link
Jeg tror det vil åpne dører til at såkalt plantemedisiner(som sjamaner i Nord- og Sør-Amerika kaller det for) Ayahuasca,peyote og Iboga blant annet vil bli brukt i behandlingen av alkoholisme og i psykiatrien etterhvert i Norge og Vesten.
Andre som tror LSD og de andre nevnte "medisiner" kan være bra behandlingsformer?
(Innlegget ble redigert 09.03.12 09:36)

Jeg er ikke noe fan av nyhetsspeilet,men så en fin artikkel om Iboga her hvor det er linker og info om forskning og andre ting rundt den afrikanske planeten - link
(Innlegget ble redigert 07.05.12 22:59)

Anglofil_exo: Jeg hadde hvertfall ikke turt å belagt meg ut på en 24timers lang tripp der jeg vet jeg KAN dø og det finnes ingen motgift :)
Høres rimelig sketchy ut ja. Får noia bare av å tenke på det! =)
(Innlegget ble redigert 06.07.12 02:24)

Man kan selvflg sånn sett, for å avspore litt mer, hevde at menneskets bevissthet uansett da (som fysisk jfr elektromagnetisk spektrum) befinner seg i en "virtual reality"...
Virtualiteten kan i teorien da være hva som helst i praksis, da den uansett forholder seg til fysikkens "lover".
Så hva er det da egentlig vi "behandler" med LSD...?
(Innlegget ble redigert 06.07.12 02:44)

Saltosprekkens_Draum: Så hva er det da egentlig vi "behandler" med LSD...?
Ikke vet jeg, men opplevelsen min er at det er selve bevisstheten som behandles. Som om bevisstheten er en ganske fast masse som inneholder alle tanker og minner og som er ganske stiv i sin normaltilstand, men på LSD blir denne massen mykere, tøyelig og man kan forme massen og innholdet til å bli annerledes, dvs, det er det samme innholdet pluss nye inntrykk man har fått underveis, men man kan forandre plassering, i mangel av et bedre ord, av innholdet. Når den så stivner til stivner den i sin nye tilstand. Mulig denne effekten er sterkere når man er ung? Det er min opplevelse i alle fall. vet ikke om det ga noe fornuftig svar på noen måte men. ^^
(Innlegget ble redigert 06.07.12 03:09)

kpX: Ikke vet jeg, men opplevelsen min er at det er selve bevisstheten som behandles. Som om bevisstheten er en ganske fast masse som inneholder alle tanker og minner og som er ganske stiv i sin normaltilstand, men på LSD blir denne massen mykere, tøyelig og man kan forme massen og innholdet til å bli annerledes, dvs, det er det samme innholdet pluss nye inntrykk man har fått underveis, men man kan forandre plassering, i mangel av et bedre ord, av innholdet. Når den så stivner til stivner den i sin nye tilstand. Mulig denne effekten er sterkere når man er ung? Det er min opplevelse i alle fall. vet ikke om det ga noe fornuftig svar på noen måte men. ^^
Bra forklart. Hjernen er nevroplastisk og LSD kan brukes til forandring i stagnert selvbevissthet. Det ble gjort forsøk på insatte i amerikanske fengsler hvor de som var med på førsøk var stemplet som notorisk kriminelle. Noen av disse som fikk en slags religiøs opplevelse fikk en selvinnsikt og følelse av bortkastet liv og forandret selv livet sitt ved å slutte med all kriminalitet.. Noe som vil være helt usannsynlig uten denne opplevelsen,. Anbefaler Aldous Huxley og Timothy Leary.
(Innlegget ble redigert 04.08.12 19:36)