Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Innesluttede østlendinger

NYTT TEMA
OrigoKing
OrigoKingInnlegg: 8056
09.02.06 20:34
Jeg har etterhvert fått en del år med uteliv på baken, og har dannet meg noen inntrykk av landets folk. Jeg har for det meste gått ut i Trondheim, et sted der det er bra balanse mellom de ulike landsdelene. Og konklusjonen er at landsdel har mye å si for hvor lett det er å komme i kontakt med folk.

Det er helt klart lettest å komme i kontakt med folk fra Nord-Norge, mens det er påfallende sjelden jeg kommer i kontakt med folk fra Østlandet eller Sørlandet. Det ser også ut til å være et ganske markant skille mellom folk nord og sør for Dovre. Akkurat nå har jeg en hypotese om at jo lengre unna Oslo man kommer, dess mindre innesluttet blir folk. Men hva er egentlig grunnen til at folk er så innesluttede i landets sørøstlige hjørne?
danishbeer
danishbeerInnlegg: 13374
10.02.06 17:21
Merket det samme selv om Oslo, selvom jeg må motsi deg om Sørlandet, aldri møtt så mange trivelige mennesker (og ikke minst søte sørlandsjenter med blaud dialekt...grr) som i Kr.Sand og omegn ute på byen i Norge.

Mulig det er for vanskelig å oppnå alle kjenner alle følelsen i Oslo, men det er nå opp og ned hvor en går en. Hovedregelen er selvfølgelig, hold deg utenfor sentrum og treff folk.

Kommer man litt utenfor byen til forstedene der alle kjenner alle, så er kontakt no problem.

Danishbeer - probably the best beer in the world
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg