Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skal "utføre" Spiritisme!

NYTT TEMA
sanx
sanxInnlegg: 38
26.03.06 22:05
Jeg og noen venner har planlagt å prøve spiritisme på en av de følgende dagene, men vil gjerne ha tips å råd for å lykkes å komme i kontakt med de avdøde!
Har laget et Ouija-Brett av en planke(borret inn alfabetet og tall)
Noen ting man bør gjøre ekstra for å øke sjangsen for kontakt? Tar imot alle tips og råd!

San-x,
Charge
ChargeInnlegg: 1358
27.03.06 05:16
I følge mange erfarne folk som tror på en åndelig verden, er det farlig og idiotisk å eksperimentere med spiritisme. Man kan risikere å få kontakt med onde ånder og krefter man ikke har kontroll over.

Personlig tror jeg ikke på spiritisme eller åndelige ting, men hvis jeg gjorde det, ville jeg holdt meg unna slike brett.
Bitmarck
BitmarckInnlegg: 6114
27.03.06 06:04
Det er risikabelt. Dere vet ikke hvilken ånder og hvilken hensikter de har. Dere rådes til å avstå.
pushback
pushbackInnlegg: 4276
27.03.06 14:56
Søk etter en tråd her inne hvor nettopp dette ble diskutert!
sanx
sanxInnlegg: 38
27.03.06 22:01
Hvorfor ?.. alle sier at man kan møte "slemme" ånder!, men hva skal dem egentlig gjøre med deg?

San_x
aiken
aikenInnlegg: 114
27.03.06 22:33
vet du hva du /dere begir dere ut på? håper det for det er ikke bare bare å leke med.
og hva salgs åmder kommer dere i kontakt med ? gode dårlige ????
la det være.
vil dere komme i kontakt med døde folk ta kontakt med et medium de vet iallefall h va de driver med
GuitarMan
GuitarManInnlegg: 479
27.03.06 23:47
Jeg vil tro dere kommer i kontakt med en planke med bokstaver på.
Og så beveger ting seg hit og dit fordi noen ved bordet VIL bevege på det, bevisst eller ubevisst.

Jeg ville latt vær, men kun fordi det er bortkastet tid.
XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
28.03.06 00:51
Charge skrev:
I følge mange erfarne folk som tror på en åndelig verden, er det farlig og idiotisk å eksperimentere med spiritisme.

Xtragal3:
helt enig med deg Charge
XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
28.03.06 00:51
Bitmarck skrev:
Det er risikabelt. Dere vet ikke hvilken ånder og hvilken hensikter de har. Dere rådes til å avstå.

xtragal3:
enig
uggh
ugghInnlegg: 134
08.04.06 11:26
I den grad jeg tror på onde ånder, så tror jeg de utøver sin inflytelse gjennom å spille på menneskers negative følelser. Dvs frykt, tungsinn/depresjon, selvmordstanker m.m. Jeg tror ikke de er istand til å fysisk skade deg, men jeg har hørt om mennesker som har blitt mer eller mindre forskrudde etter å ha hold på med slike ting, så vær forsiktig.
IdEm
IdEmInnlegg: 2
16.04.06 10:44
HOLD DERE LANGT BORTE FRA HELE GREIA. MENNESKER HAR ØDELAGT LIVENE SINE PÅ Å EKSPERIMENTERE MED TING DE IKKE HAR GREIE PÅ, OG DET HAR TYDELIGVIS IKKE DERE.... DE ØDELEGGER LIVENE SINE MED Å BLI PLAGET AV MARERITT OG FORFØLGELSESVANVIDD I ÅR ETTERPÅ!!!!
Lilith78
Lilith78Innlegg: 1131
16.04.06 14:20
Himmel og pannekaker for et hysteri.....jeg håper at de folkene med forferdelig erfaring her snakker av egen erfaring?
OOTSP
OOTSPInnlegg: 8363
17.04.06 03:00
Selv så vet jeg ikke helt hva jeg skal si nå når det er snakk om spiritisme. Kanskje jeg hadde flaks med det, kanskje det gikk utover andre. Hvem vet, men uansett så syntes jeg det at det var artig og holde på med det selv om ingenting stemte av det de forklarte oss, hehe...
Marx_Reborn
Marx_RebornInnlegg: 2898
23.04.06 19:30

Vil fraråde deg å gjøre det, fetteren min er på sykriatisk etter å ha gjennomført det og det tok 1 uke før han våknet etter hendelsen og enda en uke før han klarte å si et ord.

Jeg er ikke tilhenger av noe relgion, men jeg betviler ikke på noen måte at det finnes krefter i undiverset, se på alle det har gått veldig galt med og tenk deg om 2 ganger.
Koan_1
Koan_1Innlegg: 436
02.05.06 17:45
Jeg tror vel ikke akkurat på dette med spiritisme. Men det skulle nok vært interessant å prøve det, ihvertfall for å motbevise meg selv. Når det er sagt, så har jeg alltid trodd at det finnes "noe på den andre siden".

Uansett så velger jeg å holde meg unna dette, enn så lenge :)
_chic_
_chic_Innlegg: 225
04.05.06 01:44
Jeg og noen venner pleide å leke oss med spiritisme for noen få år tilbake. Jeg husker første gangen vi gjørde det, vi var så redde og oppskaket hele den dagen, fordi vi virkelig trodde på at det måtte finnes onde ånder. Vi kunne ikke forstå hvordan det ikke kunne finnes etter den "kontakten" vi hadde fått med en.

Men en stund senere gjorde vi det bare for gøy. Har hørt at det har klikket ofr mange pga spiritisme, det gikk heldigvis bra med meg og vennene mine. Jeg husker vi hadde det skikkelig moro mens vi holdt på, det var en ekkel stemning og vi skremte hverandre hele tiden.

Må bare si at jeg tror ikke på spiritisme!
eternal
eternalInnlegg: 784
04.05.06 20:16
Pussig hvordan folk på samme utpust klarer å uttrykke sin uforbeholdne skepsis og at de aldri ville prøve det selv fordi de har hørt om folk som klikker. Er ikke dette en selvmotsigelse? Eller er dere bare redde for å bli latterliggjort? Jeg mener.. et sted må jo disse hendelsene dere hører om (mange nevner at de kjenner vedkommende).

Personlig vet jeg lite om emnet, men reagerer på inkonsistensen i uttalelsene deres.

Vet noen om dokumenterte hendelser som har med spiritisme å gjøre?
eternal
eternalInnlegg: 784
04.05.06 20:27
Pussig hvordan folk på samme utpust klarer å uttrykke sin uforbeholdne skepsis og at de aldri ville prøve det selv fordi de har hørt om folk som klikker. Er ikke dette en selvmotsigelse? Eller er dere bare redde for å bli latterliggjort? Jeg mener.. et sted må jo disse hendelsene dere hører om (mange nevner at de kjenner vedkommende).

Personlig vet jeg lite om emnet, men reagerer på inkonsistensen i uttalelsene deres.

Vet noen om dokumenterte hendelser som har med spiritisme å gjøre?
Lilith78
04.05.06 22:08
eternal:

Jeg kjenner selv ikke til noen dokumenterte tilfeller,men jeg tenker jo at de MÅ finnes et sted.Det foregår jo parapsykologisk forskning,så et sted der må det jo være en eller annen som har dette dokumentert.

Jeg har aldri forsøkt å dokumentere selv,men det er jo en god ide.Jeg er imidlertid en smule redd for at da forsvinner det sikkert...det ville være typisk.Dette er jo vesner/energier med egen vilje og evne til å oppfatte...hva det nå enn måtte være.

Når det gjelder skremselspropagandaen her inne,så er min mening at man skal lete lenge etter negative følger.Det meste av det man kan høre er oppspinn og tull for å skremme folk i ung alder.Jeg tenker at årsaken til at noen får følger av dette er rett og slett at vi har ulike terskler for å bli påvirket psykisk alle sammen.Noen vil ha lettere for å "flippe ut" ved hendelser som skremmer dem og ikke minst rokker så brutalt ved den innarbeidede verdensanskuelsen.En oppegående,normalt psykisk sterk person ville nok aldri få et problem etter gjennomført åndekontakt.

Man trenger forresten ikke noe ouija-brett for å komme i kontakt med dem heller....så lenge man har et medium(en person som er istand til å ta imot og manifestere kraften fra disse vesnene),kan man like gjerne påkalle dem rett ut i luften.Om man ikke ser dem,så kan man kjenne dem som en trykkøkning i luften og man kan av og til bli fylt med så mye energi at man føler det gnistrer foran øyne.

Vesnene kan "utføre tjenester" og påvirke andre mennesker uten problem.For noen år tilbake hadde vi vesner av det lite gode slaget i vår tjeneste.Ettersom jeg er vandt med astrologi og tarot,tenker jeg alltid symbolsk om energier.Jeg tenkte på hva vi ønsket utført og fant ut at dette lå under Satans domene.Vi påkallte derfor sataniske energier.Ifølge mediumet dukket det opp en gruppe med svarte og litt uformelige vesner.Jeg kjente trykket og ble overveldet av styrken de hadde.Jaja....resten av natten og månedene etter var en studie i ikke-materialiserte vesners påvirkning på materielle forhold og ingen av oss havna på galehus.Uansett hadde det nok vært verdt å betale for moroa med en psykose eller to.Opplevelsen er jo ubetalelig.End of story :D
Psyk-spl-Friskus
Psyk-spl-FriskusInnlegg: 4
06.05.06 12:16
Hei! Jeg fraråder dere til å utføre spirituelle forsøk, for dere vet ikke hvem dere kontakter. Og det finns store krefter i åndeverden som dere ikke har kontoll over.
Oppsøk heller et medium . . .

hvitefjaer
hvitefjaerInnlegg: 359
08.05.06 02:39
mon tro hvorfor ingen har klart og bevise noe som helst

James Randi driver noe som heter education foundation og har lovet 1 million dollar til noen som kan bevise noe som helst overnaturlig i kontrollert miljø

vel det går ikke særlig bra for noen av de som forsøker.

http://www.randi.org/research/index.html
VareWoolf
VareWoolfInnlegg: 864
26.05.06 18:32
Se serien "Bullshit" , den falsifiserer hele greia om spiritisme!

--------------------They thought I was a regular man---------------------
--------------------------until the moon came up-----------------------------
..........................now, their children weep............................
Noob_Saibot
Noob_SaibotInnlegg: 37693
Lilith78
03.06.06 19:19
Jepp,han har nok mye rett han Moldestad :) Gode råd...
cec_6
cec_6Innlegg: 637
11.06.06 07:15
Ikke tull m quijaboard! Dette er ikke noe man begynner med når man er grønn! Så mitt tips og råd til deg og vennindene dine : hold dere unna så lenge dere ikke har fått en GRUNDIG opplæring i forkant!
gschjetne
gschjetneInnlegg: 44
12.06.06 20:56
cec_6 skrev:
Ikke tull m quijaboard! Dette er ikke noe man begynner med når man er grønn! Så mitt tips og råd til deg og vennindene dine : hold dere unna så lenge dere ikke har fått en GRUNDIG opplæring i forkant!

-------------

Nå har jeg ikke peiling på hva et quijaboard er for noe, men ærlig talt, opplæring?? Enhver har sin hobby, men du trenger neppe opplæring for danse rundt noen stearinlys eller hva det nå går ut på.

Vanligvis blander jeg meg ikke opp i hva andre driver med, men et godt råd; ikke la det ta av og styre livet ditt fullstendig.
Noob_Saibot
Noob_SaibotInnlegg: 37693
13.06.06 04:52
gschjetne skrev:
Nå har jeg ikke peiling på hva et quijaboard er for noe

Ouijaboard, mener hun. Spiritismebrett. Typisk utseende:

http://www.paganpath.com/ouija.jpg
egoster
egosterInnlegg: 2382
15.07.06 21:02
Be vennene om ikke å flytte glasset å se hva som skjer. Da er ikke alt like spennende lenger.
basselusk
basseluskInnlegg: 109
16.07.06 13:26
Noen som så programmet på tv igår? Mener det var på Tv2

De utførte ihvertfall en seanse, mye hyl og skrik. Ikke minst var de veldig oppskaket etterpå. Spennende og se, synd det var så kort program.
Chevrolet_Chevelle
Chevrolet_ChevelleInnlegg: 22
05.08.06 01:24
Har prøvd spiritisme sjøl å det er berre bøll heile greia, morsomt når u har fått litt innabord's da;)..........

så test det! er ikke no onde ånder eller no i hagan:)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg