Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvorfor New Age? Dårlig valg!

NYTT TEMA
pushback
pushbackInnlegg: 4276
20.12.04 22:02
Jeg var en av de som var med på å skrive under på at vi trengte et forum som dette. Men "new age" ? Det var det dårligste navnvalget vi kunne tatt!
Hadde det ikke vært for at jeg visste at det skulle komme en ny gruppe som omfattet "det overnaturlige", så hadde jeg aldri visst hva New Age var forno!
Teit.
pushback
20.12.04 22:03
Dette skulle jo være en gruppe for x-files lignende temaer, det virker derimot som gruppen er blitt vridd litt for mye mot det "religiøse"
Elektrojet
ElektrojetInnlegg: 23495
20.12.04 22:06

1. kom med et bedre forslag til navn

2. drit i navnet og kom i gang med diskusjonen

har forårsaket en feil .
vil bli avsluttet.
Dolbyprologic
DolbyprologicInnlegg: 1503
20.12.04 22:53
pushback skrev:
Dette skulle jo være en gruppe for x-files lignende temaer, det virker derimot som gruppen er blitt vridd litt for mye mot det "religiøse"
------------

New Age er forandring av og på gamle rigide "sannheter." En religiøs person holder på det gamle og overlater derfor ansvaret for sitt sannhetsbilde til andre. En åndelig person tar selv ansvaret for utviklingen av "sine sannheter" på en "ny måte."

I det nye (New Age) dukker stadig nye biter frem. Ettersom vi tilegner oss kunnskaper om og fra den åndelige verden, blir vi lett lærere for andre som ennu ikke har samme kunnskap. Det viktigste for oss da er ikke å tilføre dem av våre kunnskaper, men heller å *hjelpe dem til å opprette kontakt med deres egne indre kilder.* I motsatt fall påvirker vi dem religiøst, slik at de tror på det vi sier, uten mulighet for vurdering. Håper du ser forskjellen her (?)

En lærer burde si : Ikke tro på det jeg sier, men kjenn etter om det kan være riktig for deg. Stille stunder hvor vi lykkes i å stanse sinnets aktiviteter, slik som tankekverna og følelsesstormen i vårt indre, øker kontakten med våre høyere bevissthetsnivåer. Vi trenger ikke å pumpe vannet opp fra brønnen, men bare fjerne det som sitter i røret, det som hindrer den åndelige strømmen i å nå oss.

Wizzard
WizzardInnlegg: 20101
21.12.04 09:22
Vi har jo ufo allerede?

T:K
Amasone
AmasoneInnlegg: 7887
21.12.04 12:37
Jeg synes det er helt greit at forumet blir kalt New Age til tross for at selve
begrepet er litt ødelagt fra før. Alternativt Nettverk velget å kalle den tiden vi
lever i for den Nye Bevissthet's tid. Et slikt forum kan romme mye, mystikk og
mysterier, paranoramale (ikke naturvitenskaplige) fenomener. Samme hva
forumet kalles, all den tid man får en mulighet til å diskutere forskjellige spirituelle retninger og interesser innenfor det åndelige feltet.

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
pushback
21.12.04 15:23
Jeg mener vi kunne kalt forumet for "Det uforklarlige", "overnaturlige" eller noe slikt, som mer direkte appellerer til prat om det uforklarlige og også åndelige.
Jeg mener at "new age" kan være et navn som på en måte ødelegger for gruppen, fordi det ikke direkte treffer så mange øyner og skaper assosiasjoner til det uforklarlige, og dermed også kan feile i å tiltrekke folk. Det er et dårlig navnvalg når det gjelder å tiltrekke folk til forumet, da det er mange som ikke vet hva new age betyr. Hadde det stått "det uforklarlige" istedet f.eks, så er jeg temmelig sikker på at flere hadde tittet innom og delt sine historier med oss andre. DERFOR liker jeg dårlig navnvalget.
Maverick42
Maverick42Innlegg: 4652
22.12.04 17:22
Det hadde nok vært bedre med "Alternativt" ja... eller kanskje "Overtro"... he he
headon
headonInnlegg: 1045
23.12.04 10:07
Dolbyprologic skrev:
Ettersom vi tilegner oss kunnskaper om og fra den åndelige verden, blir vi lett lærere for andre som ennu ikke har samme kunnskap.

Jepp! Mot betaling, gjerne feit sådann, stort sett. Se litt rundt i new age-tilbudene i Norge og andre steder, så ser du at PENGER er stort der. Frelse mot betaling. Sett den før?

Gå på et kurs, tilegn deg noe om 'den åndelige verden' eller en eller annen 'metode', og selg det videre til 'andre som ennu ikke har samme kunnskap'...

Penger og ånd... et elendig par.
Klikk for å gå tilbake til toppen