Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Drager

NYTT TEMA
-Nurket-
-Nurket-Innlegg: 129
27.05.10 22:54

Fantes det drager for veldig lenge siden? Sånne som sprutet ild? Først trodde jeg alt var bare kødd, men så så jeg en dokumentar på discovery om drager. Problemet er bare at jeg ikke fikk med meg om denne dokumentaren bare var tull eller om den var basert på fakta.

Abernaber
AbernaberInnlegg: 11580
27.05.10 22:55

den er meget bra lager, men er nok bare tull.

-Nurket-
27.05.10 22:56
Abernaber: den er meget bra lager, men er nok bare tull.

du så den også? Den var veldig kul.

ApeFisk
ApeFiskInnlegg: 1018
28.05.10 13:37

Det du så var antageligvis The Last Dragon som er en slags docufiction.

(Innlegget ble redigert 28.05.10 13:39)

-Nurket-
28.05.10 21:51

Kult takk :D

Papadopilo_6
Papadopilo_6Innlegg: 286
29.05.10 21:55

Det fantes draker!

Det er funnet rester eller fosiler etter draker. 'Så dette har ikke bare vært en myte men en realitet. De ble utryddet.

Det hadde vært fint om vi hadde fortsatt hatt disse dyrene i dag.

-Nurket-
01.06.10 00:51
Papadopilo_6: Det fantes draker! Det er funnet rester eller fosiler etter draker. 'Så dette har ikke bare vært en myte men en realitet. De ble utryddet. Det hadde vært fint om vi hadde fortsatt hatt disse dyrene i dag.

Jeg finner ingen info om dette når jeg søke etter det. Har du noen linker jeg kan få?

japps73
japps73Innlegg: 457
03.06.10 00:37

Drager er et komlisert tema. Vitenskapen har ikke klart å verken motbevise eller bevise deres eksistens. Det er ingen umulighet at slike dyr kan ha eksistert, men det har aldri blitt funnet noen konkrete spor, heller.

En påstand som ofte blir brukt er at disse dyra dukker opp i legender og sagn på forskjellige steder av jorda på en tid det var liten og bortimot ingen kontakt mellom kontinenta. Så lovene for tilfeldighet gjør at det er indisier for at de kan ha eksistert.

Forskere mener derimot at opphavet til drager er blanding av i hovedsag slanger og enkelte fugler ispedd frykt.

-Nurket-
05.06.10 23:43
japps73: Forskere mener derimot at opphavet til drager er blanding av i hovedsag slanger og enkelte fugler ispedd frykt.

Det er nok mest sannslig sånn her ja.

stewie-G
stewie-GInnlegg: 4266
01.07.10 11:10

Personlig syntes jeg dinosaurer er vel så tøffe og fantastiske som drager, og disse har jo utvilsomt eksistert. Eneste forskjellen mellom de to er jo at dragene spruter ild.

UTR_7
UTR_7Innlegg: 740
14.11.10 11:18

Kan det dreie seg om en type øgle med dølig ånde?

XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
18.11.10 23:58
-Nurket-: Fantes det drager for veldig lenge siden? Sånne som sprutet ild?

Jeg har en teori
Dragene som ble observert var de få dinosaurer som var igjen på jorden som enda ikke var dødd ut
de holdt til dypt inni hulene

En dag gikk noen inn i en hule og så en stor dinosaur (drage) da plukket han opp en Fakkel og kastet den på Dinosaurene som akkurat da Nyste så flammen sprutet

Etter den dagen spredte rykte seg om ildsprutende drager

Men det som skjedde var livredde mennesker som kastet flammer på dinosaurene som nyste og sprute ild men ikke fordi de kan sprute ild

De hadde troligens vinger det kan jeg ikke si sikkert dette er en ganske plausibel teori

XtraGal3
18.11.10 23:59
-Nurket-: Jeg finner ingen info om dette når jeg søke etter det. Har du noen linker jeg kan få?

Ordet dinosaurer fantes ikke i gammle dager de brukte ordet Drager og monstrer
Det var store øgler og dinosaurer som var dragene ja
Det var et fåtall som overlevde inni hulene disse ble etterhvert drept av Dragonhunters

(Innlegget ble redigert 18.11.10 23:59)

roffe232
roffe232Innlegg: 10662
19.11.10 00:01
XtraGal3: Jeg har en teori
Dragene som ble observert var de få dinosaurer som var igjen på jorden som enda ikke var dødd ut
de holdt til dypt inni hulene En dag gikk noen inn i en hule og så en stor dinosaur (drage) da plukket han opp en Fakkel og kastet den på Dinosaurene som akkurat da Nyste så flammen sprutet Etter den dagen spredte rykte seg om ildsprutende drager Men det som skjedde var livredde mennesker som kastet flammer på dinosaurene som nyste og sprute ild men ikke fordi de kan sprute ild De hadde troligens vinger det kan jeg ikke si sikkert dette er en ganske plausibel teori

Dette låter ikke som deg, Xtragal3.

Det kunne vært utenomjordiske vesener med romskip, hvor flammer fra motorene skremte dritten av oss mennesker.

Dette virker faktisk som en mer sannsynlig årsak synes nå jeg.. hehe

Uansett en kjempegammel tråd dette her.. hehe

(Innlegget ble redigert 19.11.10 00:02)

XtraGal3
19.11.10 00:07

Teorien jeg har er ganske plausibel har filosofert en stund på dette

Babelfabel
BabelfabelInnlegg: 1243
23.11.10 13:29
japps73: Forskere mener derimot at opphavet til drager er blanding av i hovedsag slanger og enkelte fugler ispedd frykt.

Muligens også oppdagelsen av dinosaur-fossiler på en tid da det ikke fantes noen vitenskaplig forklaring på disse?

Svær skalle med svære tenner -> Drage

Babelfabel
23.11.10 13:33
de holdt til dypt inni hulene En dag gikk noen inn i en hule og så en stor dinosaur (drage) da plukket han opp en Fakkel og kastet den på Dinosaurene som akkurat da Nyste så flammen sprutet Etter den dagen spredte rykte seg om ildsprutende drager Men det som skjedde var livredde mennesker som kastet flammer på dinosaurene som nyste og sprute ild men ikke fordi de kan sprute ild De hadde troligens vinger det kan jeg ikke si sikkert dette er en ganske plausibel teori

Plausibel teori?

Hva skjer når man nyser på flammer? Spruter de?

Hva levde disse store dinosaurene av langt inne i hulene?

Hva skulle de med vinger inne i disse hulene?

Hvis du var langt inne i en hule og møtte et stort monster, ville du kastet fakkelen din? Eller mener du de hadde med seg "kaste flammer" i sekken?

Babelfabel
23.11.10 13:34
XtraGal3: Ordet dinosaurer fantes ikke i gammle dager de brukte ordet Drager og monstrer
Det var store øgler og dinosaurer som var dragene ja
Det var et fåtall som overlevde inni hulene disse ble etterhvert drept av Dragonhunters

Med unntak av at de levde, så synes jeg ikke dinosaur teorien din er så teit.

koolis
koolisInnlegg: 235
24.11.10 01:01

Mennesket dukket opp 65 millioner år etter de siste spor av levende dinosaurer. De døde ikke ut uka før liksom ;)

XtraGal3
24.11.10 02:46
koolis: Mennesket dukket opp 65 millioner år etter de siste spor av levende dinosaurer. De døde ikke ut uka før liksom ;)

Har du sett bevis på det med egne øyne , nei det har du ikke :)
Det kan være noen dinosaurer som har overlevd helt til midderalderen og levd dypt inni grotter
disse er nok nå endelig utryddet men det var kanskje noen under midderalderen

koolis
koolisInnlegg: 235
24.11.10 11:06

Selv om jeg ikke har egne observasjoner er det mulig å bruke hodet. Jeg har heller ikke selv observert de ytterste planetene i solsystemet, DNA, molekyler, feromoner, Los Angeles, baksiden av månen, utvikling av mennesket fra apestadiet, oljeboring i nordsjøen, slummen i Nairobi eller krigen i Afghanistan. Jeg er nødt til å forholde meg til tilgjengelige kilder, overveldende bevisførsel og sunn logikk. Om du også prøver det kommer du frem til at ildsprutende drager og dinosauruser som f.eks t-rex ikke kunne eksistert for noen hundre år siden. Dvs 5 millioner generasjoner etter at de døde ut.

XtraGal3
24.11.10 16:13

Det finnes ikke ildsprutende drager dragonhunters kastet flammer på dem og dragene nøs så da ut som de sprutet ild og det skjedde ja i midderalderen mener jeg
det er nok av legender som sier at drager har funnes blant annet i kina lenge etter dinosaur tiden

PopMyHead
PopMyHeadInnlegg: 2209
04.12.10 01:08
-Nurket-: Fantes det drager for veldig lenge siden? Sånne som sprutet ild? Først trodde jeg alt var bare kødd, men så så jeg en dokumentar på discovery om drager. Problemet er bare at jeg ikke fikk med meg om denne dokumentaren bare var tull eller om den var basert på fakta.

Nei ikke her på jorden iallefall.Finnes det noe slikt må det være i en annen dimensjon eller noe.Tror selv at opprinnelsen til dragemyten er enkelt forklart med at en eller annen har funnet et dinosaur skjellett og begynt å fabulere på hva slags dyr dette kan ha vært.Det er jo endel "likheter"mellom dinoer og drager sånn rent utseendemessig.Minus muligheten til å sprute ild(men det var nok kunsterisk frihet som slo inn der)

script92
script92Innlegg: 1159
12.12.10 17:47
-Nurket-: Fantes det drager for veldig lenge siden? Sånne som sprutet ild?

Nei, jeg kan med stor sikkerhet at det ikke fantes drager som sprutet ild.

Men det kan nok ha fantes noe som ligner på drager, som ikke spruter ild, kanskje noe i likhet med en dinosaur.

Thyra
ThyraInnlegg: 43154
18.12.10 14:59
XtraGal3: Har du sett bevis på det med egne øyne , nei det har du ikke :)
Det kan være noen dinosaurer som har overlevd helt til midderalderen og levd dypt inni grotter
disse er nok nå endelig utryddet men det var kanskje noen under midderalderen

Det kan også være noen dinosaurer som har overlevd helt fram til i dag i store dype innsjøer som f.eks Loch Ness. Og noen få gjenlevende neandertalere (eller andre fortidsmennesker) som har overlevd i øde fjell og skogsområder. Når de en gang i blant blir observert, blir de omtalt som sjøormer og avskyelige snømenn.

XtraGal3
19.12.10 00:14

kanskje men det er allefall ikke mange av dem må være sjødyr også ikke landyr

LaRose
LaRoseInnlegg: 102
11.11.12 11:49

Det fantes kanskje dragelignende dinosaurer? Men at de sprutet ild kan jeg ikke se for meg at går an.

Skaumannen
SkaumannenInnlegg: 6278
17.12.12 08:10
-Nurket-: Fantes det drager for veldig lenge siden? Sånne som sprutet ild? Først trodde jeg alt var bare kødd, men så så jeg en dokumentar på discovery om drager. Problemet er bare at jeg ikke fikk med meg om denne dokumentaren bare var tull eller om den var basert på fakta.

Jeg har en teori om drager.Du finner dem i de fleste gamle kulturers mytologiske fortellinger.

Kina,Europa, Afrika og Amerika.Uten untak.

Hva kan opphavet være?Vel, jeg tror det kan dreie seg om at fortidens folk har funnet dinosaur-levninger og selvsagt hatt sine egne teorier om hva dette skjelettet har vært.Det er jo unektelig mange likhetstrekk mellom drager og dinoer, minus ildsprutingen.

Den sistnevnte har de vel lagt til for å gjøre det mere spennende?Hvem vet?Men drager som man ser i eventyrene, de tviler jeg på har eksistert.

Beena
BeenaInnlegg: 4333
25.12.12 10:51

Vel, jeg kan tenke meg en drage som egentlig var en type dinosaur som kanskje spiste mye planteføde. For dere som promper å tar en lighter og holder foran rompa så tar jo prompe gassen fyr. Kanskje en dinosaur som spiser mye planteføde hadde den egenskapen og slippe ut slik gass ut av munnen, slik at hvis det var glør eller brann i nærheten, så ville det komme flammer ut av munnen.

Men det er min teori, slik at jeg ikke har noen link til dette.Nå levde jo ikke menneskene sammen med dinosaurene offisielt så noen vitner til dette skal det ikke være.

Men promp brenner godt, bare prøv selv.

Brannmann-Sam
Brannmann-SamInnlegg: 1174
02.03.13 22:12

Drager er observert helt opp til nyere tid, omtalt i bibelen og av bl.a Colombus da han kom til Amerika.

De talløse historiene av både sjøfolk og oppdagelsesreisende, samt inskripsjoner benektes hardt og avvises som skrøner for at det ikke skal utfordre den vedtatte sannhet om at alle drager/dinosaurer døde ut av et asteroidenedslag for millioner av år siden.

Her er en video som omtaler mye og mer av de historier jeg nevner.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg