Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Å drikke alene.

NYTT TEMA
0gg0
0gg0Innlegg: 37216
21.02.06 16:12
Jeg synes det er godt å sette meg ned å ta noen øl, eller noen glass rødvin...alene hvis jeg har fri dagen etterpå. Og det midt i uken.

Jeg er en grei kar, og trives i mitt eget selskap. Sitter å hører på musikk...prater skit her inne, eller på MSN. Men dette faller et par av vennene mine tungt for brystet. De mener det er alkistendenser. Jeg for min del synes det bare er kvalitetstid for meg selv, og får ikke dem til å forstå det.
Så i kveld skal jeg ta noen glass rødvin. Bli litt småberuset og kose meg.

Noen synspunkter på dette? Er det alkistendens...eller er det bare kos?

۞gg۞

BeatPoet
BeatPoetInnlegg: 25878
21.02.06 16:14
TJa.. Jeg tar meg av og til en øl eller et glass vin på en hverdag uten
å bekymre meg videre over det.. Fordi at det blir gjerne kun med
den ølla eller det glasset med vin, samtidig at når jeg drikker det
så tar jeg det også med ro..

Jeg passer rett og slett og nyte hele opplevelsen..

http://www.blogging.no/blog.php/satyrkid
Alexani
AlexaniInnlegg: 10249
21.02.06 16:29
Jeg har i alle fall ingen betenkeligheter med å ta et par pils alene, eller en flaske vin for den saks skyld. Har hendt mang en gang at jeg sitter alene med en god bok og en god rødvin, eller et par glass cognac. Så lenge man ikke drikker for å drikke, men for å kose seg, og at man er ærlig når man sier det, har man ingen problemer.

Liverpool - Champions of Europe 2005
wingswest
wingswestInnlegg: 11244
21.02.06 16:37
Det hender jeg tar en pils eller to, samme hvilken dag, og slapper av og ser på tv. Eller en skvett konjakk, det er godt av og til. Om det er alkistendenser eller ei er opp til hver enkelt og avgjøre. Så lenge man drikker fordi det er godt, og for å kose seg, da er det ikke noe problem.
muzzleofbees
muzzleofbeesInnlegg: 7400
21.02.06 16:40
"De mener det er alkistendenser. Jeg for min del synes det bare er kvalitetstid for meg selv, og får ikke dem til å forstå det."

Som jeg skulle sagt det selv: kvalitetstid med seg selv. Er ikke ofte jeg gjør dette, men av og til er det riktig så koselig å nippe til enten noen øl, en flaske med vin eller noen glass med whisky. Med god musikk og muligens litt MSN-prat er dette vidunderlig fra tid til annen. Melder lysten til å sosialisere seg er jeg heller ikke fremmed for å flytte meg ut på byen senere.

Noe i samme gate jeg ofte praktiserer er å ta en time for meg selv før jeg enten venter folk på vorspiel hjemme, eller tasser ut til andre.

Dette har ingenting med alkoholisme å gjøre.
Gemballa
GemballaInnlegg: 3830
22.02.06 02:05
Det er bare kos. Har jeg hatt en lang dag med jobb og skole tar jeg meg gjerne et par pils foran pc'en med en god tv-serie.
VildeWilde
VildeWildeInnlegg: 3673
22.02.06 12:53
Det er rimelig alkis å bli full aleine. Men ellers er det kos.
FuriousStyles
FuriousStylesInnlegg: 1330
22.02.06 13:51
Støtter deg fullt ut her. Det er utrolig kos å ta seg noen øl alene. Jeg har selv venner som ikke deler denne oppfatningen, og som dine venner, hinter også mine frempå at dette er alkis-tendenser.

De vet ikke hva de prater om

godt å se at det er flere av oss her.
------------------------------------
the kingdom of heaven is fucked
muzzleofbees
muzzleofbeesInnlegg: 7400
22.02.06 13:52
"Det er rimelig alkis å bli full aleine. Men ellers er det kos. "

Hvorfor det?
VildeWilde
22.02.06 13:56
Hvorfor det er alkis ?
Det er fordi jeg mener fylla er en sosial greie.
Jeg synes det er litt trist med folk som blir drita aleine.
Å ta seg en øl eller to, et glass vin eller en drink aleine derimot.
FuriousStyles
22.02.06 14:07
Har du noensinne forsøkt å være drita aleine?

Synes det er helt ok en gang i blant. Det kan være mange ting som gjør at man ikke kan gå ut med folk, og alikevel ha lyst til å kjenne alkkoholrusen.
Men klart, skjer det for ofte, kan det være et tegn til bekymring.
VildeWilde
22.02.06 14:24
Nei. Jeg har ikke prøvd. Synes det er litt skummelt.
Snappen
SnappenInnlegg: 1404
22.02.06 14:26
Gjør akkurat det samme selv. Itte no gæli i det ;)
FuriousStyles
22.02.06 14:28
Du burde teste det en gang. Jeg vil ogå komme med den påstanden at det er lærerikt.
VildeWilde
22.02.06 14:40
I såfall skal jeg komme sterkt tilbake og fortelle deg om det :)
FuriousStyles
22.02.06 14:45
Det gleder jeg meg til!
0gg0
22.02.06 15:09
muzzleofbees skrev:
Noe i samme gate jeg ofte praktiserer er å ta en time for meg selv før jeg enten venter folk på vorspiel hjemme, eller tasser ut til andre.

Dette har ingenting med alkoholisme å gjøre.
---

Samme her. Det går fint an å vorse litt for seg selv, før selve vorspielet.

۞gg۞

0gg0
22.02.06 15:11
FuriousStyles skrev:
Støtter deg fullt ut her. Det er utrolig kos å ta seg noen øl alene. Jeg har selv venner som ikke deler denne oppfatningen, og som dine venner, hinter også mine frempå at dette er alkis-tendenser.

De vet ikke hva de prater om

godt å se at det er flere av oss her.
---

Tror nok vi er noen stykker ja. Vi kunne jo hatt en virtuell fest her på VGD en kveld :D

۞gg۞

ToreTrygve
ToreTrygveInnlegg: 9552
22.02.06 15:15

Ikke noe problem dette. Men fyll alene (og ofte) er ikke heldig.

0gg0
22.02.06 15:15
VildeWilde skrev:
Hvorfor det er alkis ?
Det er fordi jeg mener fylla er en sosial greie.
---

Litt merkelig logikk der da men...det går fint an å være sosial med seg selv, men det forutsetter jo at du trives i eget selskap. Og som muzzleofbees lenger opp sier, så kan man trø ut hvis lysten til å sosialisere seg mer melder seg.

۞gg۞

0gg0
22.02.06 15:18
ToreTrygve skrev:

Ikke noe problem dette. Men fyll alene (og ofte) er ikke heldig.
---

Nei det er klart. Snakker egentlig ikke om stupfylla, men en lettere beruselse...av og til hvis man har fri dagen etterpå. Men kan innrømme at jeg har blitt rimelig full alene et par ganger eller så...men det er ikke regelen.

۞gg۞

Fenrir
FenrirInnlegg: 855
22.02.06 15:25
Tar meg en pils når jeg har lyst på og føler for det. Samme om det er Tirsdag eller Fredag. Drikker meg sjelden full når jeg er alene, men det hender. At man drikker når man er alene har vel mye med alder å gjøre, da alkoholen blir mer kos enn et redskap for usikre fjortiser.
arnt666
arnt666Innlegg: 15
22.02.06 20:40
hva er bedre enn hjemme alene, sol på verandaen, god musikk på høytalerene og noen kalde pils. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til sommeren

Gemballa
GemballaInnlegg: 3830
23.02.06 00:10
Må jo selvfølgelig legge til at jeg "pre-vorser" for meg selv. Rett ut av dusjen, så en time med pils og pc før jeg drar på vors. Veldig greit i grunn, selv er jeg et knakende godt selskap, og jeg får høre på nøyaktig hvilken musikk jeg vil.
0gg0
23.02.06 00:57
Siden det ikke ble fri dagen etter åpningsinnlegget ble skrevet...så kommer den dagen i morgen i stedet. Så nå sitter jeg her litt...småpussa av deilig rødvin og masse musikk fra anlegget.

Joda...godt er det :D

۞gg۞

Overhead
OverheadInnlegg: 4538
23.02.06 11:28
Jeg har hatt plenty med alenevorspiel foran PC-pokerbordet. Et ökonomisk dårlig sjakktrekk, men du verden så göy.
ToreTrygve
23.02.06 14:40

Lettere beruselse i ensom majestet er en av de beste adspredelsesmetoder som fins.

Justin_Sane
Justin_SaneInnlegg: 8911
23.02.06 14:46
Jeg er utrolig god kompis med meg selv, så det hender jeg tar en kveld med noen øl, chilinøtter og god musikk.

Pre-vorspielene er også fast inventar. Gjerne en time eller to. Noen ganger så drar jeg faktisk ganske motvillig på vorspiel etterpå.
HøNeFoSs
HøNeFoSsInnlegg: 390
23.02.06 19:57
digger å sette meg ned foran tven med 3-4 øl og fotballkamp og se på champions league etter en lang dag på jobben.. er så digg det
ToreTrygve
24.02.06 07:13

Jeg tar gjerne et post-nachspiel også. Sitte og surre hjemme alene til man sovner utpå søndags ettermiddag er totalt undervurdert.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg