Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lite action her? Sjekk denne!

NYTT TEMA
Bluejazz

Bluejazz
13.09.01 13:11
Gå til norsk politikk og sjekk min tråd "Den muslimske fare", så får dere se hav som rører seg i dypet av den norske folkesjæla....

Skremmende.........
Ludogutt

Ludogutt
13.09.01 14:38
Jeeeezus...mye uvitende folk der ute gett...

Måtte bare bidra litt der.
Loyloy

Loyloy
13.09.01 14:50
Jupp....... Noen er ikke helt "på nett"
Bluejazz

Bluejazz
13.09.01 14:57
"Ludogutt skrev:
Jeeeezus...mye uvitende folk der ute gett...

Måtte bare bidra litt der."

Takker igjenn for ditt utmerkede bidrag, følte meg litt aleine mot overmakten der en stund. Ikke før hadde jeg rukket å skrive et svar, så hadde 3 andre støttet vedkommende jeg svarte på.....

Jeg begynner etterhvert å se på det som en borgerplikt å imøtegå endel innlegg her, veit ikke om jeg har så mye å tjene på det men....selvmordsoppdrag skal visst gi 70 jomfruer ;-)
Nivek

Nivek
13.09.01 15:58
Akkurat ja...Bluejazz snur kappa etter vinden...ppopulist.....:-)
Bluejazz

Bluejazz
13.09.01 16:19
Er du der nå igjen!

Jeg har aldri snudd en eneste kappe så det så! Jeg er forutsigbar inntil det kjedelige!

Du begynner å irritere meg noe jævlig!
tune

tune
13.09.01 16:21
Bluejazz:

Var det ikke du som liksom var så bekjeden her og sku holde en lav profil?

tune
Ludogutt

Ludogutt
13.09.01 16:29
Hysj Tune.
Onkel Blå er helten min...:)
tune

tune
13.09.01 16:31
Helten din? Javel,men det kan han jo alltids fortsette å være, jeg bare streker under ordene han tidligere har kommet med.

tune
Nivek

Nivek
13.09.01 16:32
Min helt å.....:-)
vocalboy

vocalboy
13.09.01 17:18
Litt relatert, også trenger jeg en pause fra "Politikk - Internasjonal" nå...

Uvitende om hvilken løvens hule det var engasjerte jeg meg der igår. Idag har jeg da faktisk klart å bli kalt "terroristsympatisør", "pasifistnaivist" og "landsforræder" i tillegg til å ha blitt jamført med norske nazisympatisører under andre verdenskrig; alt fordi jeg ikke er enig med de rasistiske anti-islamistene i at man burde utslette hele Midt-Østen....

Lenge leve galskapen, jeg stikker ut og tar meg en røyk...

Forresten et meget bra innlegg på Politikk - Norsk, bluejazz... :-)

I'll keep diggin' till I feel something
Bluejazz

Bluejazz
13.09.01 19:14
Jeg må si at jeg har vanskeligheter med å se det humoristiske i niveks beskyldninger. Å bli beskyldt om å ha kommet med rasistiske ytringer fra en person som hevder at politikere med muslimsk bakgrunn ikke bør få stille på stortinget synes jeg er ganske grovt!

Nivek hevder at mitt nick har figurert i en tråd om debattanter som har rasistiske meninger og at jeg på bakgrunn av dette angivelig skal ha vært utestengt. Dette har jeg tatt opp med VG. De avviser at jeg skal ha vært i faresonen for advarsler eller utestengelse. Jeg vil gjerne høre om det er andre her som har oppfattet at jeg skal ha rasistiske meninger eller om noen har sett den tråden jeg skal ha figurert i.

Ludo, følelsen er gjennsidig. ;-)

tune, mitt utsagn om å være stille å tilbakeholden var nok sagt i en selvironisk tone.

Men, de som kjenner meg og som har lest noe av det jeg har skrevet her, vil vite at jeg både er en brennende antirasist og at det skal ganske mye til for å få meg forbannet.

Nivek har klart å få meg forbannet! Gratulerer!
Bluejazz

Bluejazz
13.09.01 19:18
"Nivek skrev:
Min helt å.....:-)"

Visst du hadde visst hvor langt una du er å være min helt nivek!

Har du på noe tidspunkt tenkt å komme med noe som underbygger dien påstander, eller har du tenkt å starte en personlig svertekampanje mot meg fordi jeg pga. din horrible påstand om at muslimer som er innvalgte på Stortinget ikke bør få stille, grunnet de siste dagers hendelser?

Jeg tror i så fall at du ikke vil lykkes. Det er mange her som etterhvert kjenner meg godt og som vet at det du sier er drittpreik!

Så kom med det nå: Hvor har du allt dette fra?
Nivek

Nivek
13.09.01 19:30
Angående mitt innlegg om afshan rafiq så skrev jeg det for å provosere.
Jeg ville se hvordan folk oppfattet det.Jeg skrev innlegget fordi jeg mener høyre har fått for mange mandater på stortinget.Fordi jeg frykter høyrebølgens rasering av velferdsnorge.
Jeg ville se hvor mange som oppfattet det som et "angrep" på muslimer etter de siste dagers hendelser.Les innlegget igjen så skjønner du hva jeg skjønner.

Skal absolutt ikke starte noen svertekampanje mot deg.jeg kjenner deg ikke og har ingenting imot deg.Jeg husker bare navnet ditt fra en tråd der en del "useriøse" debatanter ble nevnt.Jeg la disse navnene på minnet så jeg skulle unngå dem i framtiden.Så begynnte du å bable om psykologi og utdannelse på tråden om Afshan Rafiq.Da regnet jeg met at du kanskje var useriøs....sorry.
Bluejazz

Bluejazz
13.09.01 19:43
Har du lest noen av mine innlegg nå da nivek? Har du skjønt hvor "på viddene" du var?

Og når det gjelder ironi i ditt innlegg så misstenkte jeg det også for å være det i begynnelsen. Men da du både, på direkte spm. avkrefter at det er kødd og begynner å stille spm. ved hvorfor en kvinne med minoritetsbakgrunn melder seg inn i Høyre, så trodde jeg faktisk at ditt utsagn var alvorlig ment. Som du ser så var det også ganske mange andre som trodde det og som diskuterte hardt mot ditt innlegg, Ikke på noe tidspunkt i tråden sa du i fra om at dette var gjordt for å provoser. Du lyktes altså med både å sverte meg og "lure" mange av våre meningsfeller til å debatere mot et innlegg du ikke står bak. Jeg synes dette var ganske klønete gjort. På et eller annet tidspunkt burde du skjønt at jeg og andre faktisk trodde du mente at muslimer ikke skal kunne stille på Stortinget.

Og, neste gang tenker du deg litt nøyere om før du kommer med ubegunnede påstander om andre debatanter.

Unnskyldningen din er godtatt! (på betingelse av at du innrømmer at beskyldningen dine mot meg var grunnløse). Jeg tror egentlig jeg og du har ganske like meninger om en del ting. Etter at jeg hadde fått "blåst fra meg" om dine uriktige beskyldninger sjekket jeg hva du har skrevet andre steder. Da blei jeg forbausea gitt. Du ække så dum du......

Og grunnen til at jeg hisset meg sånn opp over at du dro inn psykologi / psykiatri (for det var det faktsik du som gjorde, ikke jeg) er at du traff ganske "close to home". Men det har du kanskje forstått?
Nivek

Nivek
13.09.01 20:36
Ja jeg har lest noen av dine innlegg nå Bluesjazz.Og Jeg tror ikke vi bør bruke mer energi på diskusjon oss i mellom (siden det er nok å ta tak i på disse sidene) siden vi virker enige på noen politiske områder.

Angående mitt "omstridte" innlegg så ville jeg se hvor langt jeg kunne dra det.Jeg ville se hvilken side debatantene flest ville ta.Med andre ord:Jeg ville se hvordan de siste dagers hendelser i USA påvirket nordmenns syn på utlendinger i politiske verv i norge.

Jeg hadde vel etterhvert tenkt å komme fram med mitt egentlige synspunkt.men jeg ville dra det litt lenger...:-).Desverre besluttet VG å stenge tråden etter at vår diskusjon tok av.Er ikke enig i at det var klønete.

Av en eller annen grunn hadde jeg negative assosiasjoner til ditt navn.Men jeg vet nå at du ikke var blant navnene på de "useriøse" debatantene.Så jeg beklager at jeg stilte deg i et dårlig lys.Det var barnslig og usaklig.
Bluejazz

Bluejazz
13.09.01 21:01
Vi er venner igjen!

Hyggelig nivek, ikke bare virker det som om vi har my etilfelles politisk, jeg har også stor respekt for måten du har taklet min aggresjon på!

Hvordan går det forresten med studiene?
tune

tune
13.09.01 21:07
Hæ? Kjenner dere hverandre egentlig?

tune,
somikkegidderhasånnelangeogoverdrivne
signaturersomandreherinneharutenatjegskalnevnenavn:)
Nivek

Nivek
13.09.01 21:13
hei Bluejazz
Ja vi virker ganske enige.Vi har mange politiske motstandere på disse debattsidene så i framtiden bør vi stå sammen for å få fram vårt syn.

Studiene mine akkurat nå er ikke mye å skryte av.Henger fryktelig etter(Bruker masse tid på disse debattsidene).jeg tar 10 vekttall psykologi og 10 vektall pedagogikk.
Bluejazz

Bluejazz
13.09.01 21:26
Sammen er vi sterke, nivek!

Tar du sikte på å bli psykolog?

Joke:

Leserbrev til spørrespalte:

"Hva er forskjellen mellom en psykolog, en psykiater og en psykopat? Har de samme utdannelse?"

True story!
Nivek

Nivek
13.09.01 21:44
Hei Bluejazz
Nei,tror nok ikke jeg blir psykolog eller psykiater...:-)
Vil helst jobbe med barn i fremtiden.barn i sosialt vanskelige situasjoner.

Hehe..Var det virkelig noen som sendte inn det spørsmålet til ei spørrespalte?
Hva med deg da?Hva gjør du på til vanlig?

PS:Hvem er egentlig denne Lucille1?Er hun ærlig eller prater hun bare tull?
Ser at enkelte personer avslutter innleggene sine med:"Og forøverig så mener jeg at Lucille1 er et dass"
oppdin

oppdin
13.09.01 22:46
du er fortsatt preget av utstrakt vakum i øverste etage.
aneli

aneli
14.09.01 10:58
Kom igjen'a. Group hug!

-A-

"I put a dollar in one of those change machines. Nothing changed"
Nivek

Nivek
14.09.01 12:15
¤hug¤
Enmeningomalt

Enmeningomalt
14.09.01 12:27
"aneli skrev:
Kom igjen'a. Group hug!

-A-

Synd hvis du bare skulle få èn klem på oppfordringen din - så jeg hiver meg på!
Go'kos fra meg også...
Bluejazz

Bluejazz
14.09.01 13:11
"Nivek skrev:
Hei Bluejazz
Nei,tror nok ikke jeg blir psykolog eller psykiater...:-)
Vil helst jobbe med barn i fremtiden.barn i sosialt vanskelige situasjoner.

Hehe..Var det virkelig noen som sendte inn det spørsmålet til ei spørrespalte?
Hva med deg da?Hva gjør du på til vanlig?

PS:Hvem er egentlig denne Lucille1?Er hun ærlig eller prater hun bare tull?
Ser at enkelte personer avslutter innleggene sine med:"Og forøverig så mener jeg at Lucille1 er et dass""

Psykolog eller psykiater er vel ypperlige veier til å få jobbe med vanskeligstilte barn? Selv er jeg som du kanskje har skjønt utdannet psykolog, jobber med organisasjonspsykologi. Har mange års fartstid bla. i barne og ungdomspsykiatrien før dette (som miljøarbeider).

Anbefaler profesjonsstudiet i psykologi, det er langt men veldig givende.

Når det gjelder Lucille, så lurer jeg på om det er to som figurerer med ganske like nick. Hun ene, svenske, virker ganske oppegående og reflektert, om en noe aggressiv på meg....

Jeg gikk visst glipp av gruppeklemmen gitt.....
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg