Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norges gjerrigste?

NYTT TEMA
Basse77

Basse77
23.05.11 21:35

Har en kompis av typen som alltid har med mere penger hjem en hva han dro ut med når vi går ut på byen. Klassikeren er at han betaler maxi-taxi. Runder opp til 100 kr pr pers, og legger tipsen i egen lomme. Han vil gjerne ha vorspiell hjemme hos seg, fordi da får han panteflaskene (går bananas hvis noen har med utenlandsk øl eller sprit). Hvis vorspielet er hos noen andre er han "tilfeldigvis i nærheten" dagen etter, og stikker innom for å hente rotet sitt (tomflaskene).

På lørdag ville han gjerne at jeg skulle bli med til Sverige fordi han skulle kjøpe bl.a en 5 kilos dunk vaskemiddel. Jeg skulle ikke handle noe, men sa jeg kunne være med for å holde han med selskap. Etter å ha vært innom alle matbutikkene på Svinesundområdet og på Nordby bare for å se på priser var tiden inne for å dra på de samme butikkene en gang til for å kjøpe der hvor hver enkelt artikkel var billigst. Selv kjøpte jeg meg 40 bokser løssnus.

På vei hjem måtte vi fylle bensin, og jeg ba han kjøpe med en pølse med brød på statoil ved Mosseporten. Selv skulle han ikke ha noen pølse, for han sitter å koser seg når jeg brukte 39 kr på en pølse, og han samtidlig sparte 39 kroner på å ikke kjøpe.

Når vi kommer hjem skulle han ha 500 kroner av meg. Dette for pølse og bensin, noe jeg nektet å gav han en 50-lapp. Stor var derfor overraskelsen da jeg om kvelden fikk en mail av han med oversikt over hvor langt vi hadde kjørt, bensinforbruk, oljeforbruk, veiavgift, spylevæske og sågar slitasje.. I tillegg til pølsa. Alternativt skulle vi dele på summen jeg sparte på å hamstre 40 bokser snus:)

Så nå har jeg vært på en internetcafe og bestilt en oppblåsbar sexdukke i hans navn på postordre:)

EL-FERNANDO

EL-FERNANDO
23.05.11 21:37

Må vere en nede i bygda her...

Han gikk på en fest og hadde med 4 øler... drakk av verten hele kvelden, natta til tidlig morgen.

Neste dag på ettermiddagen banket han på av verten og spurte etter de 4 tommflaskene:-( 

Hadde det vert av meg hadde han fått en kasse i hue....

gartnermyra

gartnermyra
23.05.11 21:39

jeg spandere tur til thailand i dag til meg kona mi og bjørn og kona,det kåsta 30 tusen krone.Reiser 17 desember kommer hjem 5 mai

Basse77

Basse77
23.05.11 21:40
EL-FERNANDO: Han gikk på en fest og hadde med 4 øler... drakk av verten hele kvelden, natta til tidlig morgen.
Neste dag på ettermiddagen banket han på av verten og spurte etter de 4 tommflaskene:-(

Kjent triks dette ja. Og hvis en stakkar har med for lite når vi er hos han, får han alltids bytte en 0.33 Seidel mot en halvliter på byen:)

Basse77

Basse77
23.05.11 21:44
gartnermyra: jeg spandere tur til thailand i dag til meg kona mi og bjørn og kona,det kåsta 30 tusen krone.Reiser 17 desember kommer hjem 5 mai

30 000 for 4 personer i 4.5 måned.. Det stiller deg i to kategorier.. På en måte er du ikke gjerrig siden du spanderer. Men 7500 med fly og trekvart år i utlandet tyder faktisk litt på det motsatte. Skal dere sykle tandemsykkel eller, og er det grunnen til at dere skal være så lenge borte?

gartnermyra

gartnermyra
23.05.11 21:46

mente 5 januar selvsakt,så vi blir borte litt under 3 uke

Basse77

Basse77
23.05.11 21:48
gartnermyra: mente 5 januar selvsakt,så vi blir borte litt under 3 uke

God tur da:)

GabrielOmarBatistuta

Basse77: Så nå har jeg vært på en internetcafe og bestilt en oppblåsbar sexdukke i hans navn på postordre:)

Haha! Til pass for kødden!

EL-FERNANDO

EL-FERNANDO
23.05.11 21:48
Basse77: Kjent triks dette ja. Og hvis en stakkar har med for lite når vi er hos han, får han alltids bytte en 0.33 Seidel mot en halvliter på byen:)

P.........

Kaka25

Kaka25
30.05.11 14:37
Basse77: Har

Fantastisk type! Har han jobb? Eller familie?

tommy_cowan

tommy_cowan
30.05.11 14:40
Basse77: Klassikeren er at han betaler maxi-taxi. Runder opp til 100 kr pr pers, og legger tipsen i egen lomme. Han vil gjerne ha vorspiell hjemme hos seg, fordi da får han panteflaskene (går bananas hvis noen har med utenlandsk øl eller sprit). Hvis vorspielet er hos noen andre er han "tilfeldigvis i nærheten" dagen etter, og stikker innom for å hente rotet sitt (tomflaskene).

Det hadde jeg ikke funnet meg i.

Hadde en kompis som gjorde det pantetrikset en gang, men han ble latterliggjort på det groveste, så det var siste gangen han gjorde noe sånt.

GaTr

GaTr
30.05.11 14:42

For en fyr trådstarter refererer til. Må være slitsomt å ha det slik,  eller kanskje er det slik at han synes det er fantastisk moro å spare :)

En ting jeg lurer på, hvordan orker dere å være kamerat med ham? Tror personlig jeg hadde gått lei rimelig fort og forsøkt å unngå fyren...

Nødutgang

Nødutgang
30.05.11 14:44
Basse77: På vei hjem måtte vi fylle bensin, og jeg ba han kjøpe med en pølse med brød på statoil ved Mosseporten.

Kjøpte han pølse til deg?

GiPazzini_85

GiPazzini_85
30.05.11 14:51

For en del år siden var jeg på drikking i nabokommunen hos to brødre som bodde hos faren sin. Det var midt i uken på sommeren og jeg mener vi var bare en 7-8 stykker der. Utpå kvelden fant vi ut at vi ville ut og kjøpe oss nattmat, men dette innebar at vi måtte ha skyss da det tok ca. et kvarter å kjøre til nærmeste bensinstasjon. Brødrene fikk sin far til å kjøre oss, men alle måtte betale den nette sum av 18 kroner hver til faren, også de to brødrene. Jeg har aldri vært borti noe lignende verken før eller siden. Hvem i all verden krever penger fra sine barn for å kjøre dem?

Basse77

Basse77
30.05.11 14:57

Har har vært gift med ei dame fra østen. Hun snakket ikke norsk og dårlig engelsk, og hun tok ut skilsmisse den dagen hun hadde bodd i Norge så lenge at hun fikk varig opphold. Dette faller jo ikke i god jord hos kameraten som nå da må endre skatteklasse etter å sluppet skatt fordi han var forsørger mens de var gift, og hun vaska svart:)

Så nå driver han å sparer opp til ny Thailandtur da. Og i den oppsparingsperioden er han ekstra gjerrig. Legger på røret etter ett ring for at andre skal ringe han opp igjen, blander ut brusen med vann under påskudd av at det er for at brusen skal bli kaldere, og rapper med seg dopapir fra offentlige toaletter.

Han har en jobb der han har tilgang på panterommene på dagligvarebutikker, og han driver å piller ut smileys fra under skrukorken på colaflasker. Samler han 6 smileys får han gratis brus. Det er forøvrig derfor han har brus. Ellers så har han et IKEA pappkrus har gjenbruker og stikker innom IKEA for å drikke brus der, fordi der er det gratis påfyll.

Kaka25

Kaka25
30.05.11 15:03
Basse77: vært

Hahahahah.

For en genial type! :-) Han er jo litt smart da, sånn om du tenker over hvor mye faktisk han sparer. Men kjenner jeg er glad for at jeg ikke er venn med han, hehe..

(Innlegget ble redigert 30.05.11 15:03)

Basse77

Basse77
30.05.11 15:16

Hehe. Noen ganger er det greit å være kompis med han, for han er en jævel til å skaffe gratisbiletter på danskebåten og sånn. Han har full oversikt over når han kan skaffe ting gratis. Eneste kjipe er at han vil ha vorspiel på lugaren med taxfreevarer isteden for å gå i baren.

Han skaffer også biletter til landskamper i fotball, og de prøver han ikke engang å selge, for han vil ikke sitte alene.

Også har han lært meg trikset om å kjøpe billetter på svartebørs 5 minutter før konserten skal begynne på Valle Hovin. Jeg har vært med han på ac/dc, iron maiden, metallica og kiss de siste årene og betalt en hundrings pr billett. Så han duger jo til noe:)

Wizzard

Wizzard
30.05.11 15:19

Har også en kompis som er slik. Var på handletur med han og en annen kar i Bodø. Husker han ble helt vill da han såg en kaffekopp til 10 kroner. Det var det han kjøpte på den turen mens jeg og kompisen hamstret klær. Snakket om den koppen hele turen.

Det beste var da vi skulle spise på restaurant. Han sa at jeg og andre karen bare skulle dra inn å spise. Selv skulle han spise i bilen, noen kalde kyllinglår han hadde kjøpt på rema 1000.Han skyldte på treningen, noe han gjør, men jeg vet nok bedre.

GaTr

GaTr
30.05.11 15:21
Wizzard: Har også en kompis som er slik. Var på handletur med han og en annen kar i Bodø. Husker han ble helt vill da han såg en kaffekopp til 10 kroner. Det var det han kjøpte på den turen mens jeg og kompisen hamstret klær. Snakket om den koppen hele turen.

Jøsses, noen har små gleder i livet ;)

noName1

noName1
30.05.11 15:22
Kaka25: Han er jo litt smart da, sånn om du tenker over hvor mye faktisk han sparer

wts, smart? han er alt annet enn smart. akkurat som om de som ikke tipser er smarte fordi de "sparer" penger. faktum er at ingen vil omgås slike folk. og forresten: hva er utbytte av å følge en slik tankegang? altså, utenom tilfredstillelsen av å snylte på andre. ha flere mill på konto når man ligger seks fot under? gjerrighet er for øvrig max turn-off.

(Innlegget ble redigert 30.05.11 15:23)

Kaka25

Kaka25
30.05.11 15:30
noName1: wts, smart? han er alt annet enn smart. akkurat som om de som ikke tipser er smarte fordi de "sparer" penger. faktum er at ingen vil omgås slike folk. og forresten: hva er utbytte av å følge en slik tankegang? altså, utenom tilfredstillelsen av å snylte på andre. ha flere mill på konto når man ligger seks fot under? gjerrighet er for øvrig max turn-off.

Jeg blir gal av at du ikke har stor forbokstav. Men du, ro ned ;-) Det er jo bare artig å høre om han karen!

noName1

noName1

min kandidat når ikke trådstarters til knærne engang. likevel, here it goes:

går kun med jack&jones-klær, som han kjøpte i 2005 elns.
bommer aldri bort verken snus eller pils.
klipper seg med maskin, utelukkende for å spare penger.
forstår ikke poenget med å gi tips, så han gjør det heller aldri.
alltid førstemann ut av taxien.

det hører med at han har en solid inntekt.

Kaka25

Kaka25
Basse77: å han duger jo til noe:)

Han er vel "bra" sånn ja, men det er vel litt utnytting fra din side òg?:-p

(Innlegget ble redigert 30.05.11 15:30)

noName1

noName1
30.05.11 15:32
Kaka25: Jeg blir gal av at du ikke har stor forbokstav. Men du, ro ned ;-) Det er jo bare artig å høre om han karen!

gjerrige folk irriterer meg. de er omtrent like irriterende som rånere.

Motherload

Motherload
30.05.11 15:44

Det kan jo ikke være mulig lol

Han kan ikke ha det særlig fett esse.

(Innlegget ble redigert 30.05.11 15:45)

Basse77

Basse77
30.05.11 15:45

Klart jeg utnytter han. Ingenting er som de gangene vi er ute på byen og kommer i snakk med et par damer, og setter oss ned med dem. Mordblikket han sender med når jeg spanderer en drink på "min" dame er ubetalelig. Da forventes det at han kjøper en drink til hun andre, men enten så går han på toalettet, eller så tar han bitte bitte små slurker av ølen, slik at hun drikker opp lenge før han, og kjøper seg selv.

Så er det morsomt å drive pek med han, som da jeg likte fast en 20-kroning på busskiltet der han bor med superlim. Fyren knakk en negl i forsøket på å pelle av mynten:)

tommy_cowan

tommy_cowan
30.05.11 15:48
Basse77: Ellers så har han et IKEA pappkrus har gjenbruker og stikker innom IKEA for å drikke brus der, fordi der er det gratis påfyll.
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 18:07)

BrosefStalin

BrosefStalin
30.05.11 17:41

Sånne folk er så jævlig kjipe. Alt blir et lide smidig kamp.

olbas1

olbas1
30.05.11 18:09
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 17:39)

Gudfaren

Gudfaren
30.05.11 18:20
Basse77: ar en kompis av typen

Dette var fanen meg artig og frustrerende. 
Jeg lo så jeg grein. Tror aldri jeg har gitt en tommel som er mer fortjent.

Klikk for å gå tilbake til toppen