Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

når man blir kremert, blir skjelletet igjen?

NYTT TEMA
Astralico
AstralicoInnlegg: 1798
11.06.05 13:40
Er det bare flesket som blir svidd men benet ligger svidd igjen. Eller blir det kvernet sammen med asken?
BeatPoet
BeatPoetInnlegg: 25878
11.06.05 13:44
Tenker du på når man blir kremert til begravelse?

Såvidt jeg veit så blir tilbakeblitte benrester oftest kverna sånn
at man har så fint askestøv som mulig...

Have you ever noticed? Anybody going slower than you is an idiot,
and anyone going faster than you is a maniac. - George Carlin
nostrad
nostradInnlegg: 239
01.07.05 23:00
Hei Astralico

Omtrent alt blir brent, men det vil ligge igjen noen rester av bein som vil bli knust til støv etterpå.

Det har nå blitt ett stort problem med amalganfyllinger som i sterk varme vil utløse kvikksølvdamp.(det er blitt tatt opp om plombene skal fjernes før kremering)

Og annet innopererte ting som pacemakere er anbefalt å fjernes før kremering, da dette kan skape farlige eksplosjoner.

Det som skjer ved kremering er at liket vil reise seg ett øyeblikk for så og falle sammen igjen, dette skjer pga at huden skrumper i brannen og trekker seg sammen.

Vel det var noen opplysninger.

Rosejenta
RosejentaInnlegg: 3465
01.07.05 23:06
Astralico skrev:
Er det bare flesket som blir svidd men benet ligger svidd igjen. Eller blir det kvernet sammen med asken?
------------

Ellers kan det legges til at kremasjon innebærer at liket brennes ved ca 1000 grader celcius og etterlater en sølvgrå aske, og at det blir forholdsvis lite igjen.

Det vil si sånn cirka fem ganger sterkere varme enn det jeg bruker til å svi grandiosaen min;)
Astralico
AstralicoInnlegg: 1798
02.07.05 01:41
dette var jo veldig dekkende, skal bli godt å bli kremert.
Uglami
UglamiInnlegg: 15336
05.07.05 20:19
jeg ska bli brent når jeg er dau ass.
BeatPoet
BeatPoetInnlegg: 25878
05.07.05 20:23
Jeg kunne tenkt meg å bli sprengt i fillebiter når jeg er dau...

Ligge på et lite berg av dynamitt, og bli sprengt SKY-HIGH!:)

Zen is not some kind of excitement,
but concentration on our usual everyday routine
- Shunryu Suzuki
fyrstekake
fyrstekakeInnlegg: 287
06.07.05 13:09
Reise seg vertikalt???!!
bodom
bodomInnlegg: 2036
04.08.05 00:09
Jeg syns kremering er litt greit jeg.. mye bedre å fylle aske i jorda enn sånne kister og kropper. selvom mye aske bli vel helst kasta på vannet.
elmaand
elmaandInnlegg: 421
25.09.05 18:23
Hva med en "Himmelbegravelse" som de praktiserer i Asiatiske områder ?
Man legges ut på et hellig sted (man ER død allerede) og hellige fugler
kommer og har etegilde på det som måtte være igjen... Eller noe sånt.
Raptoren
RaptorenInnlegg: 3
30.05.15 22:15

Det er mange elementer her som er totalt feil. Ved kremering så brennes hele legemet i over 2000 grader Celsius. Det blir så lite aske igjen at dette går i en urne. 

Raptoren
RaptorenInnlegg: 3
30.05.15 22:19

Har heller ikke hørt at de fjerner amalgamfyllinger. Filterfunksjonen er såpass bra i krematoriene her til lands at ingen gas/lukt slipper ut. 

En kremeringsprosess tar ca. 20-30 minutter. Kjenner en som jobber i et krematorium.

Managern_2
Managern_2Innlegg: 9639
14.06.15 23:39

Litt off Topic men å ha døden som business må da være en av sikreste bransjene som finnes? Alle skal vi jo dø en eller annen gang.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg