Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mannsbevegelsen LIBRA

NYTT TEMA
mblibra
mblibraInnlegg: 10
11.02.03 11:53
Beveglsen arbeider for likestilling og for rettferdighet og rettssikkerhet for menn.

Bevegelsen ble stiftet 8.3.2001 på bakgrunn av de mange sakene som synes urettferdige for menn, kvinner får ikke bare likestilling men særstillinger som går på bekostning av menns rettssikkerhet og rettferdighet.

Vi trenger Deg for å bli sterke nok til å gjøre noe med dette.

Bli medlem i Libra.

telf. 91647055
Xanadu
XanaduInnlegg: 6530
11.02.03 11:59
På tide at noen tar opp kampen for menns rettsikkerhet.

I Norske fengsler sitter trolig tusenvis av uskyldig dømte menn. Nå har Norge nok en gang tapt i Menneskerettsdomstolen i Strasbourg hvor uskyldige menn er blitt dømt på indisier av et forutinntatt norsk rettsvesen.

Vi har et "Likestillingsombud" og en "Likestillingsdirektør" (Mona Larsen-Asp) som vil kriminalisere enda flere menn - langt inn i de private sfærer (i strid med Menneskrerettskonvensjonen § 8). Kvinner skal ha lov å selge sex mens menn som kjøper skal straffes. Avskyelig - som om det ikke er nok menn i norske fenglser.

På Likestillingsenterets websider www.likestilling.no er det utelukkende kvinnesaker. Menns retter er ikke nevnt. Senteret bør anmeldes til Likestillingsombudet og bli stengt.
bassman205
bassman205Innlegg: 732
11.02.03 12:51
Du må på nettet med budskapet (internettside).

Viktig initiativ.
Xanadu
11.02.03 13:14
Enig om at en nettside må opprettes.

De mange og aggressive feministorganisasjonene har statstøtte og offentlig lønn. De er godt organisert og opptrer som lobbyister for å sette politisk dagsorden. Mange ganger minner deres arbeidsmetoder om den som AKP-ML bedrev på 70-tallet. Man infiltrerte arbeidsliv og det offentlige for å fremme sin sak.

Tapere er først og fremst menns rettigheter i det norske samfunnet.
Spiralis
SpiralisInnlegg: 3159
11.02.03 13:40
Hei Xanadu.

Enig men litt uenig likevel. Den store taperen er det norske samfunnet! Menns rettigheter er så sin sak, men samfunnet som helhet taper mer enn summen av de enkelte menns tap !

Tantokratiet må bekjempes. Vi må få menn inn der "familiepolitikk" bestemmes. I dag er det KUN kvinner som har slike jobber. Resultatet er at "familiepolitikk" er blitt synonymt med kvinnepolitikk.

Våre barn blir inndoktrinert av barnehagetanter, kvinnelige lærere fra 1 klasse og til de går ut av videregående. Er det rart at de blir forkvaklede ? Vi må få menn inn i barnehagene, så må vi få mannlige lærere tilbake i skolen. Uten en slik utvikling vil den oppvoksende slekt ikke ha en eneste mannlig rollemodell før de skal inn i militæret. Far får de jo ikke se noe til for han har mor og "systemet" kastet ut av hjemmet og satt i en så håpløs økonomisk stilling at han ikke har mulighet til å ha samvær med barna sine!!

Bekjemp tantene !!

Spiralis

Florena
FlorenaInnlegg: 619
11.02.03 14:10
Ja, få menn inn i skole og barnehager. Det støtter jeg. Barn trenger det.

Mange menn og fedre blir urettferdig behandlet, fordi man tenker så tradisjonelt.Et hvert barn MÅ ha sin mor, mens far er liksom mere overflødig. Det er mor som gjør den viktige jobben.

Norske menn har forandret seg de siste 5o år, og de er like uunnværlig forsine barn som mor.

Jeg mener at det bør ikke lenger være en selvfølge at barn skal være hos mor etter skilsmissen.
bassman205
bassman205Innlegg: 732
11.02.03 14:15
norge er i realiteten blitt et samfunn for kvinner. Dette på grunn av at kvinner er mye høyere i "rang" for venstresiden, kombinert med at venstresiden har snodd seg som en slange seg inn i det offentlige og overtatt bukten og begge ender i byråkratiet. Mange menn på høyresiden er politisk ubevisste og er fornøyde bare de får befolke næringslivet og tjene penger og kjøre fin bil. Sjokket kommer først på skilsmissedagen når de skjønner hvordan norge virkelig er.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor så mange menn stemmer sosialistisk. Det blir jo det samme som at en jøde hadde stemt på nasjonalsosialistene.
Xanadu
11.02.03 15:11
Hva skjer hvis menn ansettes i barnehager (slik den naive Ulf Hammeren gjorde)?

Snart kommer et hysterisk kvinnfolk eller psykolog og anklager ham for sexovergrep, f.eks hvis ungene har tegnet noe som kan minne om noe seksuelt (barn har faktisk sexfantasier på et tidlig tidspunkt, jfr Freud)

Menn er maktesløse mot kvinners anklager om sexovergrep og feministene har lobbet politi og rettsapparat til å forhåndsdømme. Menn må bevise sin uskyld selv om dette strider mot menneskerettene. Hva med loven om "uaktsom voldtekt". Ærlig talt - her legger lovgiver inn at menn har synske evner (hun sa ja men mente nei egentlig - etter å ha tenkt seg om etterpå. Han burde ha forstått......)

Klart i strid men menneskerettene. Et annet er at menn som kjøper sex på tjenestereiser kan miste jobben - et området som berører det mest intime og private i et menneskes liv. Her kan kvinner angripe og menn kan ikke forsvare seg. En klar kandidat for neste Domstol i Strasbourg.

Verst er "Likestillingsdirektør" Mona Larsen Asp på det såkaldte "Likestillingsenteret". Hun vil kriminalisere de fleste menn.
Spiralis
SpiralisInnlegg: 3159
12.02.03 04:23
Hei Xanadu.

Desverre mye rett i det du sier der. Hammeren har levd i et helvete de siste 11 åra, og det er nok ikke slutt ennå heller, selv om han vant i Strasbourg. I middelalderen var de mer humane, de satte folk oppå et bål og tente på. Det tok i hvertfall slutt engang. Mange tenker ikke på at et ikke ubetydelig antall menn også ble brent på bål tiltalt for hekseri. Det er ikke helt stuerent å si det, for i dag heter det seg at heksebrenning var et utrykk for kvinneundertrykkelse. Har ikke samme kvinnepolitiske virkning hvis det "bare" skyltes religiøst hysteri og uvitenhet.

Det beste er jo likevel de som hevder at kvinner ukritisk MÅ tros når de retter voldtektsanklager mot menn, fordi det er så "hårdt" for en kvinne å gå ut med en slik historie at det gjør hun ikke hvis det ikke er sant !!!!!!!!!???

Når det gjelder uaktsom voldtekt er det noe som egentlig skulle ha ligget under forbrukerlovgivingen. Går det ikke for henne, dvs blir hun ikke tilfredstillt, kan hun melde deg for voldtekt. Det er en slags reklamasjonsrett !!

Er hun gift med en annen kan hun også melde deg for voldtekt. Hun får lettere tilgivelse fra mannen sin hvis hun er voldtatt enn om hun "bare" var utro !! Dette burde ligge under angrefristloven !!

Sørg for å få skriftlig sammtykke før du hopper til sengs med et kvinnfolk.

Spiralis
Kasey
KaseyInnlegg: 7313
12.02.03 08:11
Bekjemp tantene !!

Spiralis

Hei tanta mi er kuul hu!

Men er ellers enig i mange av de tingene somkommer frem her- selv om de er vel spissformulert
Ante
AnteInnlegg: 4536
12.02.03 10:12
Jeg er i prinsippet mot slike bevegelser, men det er kanskje en nødvendighet som en motvekt til alle kvinnebevegelser som lever på statsstøtte?
Memorex
MemorexInnlegg: 7
13.02.03 12:04
Dette er en godnyhet! Dette er virkelig noe vi trenger!! Få opp en nettside!!=)
TheMan2003
TheMan2003Innlegg: 1
13.02.03 14:57
Endelig, det er på tide at noen starter noe slikt. En ting dere bør jobbe for er å fjerne verneplikt for menn (eller utvide den til å gjelde kvinner). Denne diskrimineringen har vart i årtier, og må stoppes.

Lykke til med bevegelsen!
wild
wildInnlegg: 397
13.02.03 14:57
Florena skrev:
Ja, få menn inn i skole og barnehager. Det støtter jeg. Barn trenger det.

Mange menn og fedre blir urettferdig behandlet, fordi man tenker så tradisjonelt.Et hvert barn MÅ ha sin mor, mens far er liksom mere overflødig. Det er mor som gjør den viktige jobben.

Norske menn har forandret seg de siste 5o år, og de er like uunnværlig forsine barn som mor.

Jeg mener at det bør ikke lenger være en selvfølge at barn skal være hos mor etter skilsmissen.

---

De fleste menn unngår nok barn pga. at de er redde for å bli oppfattet som pedofile. Ble jeg noengang beskyldt for noe så jævlig ville jeg sannsynligvis begått selvmord, for selv om man skulle bli frikjent i retten så vil alltid misstanken være rettet mot deg. Jeg hater pedofile selv og vet hvordan jeg ville tenkt om jeg visste en person var misstenkt for å være pedofil. Jeg vet ikke hvor mange pedofile det er der ute, for alt jeg vet kan det være bra at folk tenker slik, men der har du ivertfall grunnen til at jeg aldri ville klart å jobbe med barn.
Gautama
GautamaInnlegg: 4992
13.02.03 15:01
Jau, feminiseringen av samfunnet har hatt negative sider som ikke har fått nok lys på seg.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester