Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Et lite innlegg om skuespill og spøkefugler.

NYTT TEMA
Jethrotulla

Jethrotulla
12.09.01 21:22
OM SKUESPILL OG LØGN.

Et lite tillegg til det jeg skrev i morges..(som jeg ikke rakk å tilføye).

I anledning en viss debatt ang. Gnomen/Sølve/Gnomen13, og alle spørsmål rundt den saken, så synes jeg helt ærlig at vi bare skal glemme hele greia.

Slik jeg ser det så er det er lov å spøke litt, men selvsagt innen en viss grense. Vi er alle forskjellige og ikke alle tar alt på samme måte. Men det er sikkert mange her inne som har dratt en eller annen skrøne. Og det finnes mange måter å gjøre det på.

For noen er det ved å framstille seg selv i et bedre lys. Å skryte på seg egenskaper man kanskje ikke har i virkeligheten. Late som man er et bedre menneske enn man egentlig er.

For andre er det å framstille seg som en komplett idiot, og noen spør seg nok hvorfor. Kanskje en form for flukt når privatlivet blir for vanskelig eller hverdagen for kjedelig? En måte å kunne le av seg selv på, fremstå som tullebukk og være litt annerledes. Spille en rolle.

Noen lyver fordi de er redde for å såre andre. Noen lyver fordi de er redde for å "møte seg selv". Noen lyver kun for spøkens skyld. Og noen lyver fordi de bevist ønsker å lure andre.

Og så har vi dem som er ærligere her inne enn de kanskje tør å være i virkeligheten. Som tør å komme med sine synspunkter og spørsmål, nettopp fordi de er anonyme. Og jeg synes vi skal la dem få være det. Det er ingen her som har krav på å vite andres identitet. Og ikke la deg føle deg presset til å utlevere deg.

Jeg har selv en fantasi-evne som overgår det meste. Det er som å slå på en bryter, og det kommer automatisk. Sånn har jeg alltid vært (dere skulle bare visst hva jeg bedrev frikvartene på skolen med).

En god fantasi er en fin ting. Jeg setter pris på min.
Ikke ta alt så tungt. Prøv å le litt i stedet.
Det finnes så mye å ta alvorlig her i verden. La oss ikke bekymre oss om små bagateller. Det er LOV å drite seg ut!! Hadde jeg hatt ei rose for alt det dumme jeg har sagt/gjort/skrevet i mitt liv, så kunne jeg ha pynta kjerka til krompens bryllup.

Vel, det var det jeg hadde å si om den saken.
Og nå vil jeg gjerne gå videre og diskutere musikk, livssyn, kvinnesaker og film.
Glem hele greia nå, dere?

-Jethrotulla.

* Trip to heave and ho, up down, to and fro' *
adamsthelegend

adamsthelegend
12.09.01 21:32
Greit det go'tulla :-)

sjekker i mailboksen...
polluxlm

polluxlm
12.09.01 21:56
"Jethrotulla skrev:
OM SKUESPILL OG LØGN.

Et lite tillegg til det jeg skrev i morges..(som jeg ikke rakk å tilføye).

I anledning en viss debatt ang. Gnomen/Sølve/Gnomen13, og alle spørsmål rundt den saken, så synes jeg helt ærlig at vi bare skal glemme hele greia.

Slik jeg ser det så er det er lov å spøke litt, men selvsagt innen en viss grense. Vi er alle forskjellige og ikke alle tar alt på samme måte. Men det er sikkert mange her inne som har dratt en eller annen skrøne. Og det finnes mange måter å gjøre det på.

For noen er det ved å framstille seg selv i et bedre lys. Å skryte på seg egenskaper man kanskje ikke har i virkeligheten. Late som man er et bedre menneske enn man egentlig er.

For andre er det å framstille seg som en komplett idiot, og noen spør seg nok hvorfor. Kanskje en form for flukt når privatlivet blir for vanskelig eller hverdagen for kjedelig? En måte å kunne le av seg selv på, fremstå som tullebukk og være litt annerledes. Spille en rolle.

Noen lyver fordi de er redde for å såre andre. Noen lyver fordi de er redde for å "møte seg selv". Noen lyver kun for spøkens skyld. Og noen lyver fordi de bevist ønsker å lure andre.

Og så har vi dem som er ærligere her inne enn de kanskje tør å være i virkeligheten. Som tør å komme med sine synspunkter og spørsmål, nettopp fordi de er anonyme. Og jeg synes vi skal la dem få være det. Det er ingen her som har krav på å vite andres identitet. Og ikke la deg føle deg presset til å utlevere deg.

Jeg har selv en fantasi-evne som overgår det meste. Det er som å slå på en bryter, og det kommer automatisk. Sånn har jeg alltid vært (dere skulle bare visst hva jeg bedrev frikvartene på skolen med).

En god fantasi er en fin ting. Jeg setter pris på min.
Ikke ta alt så tungt. Prøv å le litt i stedet.
Det finnes så mye å ta alvorlig her i verden. La oss ikke bekymre oss om små bagateller. Det er LOV å drite seg ut!! Hadde jeg hatt ei rose for alt det dumme jeg har sagt/gjort/skrevet i mitt liv, så kunne jeg ha pynta kjerka til krompens bryllup.

Vel, det var det jeg hadde å si om den saken.
Og nå vil jeg gjerne gå videre og diskutere musikk, livssyn, kvinnesaker og film.
Glem hele greia nå, dere?

-Jethrotulla.

[blank]

Jethrotulla

Jethrotulla
12.09.01 22:20
Hvorfor [blank]?

polluxlm

polluxlm
12.09.01 22:21
jeg skrev noe som ikke skal komme frem helt enda
Jethrotulla

Jethrotulla
12.09.01 22:22
OK.

tune

tune
12.09.01 23:33
hva mener du med det pollux? Angående hva?

tune
polluxlm

polluxlm
12.09.01 23:38
det er nettopp derfor jeg endra det, vil ikke si angåenda hva enda
tune

tune
12.09.01 23:40
jeg håper du ikke skal ut med ting som ikke skal ut..og du vet hva jeg mener.

tune
rushdie

rushdie
12.09.01 23:41
jeg håper det som ikke skal ut kommer ut brennkvikt.

-arne
"glory, glory, armageddon" -isengard, "thornspawn chalice"
polluxlm

polluxlm
12.09.01 23:42
hehe, du gjør vel det arne. jeg vet forresten kanskje hvem du er også...
rushdie

rushdie
12.09.01 23:43
polluxlm skrev:
"hehe, du gjør vel det arne. jeg vet forresten kanskje hvem du er også..."

heia tune.

-arne
tune

tune
12.09.01 23:46
jeg vil ikke si no mer her,Pollux og jeg vet ikke sikkert hva du hentyder til,men dette er alvorlig og jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Og til deg Arne,dette har overhodet ingenting med deg å gjøre så slapp av..show is over!

tune
polluxlm

polluxlm
12.09.01 23:47
det har med arne å gjøre også
rushdie

rushdie
12.09.01 23:51
polluxlm skrev:
"det har med arne å gjøre også "

ut med språket, pål. dobbel-dare. nei, trippel-dare.

-arne
anonymicus

anonymicus
12.09.01 23:51
Bevares... det er jo helt normalt!! Når man har vært en stund på internet, diverse chatte-linjer.. Nesten alle juger jo!! Kjære vene. Se bare kontakt-annonser, og "eros-chat" og alle disse kontaktforumene for eksempel: Det er jo løgn på løgn. Man later som om man er perfekt og snill og koselig, men jeg tipper at i alle fall 50% er bare lureri. Folk som gir seg ut for å være single, bare for å få seg litt "chatte-sex" og alt slags tøys og tull.
Sånn er bare virkeligheten. Våkn opp litt! Ikke være naive! Selvsagt finnes det mennesker med rent mel i posen, men det er ikke noen grunn til å ta alt for god fisk heller da!!

polluxlm

polluxlm
12.09.01 23:52
det kommer,men ikke enda
rushdie

rushdie
12.09.01 23:57
polluxlm skrev:
"det kommer,men ikke enda"

det bør komme snarlig, for jeg preparerer et seriøst "takk for meg"-innlegg.

-arne
polluxlm

polluxlm
12.09.01 23:58
jeg kan kanskje komme med noe lignende selv da.......
Jethrotulla

Jethrotulla
12.09.01 23:59
hoi hoi hoi...gutter. Ikke noe interne diskusjoner på linja mi, da...?

rushdie

rushdie
13.09.01 00:08
polluxlm skrev:
"jeg kan kanskje komme med noe lignende selv da......."

du har fått nok, pål?

-arne
polluxlm

polluxlm
13.09.01 00:11
nok og nok, jeg kan jo komme tilbake,ikke sant silje!
rushdie

rushdie
13.09.01 00:13
polluxlm skrev:
"nok og nok, jeg kan jo komme tilbake,ikke sant silje!"

hahha, pollux, du er meg en fin en.

-arne
Jethrotulla

Jethrotulla
13.09.01 00:18
Gutter...???? Turid begynner å lure her. Hva er dette for noe lureri?
En intern spøk over mitt innlegg?? Men fortsett nå bare, vær så god...

tune

tune
13.09.01 00:18
hæ? Nei,ok. Det jeg mente har ikke no med ham å gjøre..glem det pollux!

tune
tune

tune
13.09.01 00:21
du er rar du,pollux! jeg skjønner ingenting..

tune
Jethrotulla

Jethrotulla
13.09.01 00:33
Bra, tune!!
Over 6000 innlegg!!! (jeg la nettopp merke til det.)

Men nå er det bedtime for me.
Natti natti.

tune

tune
13.09.01 00:39
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jethrotulla

Jethrotulla
13.09.01 00:53
Hvorfor så "neeeiii...", tune?
Ikke skrem oss da?...

sølve

sølve
13.09.01 02:11
Til hele "bunten"

Å vite en ting -
og så stå fast på det -