Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skjeldne religioner,sekter of filosofier.

NYTT TEMA
gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2198
04.03.12 23:36

Kvekerne hadde ingen prest eller leder,men satt bare å ventet på at Gud skulle sette de i en ekstase så de begynte å skjelve,eller "Quake".

Den Katolske kirke har mange sekter eller kirkesamfunn som har gått bort fra paveveldet eller fornektet paven sin myndighet.

Er usikker på Illuminati,Tempelridderne,og Opus Dei.

Det finnes en satankirke i norge,men de har bare 96 medlemmer eller folk som "liker" dem.Jeg ga de 1 stemme for morro skyld.Jeg mener Gud har jo hatt min sjel,i 30 år,uten at jeg har fått noe bedre liv av den grunn.Uten en motstander hadde ikke kristen-dommen vært til.Hva skulle Judas,Djevelen og Antikrist ha funnet på da?

Jeg kan vel trygt si at jeg hater alle religioner som stjeler penger fra folk,og nekter dem å bytte religion.Også alle som undertrykker kvinner og jenter.Og alle som skal tvinge hele verden til omvendelse om de vil eller ikke.Når en religion har dødstraff for frafall,sier det ganske mye om den guden.

Også guder som holder fast folk i fattigdom,og klassefiserer folk i kaster.Du er født fattig eller rik,og skal leve slik hele livet.Bullshit!

Eller at kuer,hester eller elefanter er guder eller hellige.

Det er snart Påske.God Påske.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41553
09.03.12 17:07

Kanskje satanismen er noe for deg? Å dyrke ditt eget ego for eksempel og ikke la andre snylte på deg og så videre. Jeg har meg selv som ideal.

gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2198
26.07.12 02:06

Jeg vil heller være i tvil om jeg kommer til helvete,enn å være 90% sikker!

Husk også at det finnes minst 2 utgaver av satan.Han som satanistene har som folbilde,og den fienden som hele kruistendommen er bygd opp rundt.Uten djevelen og Judas,ville det aldri vært noen slik religion.

Hollywood har skremt mange med sine djevelutdriver filmer,noe som spesielt katolikker liker.

"The Rite" fra 2011 og "The devil inside" fra 2012 er spesielt uhyggelige.

Så jeg orker ikke å tro på guder eller djeveler,jeg som bor alenbe og ønsker å sove om natta.Å skremme vettet av seg selv er ikke noe sjakktrekk.

The last exorsism og nyinspilling av exorsisten er heller ikke noe for sarte sjeler.Håper alle 4 har 18 års grense.

En thriller som omhandler voodoo som heter "the sceleton key" er også utrolig skremmende.I allefall om man tror at sjelen kan bytte kropp om de vil.

The wrong way og texas chainsaw massacre ler jeg bare av.

Saw og Hostel seriene er bare no dritt,og skikkelig faenskap.

Hellbells
HellbellsInnlegg: 20
17.07.13 14:52

Her er det noen begreper som er litt på vidvanke: Satanister tilber ikke satan, eller noen annen avgud for den saks skyld. Det er satandyrkerne det.

Opus Dei er katolikker.

Og jeg tror ikke du skal bruke Hollywood-filmer som et grunnlag for noe annet enn underholdning :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg