Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

cult of cthulhu

NYTT TEMA
VonManstein
VonMansteinInnlegg: 151
14.01.11 13:51

Dette er et meget godt alternativ til Kristendom og Islam samt Buddisme

gå til http://www.cultofcthulhu.net/ for å melde deg inn i vår menighet

iliad
iliadInnlegg: 168
27.01.11 11:21

Kan du fortelle kort dette? kort sammendrag

tordenglum
tordenglumInnlegg: 11679
06.02.11 07:38
VonManstein: Dette er et meget godt alternativ til Kristendom og Islam samt Buddisme gå til http://www.cultofcthulhu.net/ for å melde deg inn i vår menighet

hm.har du fått lov av oss?crawling chaos unc.? bare tulltentakler

RattusNorvegicus
RattusNorvegicusInnlegg: 12420
18.02.11 09:37
iliad: Kan du fortelle kort dette? kort sammendrag

For meg ser det ut som dogmatikk fra en satanist med illustrasjoner fra (Ctulhu) Mythos. Det kan jo selvsagt være motsatt - forskjellen i menneskesyn er ikke så stor.

Goblin_9
Goblin_9Innlegg: 22127
03.03.11 10:49

Jeg setter stor pris på H. P. Lovecraft og hans Cthulhumythos - men man må jaggu være svartsynt om man vil ta det i bruk som som religion!
Dvs på ramme alvor. Som "rollespill-kultus" ville det vært riktig morsomt.

Men bevares - det er alltids bedre ( og billigere! ) enn å hive seg ut  i det pengesluket av en kvasireligion som L. Ron Hubbard etterlot seg.

Per_Rong
Per_RongInnlegg: 11067
03.03.11 10:56
Goblin_9: Jeg setter stor pris på H. P. Lovecraft og hans Cthulhumythos

Helt møter monstre "too hideous to describe", hvorpå Lovecraft gir en detaljert beskrivelse. ;-)

Goblin_9
03.03.11 11:12
Per_Rong: Helt møter monstre "too hideous to describe", hvorpå Lovecraft gir en detaljert beskrivelse. ;-)

Ja - her skapte Lovecraft faktisk en slags "gothtradisjon".
For ikke å snakke om byen Arkham...

Forresten har han en god etterfølger i goth-gru i Øyvind Myhre, med boka "Mørke over Dunwich". Selv om den er lagt til nåtid, er stemningen der - redsler fra fortiden, unevnelig omgang med vesener fra havet -
Og Dunwich har jo en aura av mystikk over seg - en gang hovedstaden i East Anglia, byen som havet slukte. Nå er det bare et par husrekker igjen (og museet, samt puben/vertshuset The Ship Inn).

RattusNorvegicus
RattusNorvegicusInnlegg: 12420
gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2198
23.11.11 04:06

En type satanisme.

Dali80_2
Dali80_2Innlegg: 6007
27.11.11 22:54
Goblin_9: Men bevares - det er alltids bedre ( og billigere! ) enn å hive seg ut  i det pengesluket av en kvasireligion som L. Ron Hubbard etterlot seg.

Dagens!!

Tommel gitt!

Goblin_9
28.11.11 14:17
RattusNorvegicus: http://www.fredvanlente.com/downloads/WhyWeHere.pdf

Pussig kanskje, særlig fordi Nekronomikon skal være en oppdiktet bok som bare fantes i Lovecrafts fantasi - men jeg har den i bokhylla.

gamecrazy
22.12.11 03:30

Lovecraft var en forfatter som på manga måter fortsatte der Poe sluttet.Begge var amerikanske forfattere,Poe på 1800 tallet,Lovecraft fra 1890-1937.

Vi kan nok takke begge for at skrekk og grøss finnes som sjanger i dag.

God natt.Kl er 3.30 så ønsk meg bare gode drømmer!

gamecrazy
24.03.12 18:41

Hva med amerikanske vampyrer som drikker mennenske eller dyreblod,er ikke det farlig? Tenker på bakterier,virus og likn.True Blood er liksom fantasi folkens!

gamecrazy
05.04.12 13:57

Siden VonManstein ikke er interresert i å spre sin Satanisme,er det vel ikke opp til oss å gjøre det?

Moderne satanisme har ingenting med den kristne djevelen å gjøre,men man kaller deg det aller mest utvuiklede dyret.Man følger kun suine egoistiske lyster og har ingen medfølelse for andre utenom egne barn.

Man er omtrent som en ulv eller en gjeit.I de tidligste tider ble djevelen fremstilt som han som leder gjeiteflokken.

I virkeligheten vil vel gjeitene ha sin ene  fri vilje og gjøre som de vil.Det vil også alle andre dyr.Også Homo Sapiens.

Dette bryter helt mot tanken at vi er siviliserte høyt tenkende individer med kunnskap til å reise både til månen,og til de store havdyp på 10 000+ meter.

Discovery Science sin serie om Acient Aliens er interresant og noe jeg har trodd lenge.Nemlig at det moderne mennesket elelr Hiomo Sapien er en alien hybrid mellom Homo Erectus og E.T. elelr en annen type alien.

rogerpoger
rogerpogerInnlegg: 32
15.04.12 22:27

herregud for noe fjortis opplegg?!?!?! Du kan da ikke mene seriøst at dere har en menighet med "rett-troende"???

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg