Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

En tro til forfølgelse?

NYTT TEMA
Charme74
Charme74Innlegg: 3616
08.01.13 20:41

For noen år siden når jeg var ny bruker her inne, skrev jeg et innlegg om en artikkelen som jeg fant veldig støtende.

Jeg postet også inn flere videoer som skulle bevise at gud er oppskrytt.

Etter de trådene begynte noen merkelige ting å skje både i mitt virkelige liv, her inne og på nettet generelt.

Jeg ble forfulgt på Ikea en lørdagsettermiddag av en dame, en brunette omtrent i 30-40 års alderen. Dagen etter at noen hadde kalt meg "psykopat" her inne, og vedkommende på Ikea sa at man kunne bli psykopatisk av å være på Ikea på en lørdag ettermiddag.

Så forsvant vedkommende inn i folkemengden, etter å ha snik filmet meg med mobilen sin litt først..

Så var jeg inne på facebook og så at jeg fikk noen merkelig forslag i "venneforslag", bl. a så dukket det opp noen ekstyper som jeg aldri har hatt noe å gjøre med på nettet (jeg kjøpte min aller første pc for bare noen år siden, så nettverket var ikke stort, så jeg tror at google tok forslag i fra folk som hadde vært på min profil).

Videre så foreslo facebook noen religiøse folk.

Det var en i en høyt stående stilling (innenfor kristendom i Norge), og en veldig stor fanatiker.

Når vi googler etter produkter så bruker google disse produktene du googlet etter for å vise deg det de tror er relevant reklame for deg.

Siden jeg ikke hadde noe nettverk på facebook, så kunne ikke facebook foreslå venners venner eller organisasjoner osv..

Til tross (el. som grunn?) for min interesse i ateisme så googler jeg ikke etter religiøse folk hverken på facebook eller andre steder.

Like etter at jeg hadde åpnet en profil her inne, åpnet jeg også en på et ordspill.

Der inne var det en bruker som het "Inger" (Jeg bruker fiktivt navn av et fiktivt navn)

Som spilte med meg.

Jeg hadde mitt eget (fulle)navn på profilen min inne på ordspillet.

Noen uker senere hadde plutselig noen som het "forfatterinnen Inger" satt seg opp som min venn på facebook!? Jeg kjente ingen ved det navnet og hadde heller ikke godkjent det vennskapet.

Jeg meldte fra om det til facebook og noen uker senere var den profilen borte.

I går spilte jeg i mot noen på ordspill som hadde et lignende navn med noen som jobber i vårt land.

I dag spilte jeg med en annen bruker som sjikanerte meg. (Brukeren i går sjikanerte meg ikke).

Det jeg lurer på er hvordan de kan ha fått mitt virkelige navn fra vgd?

Er vgd,s konto blitt hacket eller har noen gitt den?

Jeg føler meg forfulgt av religiøse bare fordi jeg skrev en artikkel her inne om hva min mening om religion er.

Hvordan religiøse resonnerer sine meninger, verdier eller liv er ikke opp til meg å vurdere.

Dere har gjort opp deres egne meninger og dere kan ikke forvente at andre nødvendigvis er enig med dere.

Jeg er ganske sjokkert over hvordan dere kan gjøre dette.

Her inne er det fri tale så lenge man ikke bryter vgd`s regler.

Dersom man er uenig i noe, så kan man ta det opp her inne.

Dette syntes jeg blir for barnslig og jeg tenker faktisk på om jeg skal anmelde dere alle sammen for forfølgelse, hvis dette ikke stopper nå!

Jeg har masse beviser og jeg har masse tid, noe dere sikkert ikke har.

Så hvis dere ikke stopper å forfølge meg tar jeg dette opp med politiet!

I vgd`s regler står det at dem ikke gir ut mine opplysninger(de jeg er registrert med).

Jeg har aldri oppgitt hverken mitt egentlig navn eller ip adressen min her inne, så jeg vet ikke hvordan dere har fått tak i det?

Jeg tror neppe at en rettsak vil ta hensyn til deres private tro/sinne og furtenhet kontra min personlige sikkerhet.

Jeg har også rettigheter selvom jeg (bare) er en ateist. 

Dere har en barnslig måte å prøve å bli kvitt alle ateister her inne, og alle som ikke deler deres meninger og trosskap.

Håper dere slutter med dette tulleriet deres, jeg endrer ikke meg selv eller mine meninger fordi om dere forfølger meg på Ikea, jeg ser på det som en dum selvhevdelse og ikke noe mer. 

Er det sånn at religion skal hevdes for alle andre på den måten, så kan ikke ateister gå på gaten lenger eller leve normale liv.

Dersom man blir så opphisset av å lese andres tråder her inne, så foreslår jeg at man heller plukker opp bibelen.

Er det ikke den som er så viktig?

Dere plages med at denne siden ikke er 100% religiøs, dere har helt sikkert forum hvor det bare er religiøse, hvorfor kan dere ikke sitte der inne å prate i stedenfor?

Dere kommer bare inn her for å spre en tro som er menneske skapt og en tro som begynner sakte men sikkert å gå ut på datoen.

Jeg ser ikke på aggressive tilnærmelser som en høflig, respekterende eller klok måte å forskynne en hvilken som helst tro!

Og det er heller ikke en lovlig måte!

Dere har ikke lov til å dytte deres religion over på meg på denne måten!

Dere velger selv om dere vil lese mine tråder, og her inne er det forventet at man skal diskutere.

Forfølgelse er ikke forventet og dere kan når som helst uttrykke hva dere føler her inne, men her kommer baksiden! Det kan jeg også! Det er derfor det heter "frihet til å snakke".

Jeg går ikke inn i kirken unødvendig for å høre på noe jeg ikke tror på, så jeg foreslår at dere som er forfølgere eller er veldig aggressive, ikke sitter her inne.

Dersom dere ikke kan oppføre dere som folk, så gå et annet sted!

Jeg har ikke tid til å være gapahuken for noe som ikke er kriminelt!

Jeg har ikke brutt loven, jeg har lov til å være en ateist, men dere har ikke lov til å forfølge meg for min tro!

Det samme gjelder for meg også.

Jeg forfølger ikke religiøse på gaten, i butikken eller på nettet.

Her inne har jeg lov å skrive hva jeg mener, siden dette er en debatt side, og jeg tror det er sunt for oss å ha et sted hvor vi kan skrive akkurat det vi mener.

Dersom du vil ha et "privat" sted hvor bare du forskynner dine meninger, så vil jeg foreslå en blog der bare de du vil skal svare, svarer. Der kan du synge så mye som du bare orker!

Charme74
Charme74Innlegg: 3616
08.01.13 20:53

Jeg klagde på at jeg ble kalt for en "psykopat" her inne, noe som jeg mener er person hets og ikke har noe med saken å gjøre.

Innlegget ble ikke slettet.

Her inne må vi se litt mellom fingrene fordi moderatene ikke har tid til å ta seg av alle som blir fornærmet. 

Hvis jeg tåler å bli kalt "psykopat" her inne av en som tydeligvis er sluppet opp for gode svar, så syntes det er fair at andre også tåler en liten støt av og til.

(Innlegget ble redigert 08.01.13 20:53)

gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2198
02.10.13 01:17

Du har noen mentale problemer,og bør oppsøke lege.

Sparklebrus3
Sparklebrus3Innlegg: 4109
09.03.14 18:08
Charme74: Jeg postet også inn flere videoer som skulle bevise at gud er oppskrytt. Etter de trådene begynte noen merkelige ting å skje både i mitt virkelige liv, her inne og på nettet generelt. Jeg ble forfulgt på Ikea en lørdagsettermiddag av en dame, en brunette omtrent i 30-40 års alderen. Dagen etter at noen hadde kalt meg "psykopat" her inne, og vedkommende på Ikea sa at man kunne bli psykopatisk av å være på Ikea på en lørdag ettermiddag. Så forsvant vedkommende inn i folkemengden, etter å ha snik filmet meg med mobilen sin litt først.

Det høres ut som at du ligger i samme lende som de som tror på Gud.

Du vet, sammenhenger som ikke finner sted :)

Sparklebrus3
Sparklebrus3Innlegg: 4109
09.03.14 18:10
Charme74: Jeg forfølger ikke religiøse på gaten, i butikken eller på nettet.

Skulle ønske det var meg og ikke deg. Jeg hadde nemlig ikke tatt i vedkommede med silkehansker for å si det sånn :)

Hadde jeg oppdaget at noen prøvde å forfølge eller plage meg i det virkelige liv pga noen meninger, så hadde det blitt en pinefull erfaring for plageren.

Du burde ha gjort noe tilbake på en kraftig men utspekulert måte, altså uten bruk av vold.

Olsbyn
OlsbynInnlegg: 1207
30.04.14 23:10
Charme74: Dere plages med at denne siden ikke er 100% religiøs, dere har helt sikkert forum hvor det bare er religiøse, hvorfor kan dere ikke sitte der inne å prate i stedenfor?

VGD har en egen spalte til religion, og vi misjonerer for deg, hva med å da ikke bruke den delen av forumet, da bør du vel slippe den fæle misjoneringen ?

Med fare for å virke litt dømmende, så synes jeg hele innlegget ditt virker noe merkelig..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg