Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg føler fremtiden før den forekommer.

NYTT TEMA
Managern_2
Managern_2Innlegg: 9639
05.01.15 04:01

Jeg har flere opplevelser der jeg har følt at jeg kjenner ett lite glims av fremtiden før den har skjedd.

Dette er ikke snakk om store hendelser eller langt frem i tid. Det går på feks når jeg skal til å åpne ett skap med serviser på kjøkkenet så får jeg en merkelig følelse innover meg som forteller at jeg vet ett glass vil falle ut når jeg åpner døren. Det som skjer da er at jeg med den ene hånden åpner døren samtidig som jeg strekker den andre hånden ut for å ta imot glasset. Døren åpnes, glasset faller ut og lander meg rett i hånda.

Slike hendelser skjer ofte der jeg på brøkdelen av ett sekund tar andre valg i trafikken, i slalombakken, på sykkelstien og generelt de fleste andre aspekter av livet.

Det som er det merkelige er at følelsen jeg får i eksempelet oppstår ikke i forkant slik at grunnen til at jeg åpner døren er for å se om det faktisk stemmer og noe faller ut får så å være kvikk på labben og rekker å snappe ting i lufta før det faller i bakken. Det er ikke slik det foregår.

Dette skjer på ett brøkdelssekund da jeg allerede er på vei med hånden for at jeg allikevel skal åpne skapet for å hente feks askjetter til å dekke på til middag.

Da skjer det fra tid til annen da hendelesforløpet med å strekke ut hånden for å åpne skapet å ta etter askjettene allerede er så innpreget i muskelminne og hjernen at jeg på de lille tiendelssekundet denne hendelsen tar ikke rekker å trekke til meg å stoppe handlingsforløpet når dette skjer. Og det ekstra sprø er at jeg rekker å strekke ut hånden ut i løse luften midt i det som viser seg å være fallbanen til kopppen som detter ut når jeg åpner døra.

Så når jeg åpner døre tas koppen imot av min allerede utrstrakte hånd, akkurat som jeg på forhånd visste at den kom til å falle ut og passere i luften akkurat der.

Opplever som sagt også ofte dette eller veldig like hendelsesforløp ute blandt folk i veldig mange sammenhenger. 

Det har nok vært flere som har kikket ekstra rart på meg når jeg har snudd meg og strukket ut en hånd for å ta imot noen som er i ferd med å snuble i trappetrinnet og begynne å falle i trappen, men faller istedenfor i mine armer som tar de imot fordi jeg allerede står klar. Og dette handler ikke om at jeg går imot og ser at de er i ferd med å falle og ser hendelsesforløpet så rask at jeg rekker å reagere med å ta imot.

Nei dette kan være individer jeg går sammen med i samme retning ned trappen før plutselig får den følelsen og bar må snu meg å stoppe opp og strekk ut armene og vips der er det noen som deiser ned i de.

Det er til tider veldig creepy og de som bevitner det synes det er veldig kult og facsinerende samtidig som de skremmes litt av det ukjente og overnaturlige vibbene det gir.

Det er ganske spesielt.

Noen som opplever liknende?

Saphira1
Saphira1Innlegg: 113
18.01.15 07:37

Kult. :)

For en del år tilbake hadde jeg en periode som opplevdes sånn. Det var som om jeg var synkroniert med alt rundt meg.        

Nå er det bare i forbindelse med telefon. Det er enkelte menneker jeg plutelig begynner og tenke på og innen få sekunder så ringer de. Og det er flere gangene jeg får melding så tar jeg opp telefonen, uten egentlig å skulle bruke den til noe, før meldingen tikker inn.  Og jeg ser dattera mi har begynt på samme måte. Ho kan spøre meg hvem jeg fikk melding av uten at jeg har fått noen melding og noen sekunder senere så tikker den inn. :)

sanila
sanilaInnlegg: 34058
30.01.15 14:58

Det er slettes ikke usædvanligt. Men noen kan opplever forskjellige fremtid er, så det er lurt og vende til bake til sig selv , og spørre er dette det der er ment og bli.

Man kan si, der hvor fortid nuet  og fremtid , smelter sammen der er nuet. 

Og nuet er alltid nytt.

Jernspurven
JernspurvenInnlegg: 38
05.10.15 21:21

Har samme opplevelsen selv. NRK-lisens, huslån osv dumper ned i postkassen min noen dager før jeg tenker på det. Det rare er at hver måned (ikke NRK-lisensen) skjer det samme.

hnme
hnmeInnlegg: 5
24.05.16 22:01

s

(Innlegget ble redigert 24.05.16 22:04)

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 6171
27.05.16 09:25
Managern_2: Noen som opplever liknende?

Stadig vekk.

Det kommer nok av at tiden ikke er lineær, slik vi er vant til å tro.

Alt skjer samtidig, her og nå.

Managern_2
Managern_2Innlegg: 9639
27.05.16 21:21
Aurorabliss: Stadig vekk. Det kommer nok av at tiden ikke er lineær, slik vi er vant til å tro. Alt skjer samtidig, her og nå.

Du har på sett og vis rett. Tid er ett menneskeskapt måleverktøy for å sette endringene rundt oss i system.

Tiden er ikke annet enn stadig forandringer i alt rundt oss.

Men alt skjer ikke samtidig her og nå, alt har skjedd, skjer akkurat nå og kommer til å skje.

Men tenkt i tid slik vi oppfatter konseptet av en begivenhetsrekke i stadig forandring så har du rett.

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 6171
30.05.16 10:48
Managern_2: Men alt skjer ikke samtidig her og nå, alt har skjedd, skjer akkurat nå og kommer til å skje.

At alt skjer samtidig - men kanskje i ulike verdener/bevisthetstilstander er den eneste forklaringen jeg finner på menneskers opplevelse av å ha levd tidligere, ånder, spøkelser m.m.

Man kan selvsagt tenke seg en felles bevissthet, en pool, om du vil - som i Jungs kollektive (u)bevisste.

At alt skjer samtidig er også forenlig med kvantemekanikken, slik jeg forstår den.

sanila
05.06.16 10:40

Tid eksistere for  så vidt på alle plan, den har bare ikke samme tid.

Der er forskjell på jordisk tid og Divine timings tid, hvilket er forskjellig for hvert enkel.

(Innlegget ble redigert 05.06.16 10:41)

sanila
05.06.16 10:48
Aurorabliss: At alt skjer samtidig - men kanskje i ulike verdener/bevisthetstilstander er den eneste forklaringen jeg finner på menneskers opplevelse av å ha levd tidligere,

Tidligere liv er tidligere liv, men man kan ha flash backs til tidligere liv, på samme måte som til tidligere opplevelser i dette livet. Det ene  til hører personen , det andre sjelens,  for noen der får slike opplevelser kan de  stammen fra det "kollektive ubeviste" eller fra de kollektive  veie , hvor av ikke alle er i samsvar med høyeste gode.

At oppsøke tidligere liv  på grunn spennings søkning hvilket en del gjør er dumt, slikt jeg ser det.  Tidligere liv har ikke noen verdi i seg selv. og skal ikke tas som et "spennings moment.  

(Innlegget ble redigert 05.06.16 10:57)

sanila
05.06.16 10:50

Der er de der ønsker at formidle at tiden går i oppløsning, med ønske/eller tro på at  kaos er veien.,

Tiden på jordplan er liniær, og skritt for skritt.

sanila
05.06.16 11:15
Saphira1: or en del år tilbake hadde jeg en periode som opplevdes sånn. Det var som om jeg var synkroniert med alt rundt meg.

Det er bra du ikke lengre er  påvirket på samme måte, slikt jeg ser det.

Dette er falsk synkronisitet, og ikke av høyeste gode, tvertom.   

lemuren
lemurenInnlegg: 1725
19.08.16 02:07
Managern_2: Det går på feks når jeg skal til å åpne ett skap med serviser på kjøkkenet så får jeg en merkelig følelse innover meg som forteller at jeg vet ett glass vil falle ut når jeg åpner døren. Det som skjer da er at jeg med den ene hånden åpner døren samtidig som jeg strekker den andre hånden ut for å ta imot glasset. Døren åpnes, glasset faller ut og lander meg rett i hånda.

Et godt eksempel på at hjernen vår jobber selv om vi kanskje ikke alltid er bevisst det. 

Trenger ikke være noe spådom med i bildet :)

Fpladdden
FpladddenInnlegg: 772
20.11.17 12:36
sanila: Det er bra du ikke lengre er  påvirket på samme måte, slikt jeg ser det.   Dette er falsk synkronisitet, og ikke av høyeste gode, tvertom.

Kan du utdype?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg