Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forskere mener at LSD kan behandle alkoholisme

NYTT TEMA
Dalglish73
Dalglish73Innlegg: 10708
09.03.12 09:28

link

Jeg tror det vil åpne dører til at såkalt plantemedisiner(som sjamaner i Nord- og Sør-Amerika kaller det for) Ayahuasca,peyote og Iboga blant annet vil bli brukt i behandlingen av alkoholisme og i psykiatrien etterhvert i Norge og Vesten.

Andre som tror LSD og de andre nevnte "medisiner" kan være bra behandlingsformer?

(Innlegget ble redigert 09.03.12 09:36)

Anglofil_exo
Anglofil_exoInnlegg: 73
07.05.12 18:28
Dalglish73: Iboga blant annet vil bli brukt i behandlingen av alkoholisme og i psykiatrien etterhvert i Norge og Vesten.

Ikke Iboga.

Dalglish73
07.05.12 20:53
Anglofil_exo: Ikke Iboga.

?

Anglofil_exo
07.05.12 21:08
Dalglish73: ?

Man kan dø av det ;) Mens noen blir kurert.

Det som skjer er at man tripper non-stop 24 timer++  man blir også ekstremt svimmel og spyr som en gris. Det er så ubehageligt at "ingen" vil ruse seg etter trippen ;) 

Ayahuasca og LSD burde brukes dog :)

Dalglish73
07.05.12 21:10
Anglofil_exo: Man kan dø av det ;) Mens noen blir kurert. Det som skjer er at man tripper non-stop 24 timer++ man blir også ekstremt svimmel og spyr som en gris. Det er så ubehageligt at "ingen" vil ruse seg etter trippen ;)

Det finnes rehabiliteringsentre i Mexico,Nederland og andre steder hvor de bruker Iboga så det er absolutt verdt å forske mer på.

Anglofil_exo
07.05.12 21:21
Dalglish73: Det finnes rehabiliteringsentre i Mexico,Nederland og andre steder hvor de bruker Iboga så det er absolutt verdt å forske mer på.

Sant, men det er stor sjangse for hjerteinfarkt.

Jeg hadde hvertfall ikke turt å belagt meg ut på en 24timers lang tripp der jeg vet jeg KAN dø og det finnes ingen motgift :)

LSD trippen kan man kutte ut + man dør ikke. Man burde heller satse på LSD sammen med terapi :)

Dalglish73
07.05.12 22:59

Jeg er ikke noe fan av nyhetsspeilet,men så en fin artikkel om Iboga her hvor det er linker og info om forskning og andre ting rundt den afrikanske planeten - link

(Innlegget ble redigert 07.05.12 22:59)

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41526
08.05.12 19:08

Har sett at bruke av dette stoffet på programmet Drugs Inc på Nat Geo Channel. Ganske så interessant.

Saltosprekkens_Draum
Saltosprekkens_DraumInnlegg: 4630
06.07.12 02:17

"They integrated all this into a super mind research project. The finally developed the stealth technology so that they could literally synthesize the earth references humans needed. One of the reasons they went nuts is that humans need the electro-magnetic background of the earth - When that bottle was "sealed" like it was on the USS Eldridge .... the background was lost. People went nuts, they didnt know where they were. They learned how to concentrate the fields into a "bottle". So the inside was neutral. ..... This was the first evidence that the human mind is electro-magnetic.. " 

(Philadelphia experiments & Montauk project, part 2) (lenke)

(i standardmodellen i fysikken er fotonet /"hovedpartikkelen" i vanlig lys "mediet" for overføring av energi eller informasjon i elektromagnetiske tilstander.. Naturlig nok vil da eksperimenter involverende sterke elektromagnetiske tilstander også medføre kraftige lyskilder. Noe vi kjenner til fra en rekke observerte "merkelige fenomener")

Hvis menneskesinnet er elektromagnetisk er det også utelukkende fysisk. Det betyr at det i teorien kan påvirkes nokså betydelig av alle former for "kjemisk" stimuli - Kjenner man da godt nok til hvordan hvilke prosesser påvirker hva i bevisstheten, kan bestemte stoffer brukes til effektiv endring og endog manipulasjon av bevisstheten til å innta endrede atferder i stor grad.

kpX
kpXInnlegg: 871
06.07.12 02:24
Anglofil_exo: Jeg hadde hvertfall ikke turt å belagt meg ut på en 24timers lang tripp der jeg vet jeg KAN dø og det finnes ingen motgift :)

Høres rimelig sketchy ut ja.  Får noia bare av å tenke på det! =)

(Innlegget ble redigert 06.07.12 02:24)

kpX
06.07.12 02:29
Dalglish73: Andre som tror LSD og de andre nevnte "medisiner" kan være bra behandlingsformer?

Da jeg var 19 var jeg rimelig hekta på amfetamin. Tok det hver dag i mange måneder og tenkte til slutt ikke lenger enn neste linje.  I et øyeblikks klarhet innså jeg at jeg trengte en tripp. Dro ut i skogen med en kompis og hadde en opplevelse.  Vel hjemme hadde jeg ingen behov for eller lyst til å ta amfetamin og har ikke hatt det siden. Og det er altså 16 år siden.

Saltosprekkens_Draum
06.07.12 02:35

Del 3

"...They got to the point where they could actually type in a command to the computer and the computer would pulse a transmitter and the person would do it to a certain extent. The brain direct the psyche. Is your intelligence IN the brain or some quantum function outside the brain? etc".. "this was back in 1972"..

I dag er det helt vanlig med både teknologi som lar handikappede styre maskineri som pc og rullestol, og medikamenter som meget betydelig endrer og "styrer" en atferd hos mennesker.

Man har også i Australia i univ.forsøk (skeptikere) rettet elektromagnetisk stråling mot hjernen til forsøkspersoner, som har fått dem til å "erfare" en hel rekke hallusinasjoner av ulik art( et eksperiment for å debunke "erfaring" av engler, aliens osv- ved å vise til at naturlige forskjeller i jordens magnetfelt kan trigge hallusinasjoner).

I dag er dette mainstream ,nesten, men grunnlaget kan altså ha vært den kalde krigens militærforskning og herjing med forsøkspersoner. Noe er det kanskje godt for.. (?)

Saltosprekkens_Draum
06.07.12 02:43

Man kan selvflg sånn sett, for å avspore litt mer, hevde at menneskets bevissthet uansett da (som fysisk jfr elektromagnetisk spektrum) befinner seg i en "virtual reality"...

Virtualiteten kan i teorien da være hva som helst i praksis, da den uansett forholder seg til fysikkens "lover".

Så hva er det da egentlig vi "behandler" med LSD...?

(Innlegget ble redigert 06.07.12 02:44)

kpX
06.07.12 03:08
Saltosprekkens_Draum: Så hva er det da egentlig vi "behandler" med LSD...?

Ikke vet jeg, men opplevelsen min er at det er selve bevisstheten som behandles.  Som om bevisstheten er en ganske fast masse som inneholder alle tanker og minner  og som er ganske stiv i sin normaltilstand, men på LSD blir denne massen mykere, tøyelig og man kan forme massen og innholdet til å bli annerledes, dvs, det er det samme innholdet pluss nye inntrykk man har fått underveis, men man kan forandre plassering, i mangel av et bedre ord, av innholdet.  Når den så stivner til stivner den i sin nye tilstand.   Mulig denne effekten er sterkere når man er ung?  Det er min opplevelse i alle fall.  vet ikke om det ga noe fornuftig svar på noen måte men.  ^^ 

(Innlegget ble redigert 06.07.12 03:09)

kee1972
kee1972Innlegg: 1163
01.08.12 22:47
Dalglish73: Andre som tror LSD og de andre nevnte "medisiner" kan være bra behandlingsformer?

Absolutt.  LSD er ikke noe leketøy og bør behandles med respekt , som alt annet.  Men potensialet er enormt. 

kee1972
04.08.12 19:34
kpX: Ikke vet jeg, men opplevelsen min er at det er selve bevisstheten som behandles. Som om bevisstheten er en ganske fast masse som inneholder alle tanker og minner og som er ganske stiv i sin normaltilstand, men på LSD blir denne massen mykere, tøyelig og man kan forme massen og innholdet til å bli annerledes, dvs, det er det samme innholdet pluss nye inntrykk man har fått underveis, men man kan forandre plassering, i mangel av et bedre ord, av innholdet. Når den så stivner til stivner den i sin nye tilstand. Mulig denne effekten er sterkere når man er ung? Det er min opplevelse i alle fall. vet ikke om det ga noe fornuftig svar på noen måte men. ^^

Bra forklart.  Hjernen er nevroplastisk og LSD kan brukes til forandring i stagnert selvbevissthet.  Det ble gjort forsøk på insatte i amerikanske fengsler hvor de som var med på førsøk var stemplet som notorisk kriminelle. Noen av disse som fikk en slags religiøs opplevelse fikk en selvinnsikt og følelse av bortkastet liv og forandret selv livet sitt ved å slutte med all kriminalitet..   Noe som vil være helt usannsynlig uten denne opplevelsen,.         Anbefaler Aldous Huxley og Timothy Leary.

(Innlegget ble redigert 04.08.12 19:36)

kee1972
06.08.12 02:25

Anbefaler erowid.org   hvis du vil lære om rusmidler.

Boas_Slange
Boas_SlangeInnlegg: 3081
slayerized
slayerizedInnlegg: 2948
10.09.12 18:27
Boas_Slange: http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=n-rWnQphPdQ

"with one man climbing a tree to feed the birds"

Dette stoffet burde bli obligatorisk.

LaRose
LaRoseInnlegg: 102
22.10.12 20:05

Tror det var denne episoden fra "Taboo" der de møtte en psykolog som ga LSD (kan ha vært noe annet, husker ikke helt) til pasientene sine langt uti villmarken. Uansett så er det er spennende episode.

Skaumannen
SkaumannenInnlegg: 6278
30.10.12 09:26
Dalglish73: Jeg tror det vil åpne dører til at såkalt plantemedisiner(som sjamaner i Nord- og Sør-Amerika kaller det for) Ayahuasca,peyote og Iboga blant annet vil bli brukt i behandlingen av alkoholisme og i psykiatrien etterhvert i Norge og Vesten.
Andre som tror LSD og de andre nevnte "medisiner" kan være bra behandlingsformer?

Blir vel som å behandle en forkjølelse ved å gi pasienten ebola...dette er rett og slett rent svada fra ende til slutt!

LSD..ja det er jo sunt liksom!

kee1972
12.12.12 22:48
slayerized: Dette stoffet burde bli obligatorisk.

Egentlig burde det være straffbart å hindre et voksent menneske i å "flyte" ut litt.  Hvis man ikke er eller føler seg fri, er det umulig å nå sitt max-potensiale som menneske.   Det er også derfor friheten blir tatt fra oss.  Sånn at "de" kan opprettholde sin maktposisjon.

femityren
femityrenInnlegg: 5
13.12.17 01:45

Heisann. Lenge siden jeg har skreve noe på dette forumet, men da jeg vurderer å prøve LSD for å minske på alkoholsuget, ønsker jeg å høre fra andre som har gjort det før meg. Jeg føler meg forberedt etter en del lesing, men kjenner ingen som har gjort det - bortsett fra å få 'opplevelsen' For min del blir det en respektert medisin jeg ikke ser lett på.. Jeg har også planer om å ta Iboga etterpå :)  

DavidSkruiz
DavidSkruizInnlegg: 8394
13.12.17 01:49
femityren: jeg vurderer å prøve LSD for å minske på alkoholsuget,

Selvmedisinering har vel aldri ført noe godt med seg.

femityren
femityrenInnlegg: 5
14.01.18 18:59

Nei, jeg har nok en høy toleranse for psykedeliske 'stoffer' og fikk dessverre ingen endring i noe som helst. Til helga skal jeg til en behandlingsplass der de bruker Ayahuasca, så jeg håper inderlig det iallefall kan lette litt på 'trykket' Men jeg har både lest og hørt om folk som har tatt diverse psykodeliske ting aleine eller med en venn og blitt kvitt både avhengighet og annet ubehag.

DavidSkruiz
DavidSkruizInnlegg: 8394
16.01.18 00:21
femityren: jeg har både lest og hørt om folk som har tatt diverse psykodeliske ting aleine eller med en venn og blitt kvitt både avhengighet og annet ubehag.

Tror nok det er helt andre ting som fører til "helbredelse", slik som livsførsel, andre venner, interesser, og andre naturlige stimuli og opplevelser.

Norrytonius
NorrytoniusInnlegg: 637
18.01.18 00:57
femityren: Til helga skal jeg til en behandlingsplass der de bruker Ayahuasca

Jeg er ikke helt overbevist om at svaret ligger i annen rus. Hadde det vært noen lett vei ut av avhengighet tror jeg flere hadde blitt kurert.  

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg