Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Reinkarnasjon er noe tull

NYTT TEMA
Hilmar Hansen
Hilmar HansenInnlegg: 358
25.06.11 22:19

Når du kommer hjem og møter en feit rotte som springer foran gårdsplassen og du lyktes med å ta kverken på den, da risikerer du og ha tatt livet av din oldefar. Når du så har kommet deg innenfor døra etter å ha gjort kort prosess på oldefaren din og du setter deg godt til rette i stolen på verandaen, tar deg en cola og slapper av etter en slitsom dag på  jobben og det kommer en veps som er så altfor nærgående og du klapper til den, da risikerer du og ha tatt livet av din tippoldemor. Når du senere på ettermiddagen fyker avgårde til blomsterbutikken og kjøper en bukett blomster til din kjære, da risikerer du å komme hjem med hele slekta di, så pass på du!!!!
Om du har levd et ondt liv, blir du til et dyr eller en plante, i følge reinkarnasjonslæren.
Du kan aldri ta deg jobb som tømmerhogger eller skadedyrbekjemper, for da er du en massemorder. Det er farlig det!!
Du skal for all del ikke fly rundt i skauen midt under elgjakta og skyte elger, for da er du en seriemorder. Om du skyter mange nok elger, kan du fort risikere og få mere liv på samvittigheten enn den beryktede seriemorderen Jeffrey Dahmer.
Tar du deg en jobb som fisker, får du enda mere liv på samvittigheten, og for ikke å snakke om hvis du er en kornbonde, da får du nok ytterlig mere liv på samvittigheten din, ja mangfoldige milioner, faktisk mere liv på samvittigheten enn Hitler og Stalin tilsammen. I såfall er det stor fare for at du har kverket storparten av slekta di og någo attåt.
Vær klar over hva du putter i munnen din når du spiser, tenk over dette før du gafler i deg maten!!! Det blir galt å hive i seg enten kjøtt og fiskemat, som vegetarmat. Da er du en kannibal om du gjør dette. Når du pirker deg mellom tennene med tannpirker'n, det kan faktisk være en bitteliten del av din oldefars tante du holder mellom fingerspissene. Matrestene mellom tennene du pirker ut, kan være smuler av dine fjerne slektninger, så vær klar over dette. Vart du skræmt no, du som tror på reinkarnasjonslæren? Håper du ikke har revet av all håret i din store fortvilelse etter å ha lest dette.  Spis heller gråstein om du vil være sikker i din sak, eller sult om det så måtte være.

OOTSP
OOTSPInnlegg: 8226
26.06.11 00:35

Det er bra at du ikke vet hva du snakker om, for det du skriver om her er ikke den såkalte reinkarnasjonslæren i det hele tatt, det som du skriver om her er en bit av religionen buddishme, og ikke den såkalte reinkarnasjonslæren, selv om det også er mye feil i det også, hehe

Les litt mer om det før du skriver hva du selv tror eller har fått inntrykk av...

torestre
torestreInnlegg: 3539
26.06.11 11:36

Nå vil vel også buddhister faktisk ta liv dersom det er tvingende nødvendig. Men det skal nå alltid være siste utvei. Dvs man kverker ikke en flue i vinduskarmen. Man åpner vinduet og slipper den ut. Er ikke det egentlig en god regel da?

svensiss
svensissInnlegg: 1102
08.07.11 02:17
torestre: Nå vil vel også buddhister faktisk ta liv dersom det er tvingende nødvendig. Men det skal nå alltid være siste utvei. Dvs man kverker ikke en flue i vinduskarmen. Man åpner vinduet og slipper den ut. Er ikke det egentlig en god regel da?

Det var en god teori. Tommel opp...

Sapient-X
Sapient-XInnlegg: 11836
23.08.11 18:51

Ikke glem at dyrene dreper hverandre hele tiden. Naturen er full av brutalitet, og det er ikke noen form for respekt for dyrevern der ute.

Rettigheter og respekt for dyr er et menneskelig konsept.

(Innlegget ble redigert 23.08.11 18:52)

script92
script92Innlegg: 1159
24.08.11 11:25
torestre: Dvs man kverker ikke en flue i vinduskarmen. Man åpner vinduet og slipper den ut. Er ikke det egentlig en god regel da?

Trodde dette var vanlig jeg? Er vell ingen som er interessert i en ekkel klase på vinduet som man selv er nødt til å vaske vekk? :)

torestre
torestreInnlegg: 3539
24.08.11 17:10
script92: Trodde dette var vanlig jeg? Er vell ingen som er interessert i en ekkel klase på vinduet som man selv er nødt til å vaske vekk? :)

Det er jo også en form for karma antar jeg. At du må vaske bort de ekle flueklasene...

Linnba
LinnbaInnlegg: 8
22.12.11 14:07

Det er lov å bruke hodet. Tilpasse og vurdere etter vett. Jeg er selv Buddhist. Jeg spiser kjøtt og grønnsaker som alle andre. Men jeg tar ikke liv unødvendig. Jeg dreper hverken fluer eller veps, hender det går en mygg eller to på natterstid. Jeg er komfortabel med å spise elg og fisk. Men jeg vil ikke ta livet av den selv. Ikke på grunn av religion, men fordi det føles ubehagelig for meg personlig. 

Dessuten har du ingen tungtveiende argumenter. Du tar ikke for deg noe vitenskaplig som kan ligge i bunnen for argumentet ditt, det finnes nok av informasjon rundt reinkarnasjon rent vitenskapelig. Ta en titt på kvantefysikken. 
Jeg føler ikke jeg trenger å argumentere noe lengere enn dette da jeg har svært lite å gå på i innlegget ditt.

Tøyseinnlegg! Post det på facebook 

TheJedi
TheJediInnlegg: 6635
23.12.11 09:12

Om man skal ta trådstarters innlegg seriøst, så er det nok best å ta sitt eget liv. For hvor går grensen? Ser ut til at blomster og trær inngår i hans "ikke ta liv"-filosofi. Gjelder da encellede dyr og planter også? Bakterier? Vet du hvor mange encellede dyr man tar livet av hver gang man vasker hendene? Ellers stryker seg på armen? Man risikerer å dra av flere millioner dyr hver gang man stryker seg på armen. Hva da med alle de man tramper ihjel mens man går? Her kan man risikere, uten å vite det, å være massemorder hver eneste dag.

Nei - slikt kan man ikke tenke på. Lev livet og lev det godt.

dainbramage
dainbramageInnlegg: 1516
09.01.12 19:57
Linnba: Jeg spiser kjøtt og grønnsaker som alle andre. Men jeg tar ikke liv unødvendig

Ikke for å virke kjip eller noe, men spiser du kjøtt tar du strengt tatt liv unødvendig.

Villalad_
Villalad_Innlegg: 973
18.01.12 23:29

...

(Innlegget ble redigert 18.01.12 23:30)

Villalad_
Villalad_Innlegg: 973
18.01.12 23:30
Sapient-X: Ikke glem at dyrene dreper hverandre hele tiden. Naturen er full av brutalitet, og det er ikke noen form for respekt for dyrevern der ute. Rettigheter og respekt for dyr er et menneskelig konsept.

Eller en type evolusjon / oppgave?

Dyreriket er i overlevelsesmodus. Dreper ikke jeg deg, dør jeg. Vi er ikke der lenger. Med det ene unntak av at hvis vi ikke tar vare på dyreriket og naturen rundt oss så kommer vi kjapt tilbake dit.

(Innlegget ble redigert 18.01.12 23:30)

Beena
BeenaInnlegg: 4333
19.04.12 11:39

Reinkarnisjon er ikke tull, for dem som har spist gulleple så vil det være det beste beviset for hva man var i sitt forrige liv.

www.gulleple.blogg.no

Da kan en  fortelle hvem en var til minste detalj  og hva man gjorde.

Personlig så  sørget jeg for å oppklare en alvorlig forbrytelse som skjedde i 1957 , hvor jeg også mistet livet.

Det ner kun pga. vårt lands ideologi som gjør at gullepler ikke er tilgjengelig for alle.

Men alle har levd et tidligere liv enten det er som menneske,dyr, plante , ja hva som helst. Så det er ikke noe  å tvile over.

(Innlegget ble redigert 19.04.12 11:40)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg