturmInnlegg: 35137
28.12.14 17:29

Noen som vet om barer/utesteder i Oslo holder åpent 1. januar ?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg