Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ikke stol på at Posten`s utroe tjenere !

NYTT TEMA
Kjuagutten
KjuaguttenInnlegg: 13433
05.09.06 03:41

Nokså merkelig at av alle brev jeg skulle hatt har jeg fått alle, men ikke det ENE som min mor sendte meg med 500 kroner oppi som en gave...
Nå er ikke 500 all verden, men finner det merkverdig og ekkelt at akkurat dette brevet ble borte. Det må da også indikere at enkelte i Posten sitter å åpner adskillelige brev og kanskje også leser personlige innhold.
For hvorfor skulle akkurat DET brevet ikke komme frem?

Det sier seg selv da at man ikke kan stole på Posten!

Ja, argumentene om at det er dumt å sende penger i brev tenkes sikkert. Men min gamle mor er av den gamle skolen og tenkte ikke i de baner. Men det er heller ikke det som er poenget.

Lysnes
LysnesInnlegg: 582
05.09.06 10:12
Det er vel ikke lov å sende penger via Posten?
Olav82
Olav82Innlegg: 2688
05.09.06 10:41
Nope, er ikke lov. Det kunne hvertfall dama i skranken fortelle meg da jeg skulle sende en 50 lapp i konfirmasjonsgave.

Men tviler ikke på at det finnes slike drittsekker som åpner pengebrev. Før var posten et serviceorgan, nå er det en institiusjon for drittsekker,

Pleasure on hunting is not pleasure on killing..

VildeWilde
VildeWildeInnlegg: 3673
05.09.06 11:16
Hørt om rek.brev?
antoinette
antoinetteInnlegg: 2293
05.09.06 11:22
VildeWilde skrev:
Hørt om rek.brev?

Ja, det koster 49 kroner i tillegg til porto. Så da blir den kjipe femtilappen til konfirmanten til ingenting.. Og det er kanskje det beste i dette tilfellet.
Ugress
UgressInnlegg: 7122
05.09.06 11:42
Du er nå i det minste heldig som får de andre brevene dine. Selv har jeg opplevd at mer enn et brev/pakker har "forsvunnet", brev jeg har sendt har kommet i retur etter over et halvt år (til tross for at riktig adresse har stått på framsida av konvolutten) eller at "viktige" brev har tatt 2-3 uker på en reise som vanligvis tar 1-2 dager.

Så må dessverre si meg enig i påstanden om at man ikke kan stole på Posten.
wescraven
wescravenInnlegg: 306
05.09.06 12:59
Har du tenkt over muligheten for at din mor lyver for deg? Det er vel hakket mer sannsynlig enn at noen i posten skulle stikke av med akkurat dette brevet.
SuperJoeCole
SuperJoeColeInnlegg: 5924
05.09.06 13:03
Selv har jeg opplevd å få åpnede bursdagsbrev i posten. Tømt for penger :-((((
Brakar10
Brakar10Innlegg: 683
05.09.06 13:06
wescraven skrev:
Har du tenkt over muligheten for at din mor lyver for deg? Det er vel hakket mer sannsynlig enn at noen i posten skulle stikke av med akkurat dette brevet.
---------------------
hehe morsom du.
Marry_
Marry_Innlegg: 1352
05.09.06 13:26
Har også opplevd å "miste" et brev i postgangen med 200 kroner i.. Surt ja :-(
Bestilte cd en gang og..Den pakka kom aldri fram, men fikk heldigvis tilsendt ny uten at det kosta meg noenting ekstra.
kennis82
kennis82Innlegg: 11032
05.09.06 13:58
Penger skal ikke sendes i post. Så enkelt er det. Uærlige folk finnes overalt. Prat gjerne om prinsipper og ditt og datt, men send ikke penger i post. De forsvinner.
kugutt82m
kugutt82mInnlegg: 314
05.09.06 16:24
Ikke veit jeg hvem som lyver og ikke i denne saken, slik som det ble antyda lengre oppe i tråden. Men mener å ha hørt at Posten gjennomlyser en del (om ikke all) post. Og da kan kanskje enkelte falle for fristelsen når man ser hva som er innholdet? Synd, men uærlige mennesker finner man jo over alt, ikke bare i Posten...

Stolt av det norske landbruket - og likevel oppegående!
toalettdeca
toalettdecaInnlegg: 171
05.09.06 21:28
Legg noe papir rundt pengesedlene eller f.eks. inni et kort som ligger inni konvolutten. Sånn at det ikke er lett å se at konvolutten inneholder penger.
Kjuagutten
06.09.06 02:09
Lysnes skrev:

-
vel, på postkontoret sa de selv det er lov, men at det er på eget ansvar.
Men om det ikke er lov er det vel nok en gang sommel i kommunikasjonen internt i Posten.
Men uansett er ikke poenget det, men at de åpner brevene og tar for seg av det de måtte.
Går også da utifra de leser personlige innhold.
Kjuagutten
06.09.06 02:12
toalettdeca skrev:
Legg noe papir rundt pengesedlene eller f.eks. inni et kort som ligger inni konvolutten. Sånn at det ikke er lett å se at konvolutten inneholder penger.
-
hadde visstnok mye papir rundt
-Slemtiger-
-Slemtiger-Innlegg: 2139
06.09.06 09:37
Lysnes skrev:

- -

Og derfor er det greit med utro postbetjenter?
-Slemtiger-
06.09.06 09:39
wescraven skrev:

- -

Vet ikke om det er så mange som vil si seg enig med deg i det.
-Slemtiger-
06.09.06 09:51
Enda mer ironisk er det når man sender postoppkrav. Man betaler da i dyre dommer (50 kroner eller noe) for at posten skal sørge for å kreve betaling av mottaker før brev/pakke utleveres.

Selv med den grisedyre betalingen så kan de ikke garantere at den ikke forsvinner på veien før den når mottaker! Og posten fraskriver seg naturligvis all skyld!

Konklusjonen med produktet postoppkrav er da: Vi garanterer deg at mottaker betaler for brevet/pakken, men vi gir deg ingen garanti for at den i det hele tatt kommer frem til mottaker.

Forstå det den som kan!
FabrizioMiccoli
FabrizioMiccoliInnlegg: 11031
06.09.06 09:53
NEWMAN
laaaaaangtbrukernavn
laaaaaangtbrukernavnInnlegg: 2382
06.09.06 09:54
Man må regne med at det sendes en del millioner i brev pr år, og man må også regne med at de som arbeider hos Posten hverken er mer ærlige, eller mer uærlige enn folk flest, derav må man også regne med at de uærlige sjelene som arbeider hos posten har funnet en enkel og grei metode for å finne ut om brev inneholder kontanter, slik at de kan stjele disse.
Zlasher
ZlasherInnlegg: 2809
06.09.06 09:57
Kan stemme i her - har selv blitt frastjålet passet mitt hos posten, posten nekter selvsagt på alt. Patetisk å sende pass i konvolutter merket med "norges bank" hjem til folk urekommandert..!

Og ja, postkassa er "låsbar" og det er umulig å få konvolutten ut når den først er puttet ned, så det er nok den langfingra jævla postmann som har stjælt den..

Etter det sier jeg alltid "finni noe fint i dag?" hvis jeg er heldig å bumpe borti postmann som leverer hos meg.. Han/De svarer som regel "høh?" og ser rart på meg..

Zlasher
fluxsoda
fluxsodaInnlegg: 7927
06.09.06 14:00
Jeg har aldri sett et pass merket med "norges bank", men det hørtes merkelig ut at posten og/eller avsender frasier seg ethvert ansvar.
whitestrain
whitestrainInnlegg: 2003
06.09.06 14:46
Jeg har mistet varer i posten med en verdig av 2000kr tilsammen..
Det var 'varer' så regner med at det er bare er tollerne eller posten som har rotet, men hvis man kontakter dem så er det null hjelp å få, og man kommer ingen vei.
Cichino
CichinoInnlegg: 22
06.09.06 20:21
Oppfordrer alle som opplever at brev med penger i forsvinner eller at noen stjeler innholdet melde fra til de overordnende i Posten. Slikt skal ikke forekomme selvfølgelig, Utro tjenere finnes på alle arbeidsplasser,selv politi og jurister går ikke fri dessverre. Men blir Posten oppmerksom på at det finnes utro tjenere i systemet,så har de metoder for å avsløre slike ting.

De har jo tjenestelister osv. som kan spore opp utro tjenere: Et lite antall ansatte blir derved tatt og avskjediget . De fleste blir straffeforfulgt og noen må sone i fengsel. Ofte ligger det personlige tragedier bak nasking og tjuveri, og ofte har det foregått i flere år.
Riggs
RiggsInnlegg: 8809
06.09.06 20:52
Du har min sympati her, og regner med at dem kan kjenne igjen litt hvilke brev o.l., som det er penger i, selv om det sikkert er dem som leser brev og, men er vel mer vanlig å lese andres blader [, inkl. å legge igjen brødsmuler, fettflekker m.m.], noe som forekommer en del,...

Dem har knabba en film, enkelte fotballeffekter, samt ei håndfull med fotballblader fra meg. Husker jeg ei stund måtte ringe når bladet hadde brukt lang tid, for å finne ut om det var stjålet, eller om dem bare var j**** treige,...

Ikke pokker om jeg stoler på posten, men dem tar seg jo godt betalt for ting uansett da,...
Kjuagutten
07.09.06 03:18
sjokkerer meg at enkelte mener det er så enkelt " at man må regne med at det er utroe tjenere i Posten som alle andre steder" og derfor skal jeg bare "godta" dette.
NEI jeg godtar ikke og jeg regner slettes ikke med at jeg som kunde skal gjøre regning med at brevene mine ikke kommer frem til meg eller til mottaker.
Så enkelt skal det ikke være.
Og OM så det så mye forsvinner EN krone i en postsending bør Posten ta bedre tak i det enn at jeg får et brev om at klagen er tatt til etterretning og ingen kan gi meg et svar når jeg prøver å spore den.
Det er kun slett og elendig service.
Må nesten legge til at denne klagen ikke ble registrert før etter TREDJE gangen jeg ringte. Da var det endelig en service innstilt ung jente som tok saken.
Maya_K
Maya_KInnlegg: 64
07.09.06 13:28
Det er lov å sende penger via Posten, men KUN med verdibrev. Da får kunden forsikring for pengene sine. Kommer de ikke frem til mottaker så får avsender Alle pengene sine tilbake. :o) Kan forsikres inntil 40 000 nok. Ha en fin dag Maya
Riggs
RiggsInnlegg: 8809
07.09.06 18:44
Du trenger selvfølgelig ikke å godta det, men det er i stor grad bortkasta arbeid, selv om det er viktig å få ting registert i systemet.

Mer eller mindre statlige monopoler trenger ikke kundeservice, dem er vernede bedrifter, bare se på Telenor. Hadde dem ikke hatt så mange fordeler, så er det ikke rart at dem kommer unna med så mye, selv om privatkapitalistiske konkurrenter ikke er noe spesielt bedre mht f.eks Bredbånd [Tele2 og NextGentel].

Når det er sagt, så skal man helst ikke sende penger i posten, selv om det er uakseptabelt at postansatte knabber dem. Gi heller mora di bankkontonummeret ditt i en bank du har trengt å bruke lenge [, og få gaver der].

Du kan selvfølgelig bytte fra Postbanken og DnB, dem er i samme konsern, om du har konto der, etter at du har fått overført alle banktjenestene til en bedre bank.

Ja, jeg vet at Posten og Postbanken er to såkalte selvstendige selskaper, eller hva pokker, om noen event. skulle krangle på det,...

Det er ikke så lett å straffe posten på andre måter, dem driter vel om vi mister et eller annet i posten, selv om dem nok straffer folk når det blir for mange klager, så en burde nok rapportere ting grundigere. Bra du gjør det, men mht posten, andre vernede bedrifter, slik som Lånekassa o.l., så snakker man ofte til en vegg, med mindre man har en sak dem kan tas på i media da, noe du vel strengt tatt ikke har, annet enn muligens kundeservicen i ettertid da, men tror ikke det er hyperinteressant det heller,...
Pipollo
PipolloInnlegg: 75
08.09.06 17:13
Tro meg, det stjeles i postvesnet!!! Jeg vet og postens ledelse vet...Så de kan bare innrømme det.
J Nissen
J NissenInnlegg: 46560
08.09.06 17:15
Jeg jobbet på posten en uke :P Jeg hadde aldri trodd så mange brev var å finne bakom hyller ol. :o
Klikk for å gå tilbake til toppen