Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spiritisme

NYTT TEMA
Thyra
ThyraInnlegg: 43154
12.01.05 18:30
Noen som har noe spennende å fortelle om dette temaet?
Kanskje litt andre ting enn det tradisjonelle Ouija-brettet (stavet jeg det riktig?).......
OOTSP
OOTSPInnlegg: 8363
12.01.05 18:36
Jeg har prøvd spiritisme mange ganger. Det er rundt 2 år siden sist gang nå da, men husker fortsatt mye av det ja :-)

Vet ikke hva jeg egentlig skal fortelle om det da, utenom at det da var veldig artig, men det kan ta sin tid da, hehe..... Og at de man kontakter ofte spøker alt for mye slik at det kan bli veldig vanskelig å få ut noe nyttig ut av de, hehe....
Thyra
12.01.05 18:39
Hvorfor spøker de? Kjeder de seg i det hinsidige?;-)
Mange sier at det er farlig, og at man får kontakt med onde ånder som kan forårsake mye elendighet. Andre sier at det bare er humbug.....
OOTSP
12.01.05 18:51
Ja, selv var jeg veldig skeptisk til spiritisme, og forstår godt hvorfor man tror at det bare er humbug. Mange sier også at det kan være farlig siden vi ikke har så mye kontroll over hvem vi får kontakt med.

Hvorfor de spøker og leker sånn, hehe.... De bare liker å ha det artig regner jeg med :-)

Men selv så har vi bare fått kontakt med gode tror jeg. Det har aldri skjedd noe farlig, bare litt banking i vegger, ringing i telefoner og dørklokker, hehe....

*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.
The reality that you live is nothing more than an audio-visual demonstration of where your attention is
Thyra
12.01.05 19:16
En slags poltergeistfenomener, med andre ord?
OOTSP
12.01.05 19:47
Ja, det kan du godt si. Men det skjer jo som oftest når vi spør etter tegn :-)

*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.
The reality that you live is nothing more than an audio-visual demonstration of where your attention is
Thyra
12.01.05 20:09
Ok, du får ikke "ubudne gjester" som finner på all slags ugagn, altså......
OOTSP
12.01.05 20:26
Neida, det er bare å be om å få kontakt med den du vil så går det som oftest bra :-)

Har aldri hatt noen problemer med det jeg nei.

OOTSP
12.01.05 20:36
Her er en link til et innlegg jeg har skrevet før angående spiritisme (mitt første innlegg faktisk):

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=181&Group=UFO&ThreadID=432853&Thread=Spiritisme&Page=-1#4626925

Thyra
12.01.05 21:52
Leste innlegget ditt, og de andre i tråden......
En person hevdet at man merker forskjell på om noen av deltagerne flytter glasset eller om man virkelig får kontakt.
Den ene gangen jeg var med på et halvhjertet forsøk på spiritisme, skjønte ikke de andre at det var jeg som styrte glasset før jeg innrømte det...... Litt dårlig gjort kanskje.....
OOTSP
12.01.05 22:07
hehe.... det som er litt synd er at det egentlig ikke er så enkelt i begynnelsen å kunne kjenne om noen jukser. Men etterhvert når energien har fått god kontakt så kan man merke at det ikke er vi selv som styrer glasset

Lilith78
Lilith78Innlegg: 1131
13.01.05 12:19
For meg var det ikke noen problem å både se og kjenne at det ikke var noen av oss som flyttet glasset,men vi var bare to da.Jeg tror nok fint at man kan kontakte ånder uten ouija-brett.Tror vi gjorde det en gang,men da var det ingen direkte kommunikasjon bortsett fra at vi ba om ting.Ja,også hadde "de" det gøy med oss ved å slå på radioen midt på natta et par ganger da.Har skrevet om dette tidligere her inne Thyra :)
Thyra
18.01.05 19:29
Noen som så spiritisme-innslaget på "Melonas" i går? De fikk tydeligvis kontakt med ånden til en gammel gris........
Lilith78
Lilith78Innlegg: 1131
19.01.05 13:44
Hehehe,ja man kan få kontakt med alt mulig :)
Thyra
20.01.05 20:28
Lillith, går det ¨å spørre hvordan du har valgt nicket "Lillith", er det demonen(?) Lillith som har inspirert deg?
pushback
pushbackInnlegg: 4276
21.01.05 00:45
Noen som har noen gode linker til diskujoner/tråder om spiritisme fra VGD eller andre forum? Interessant lesning. Og hva går dette astral prosjeksjon ut på?
JohhnyBoy
JohhnyBoyInnlegg: 2163
22.01.05 20:59
Lillith er ingen demon. Det er kvinnehatende menn som har satt det stempelet på henne (nå snakker jeg om kristendommen, ikke de andre religionene hun opptrer i).
Thyra
22.01.05 21:22
Hva er\var Lillith egentlig, da? En slags gudinne, eller?
JohhnyBoy
22.01.05 21:28
Nei, Adams første kone. De to ble skapt av Gud. Adam mente at han sto over Lillith, men Lillith fant seg ikke i å bli behandlet dårlig av Adam. Når Adam ville ligge med Lillith, forlangte Adam å være på toppen. Lillith ble sur og sa at hun hadde like så mye rett til å ligge på toppen. De kranglet, Lillith ytret Guds hemmelige navn og Fløy ut av eden. Derfra er det forskjellige versjoner om hva som skjer med henne, en historie sier at hun ble sammen med en demon og fødte demonbarn, andre historier sier hun dro til landet Nod og etter en tid fikk barn med Kain, Adam og Evas sønn.
JohhnyBoy
22.01.05 21:30
http://www.acs.ucalgary.ca/~elsegal/Shokel/950206_Lilith.html

http://home.no.net/demonh/occult/lillith.htm

http://www.physics.sfsu.edu/~senglish/stories/eve.html

Har også en norsk link, men VGD Mod blir sannsynsligvis sur om jeg poster den :)
Uglami
UglamiInnlegg: 15336
22.01.05 22:22
pushback skrev:
Noen som har noen gode linker til diskujoner/tråder om spiritisme fra VGD eller andre forum? Interessant lesning. Og hva går dette astral prosjeksjon ut på?

søk på Spiritisme for å finne tråder om det her, eller bruk google for å finne enda mer. astral projeksjon går såvidt jeg har forstått ut på å forlate kroppen med "astrallegemet" sitt, og inn i astralplanet, som er akkurat som virkeligheten, men du kan fly, gå mellom dører osv. det er veldig vanskelig å få til (har prøvd sjøl, men får det ikke til ass...)
skaftetryne32
skaftetryne32Innlegg: 2147
10.07.15 17:54
brithbotten.com: Jeg er kristen, kunstner og medium, med et spirituelt livssyn. Jeg fikk en åpenbaring i 2012 hvor jeg tok fotos med mitt mobilkamera. Det ble mine første guddommelige fotos. Etter dette fortsatte jeg å ta fotos på mine daglige turer i fjellet med hunden, og det ene foto etter det andre dukket opp, alt i fra kjærlighetsenergier, engler og ånder. Jeg tar mine foto ved at jeg som medium kan gå opp i en høyere frekvens. Det er det man kaller sjelsbilder. Gå gjerne inn på min side og komenter på min blogg og fotogalleri. Adressen til mitt fotogalleri er identisk med mitt brukernavn.

"Inneholder reklame, forsøk på å selge produkter, verving til organisasjoner eller lignende."

"Gjentatte postinger av samme innlegg (såkalt "spamming"), forsøk på avsporing av debatten eller på annen måte ødelegger debatten."

Er temmelig sikker på at dette går under regelbrudd.

bjarsvei
bjarsveiInnlegg: 3747
07.12.18 22:01

de døde kan se oss 

OOTSP
14.05.19 17:07
Thyra: Hvorfor spøker de? Kjeder de seg i det hinsidige?;-)
Mange sier at det er farlig, og at man får kontakt med onde ånder som kan forårsake mye elendighet. Andre sier at det bare er humbug....

Er enig i dag at det sannsynlig er onde ånder du kun får kontakt med, men de utgir seg for å være andre. Jeg var ung og dum og hadde ikke forstått det enda, men i dag går jeg totalt imot spiritisme.

jonsalars
jonsalarsInnlegg: 662
02.07.19 09:48

Trur spiritisme var utbreidd for 100 år sidan. Farfar var strengt religiøs. Då farmor døydde som ganske ung vart han sterkt fortvila og oppsøkte spiritisk miljø for å få kontakt med henne. Skandale i det kristne miljøet. Søstrene måtte overta garden i fleire år. Til slutt kom han over det. Han snakka aldri om det, nevnte ikkje noko om kontakt. Men det kan ha med at det kristne miljøet fordømde all slik aktivitet. Trur han måtte gjennom ein hard prosess for å koma inn att der!

OOTSP
09.07.19 23:34

Spiritisme er en stor løgn av alle de som tror de snakker med gode energier/døde. Har selv falt for narren i kanskje 20 år, men alt av hva de kommer med er kun løgn. Når du gjør det så tar du kontakt med døden, ikke himmelen som det brukes å kalles. 

Når du gjør det så åpner du opp portalen for de som kun sørger for at alt går motsatt vei enn du skulle ønske. De driver deg nedover som er deres oppgave. Husk, vi lever i en dualitet av en grunn, det positive og det negative. De består kun av det negative i den verden de lever i og ønsker at du også skal komme dit ved hjelp av deres triks.

Har du mistet en nær og du ønsker kontakt med han så er det ikke mulig. De kan få deg til å tro det, men det er aldri sant. Bare husk det. Jeg var treg til å forstå det selv og ønsker ikke at noen skal gjøre det i dag, du vil kun trekke til deg de onde energiene som kun ønsker deg ondt på grunn av deres mester, Lucifer.

brown_chan
brown_chanInnlegg: 185
18.11.19 20:57
Thyra: n det tradisjonelle Ouija-brettet

jeg var religiøs lenge, men fikk mer og mer kontakt med døde og alkohol , som følge av det...Quija-brettet er en liten del av verktøyet en ånd kan bruke for kontakt. men det er mangen måter en ånd vil forsøke å påvirke deg med energi for å vise deg at den er tilstede hos deg. ønsket om kontakt og nærvær 

brown_chan
brown_chanInnlegg: 185
18.11.19 21:00

de dødes verden og tilstand ble til en større og større del av meg..jeg fikk en ny tilhørighet , nye venner, en stor familie..og kontakt er like naturlig for meg som kontakt mellom to ektefeller i hverdagen.. ( heldigvis mer kontakt enn dem har ) ....

nadajan
nadajanInnlegg: 11628
17.12.19 14:30

Det jeg lærte meg i ung alder da vi førsøkte dette er at IKKE kødd med åndelivet. Vi fikk så mange skremmende og negativt ladede svar, samtidig som gardiner og dører beveget seg i et helt stille rom.

Dette var mange år siden, og jeg delte dette brettet på midten og kastet det. Hun som eide det er sur på meg for det fremdeles. Hjalp ikke å kjøpe et nytt.

Holder meg unna alle TV programmer som kommersialiserer åndelivet.

Klikk for å gå tilbake til toppen