Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FORSLAG TIL VG: del ut beste debattant....

NYTT TEMA
dolerosa

dolerosa
13.09.01 16:02
For å få debattanter til å skjerpe seg og få en mer konstruktiv debatt på disse sidene, kanskje VG kunne dele ut en "beste i mnd debattant" el lign. anerkjennelse?

Kan VG svare på det om de kan ta dette i betrakning?

Samtidig MÅ VG være konsekvent. Mange her blir aldri utestengt, selv om hva dem enn skriver. Gjeld særlig jødehatere, am. hatere og norske hatere. Alle folkeslag BØR bli behandlet likt, og også debattene rundt dem.
xpozed

xpozed
13.09.01 16:03
hvordan kårer man den beste debattanten, da? flest innlegg? mest politisk korrekt?

André
teenage mutant hero turtles
dolerosa

dolerosa
13.09.01 16:08
Beste debattant til den som har mye vettig og allsidig "mat" i innleggene sine, selvsagt. Det kan deles inn i kategorier, el bare under de forum der VG vil skjerpe alvorlige debatter. Mindre utestengelser og hetsing i fremtiden.

Hvordan VG gjør det, overlater jeg til VG, de har tross alt god erfaring i journalistikk.
xpozed

xpozed
13.09.01 16:11
hvordan bestemmer man hvem som har de beste innleggene da? et innlegg på én vettug setning slår jo enkelt en firesides avhandling, hvis det er skrevet av en ravende idiot.

André
dolerosa

dolerosa
13.09.01 16:15
Et panel i VG kan avgjøre det. Dem er skolert nok i journalistikk til å vurdere sånt. I løpet av en mnd kommer det mange innlegg pr. person. Helheten fortell mye.
tune

tune
13.09.01 16:25
dritt i antall innlegg,er du snill.Det forteller svært lite om en person. Opptil flere personer her inne trodde jeg var minst førti(ja,vi har lov å overdrive)fordi jeg har så mange "antall innlegg". Det måles i frekvens ikke i antall innlegg.

tune
aneli

aneli
13.09.01 16:40
"tune skrev:
Det måles i frekvens ikke i antall innlegg.
tune"

...og hva er forskjellen, om jeg får spørre?

Ellers så er det helt meningsløst å opprette noen sånn "pris".. herregud, tror dere ikke folka i VG har bedre ting å drive med (og -nei, jeg VET at det ikke alltid virker sånn, men likevel) enn å skulle henge gulerøtter foran nesene på voksne folk (og en og annen drittunge innimellom)?? Ville det være noe å trakte etter? Ville jeg - om jeg fikk en slik fantastisk hedersbevisning - skrive den ut og henge den i glass og ramme på kontorveggen...? Neppe..
La det være som det er - svar på det du føler for og drit i resten. Skal noen sitte og sensurere bort alt som faller alle tungt for brystet - blir det da noe igjen å diskutere? Og hva skal kriteriene for slik siling være?
Det har vært pjatta om til det virkelig kjedsommelige, men det var dette med ytringsfriheten igjen da.. den er faktisk total her i landet - om DÉT er en udelt bra ting eller ikke, kan jo forsåvidt være en diskusjon for seg.
Men av de utslagene en slik full ytringsfrihet gir seg, så er jeg (heldigvis?) av den typen som reagerer mer på realiteter (som Boot Boys' gatemarsjer) enn på mer el.mindre harmløse tøff-i-trynet-ytringer i et nettforum - forfatta av div. pøbelsympatisører som har det mer i kjeften enn noe annet sted.
Men uansett, man kan ikke nekte folk å skrive eller mene akkurat hva de måtte ønske.
Hvis alle slutta å peke på hverandre og skrike så jævlig opp for alt, SAMT ta ting litt mer med en klype salt og kanskje endog en bitteliten dæsj humor (for noen av de mest forhatte debattantene har noen lekre poenger innimellom, som dessverre altfor få oppdager) så hadde kanskje ikke dette vært noe å diskutere i det hele tatt.

Slapp av!

-A-
tune

tune
13.09.01 16:49
Du ska nå alltid være så nebbete,frøken!:0) Smil og vær glad!

Jeg prøvde repetere et par kloke ord som Bottin i sin tid(og jeg håper han ennå har tid her snart!) forklarte en gang da noen kommenterte hans "antall innlegg",men så anser jeg meg ikke i nærheten så ordbevisst som ham derfor ble dette noe utydelig. Jeg prøvde å si at det er et resultat av enkelte perioder med "ekstrem" aktivitet og andre tøkeperioder.

tune
somikkegidderåhasånnelangeogoverdrivnesignaturersomnoen andreherharutenatjegskanevnenavn:)
Satyrkid

Satyrkid
13.09.01 18:36
Enig Dolerose..

Tricket er.. hva slags kriterier:)

Kunne jo være for eksempel

Høflighetsgrad
Saklighet
Beste Poenger

osv

The Satyrkid

Rimsmed på versefötter störrelse 41 og med torshammeren
sikkert festa i lärbeltet og klypa i venstrehånda..Skaldesmed
av Balders nåde og livsskråttöynepåseer av Odins merke
tune

tune
13.09.01 18:37
Hva er det med oss to,Satyrkid?

tune
somikkegidderhasånnelangeogoverdrivne
signaturersomandreherinneharutenatjegskalnevnenavn:)
Jethrotulla

Jethrotulla
13.09.01 18:58

Vel, jeg stemmer nå på deg i så fall. Men det kom vel ikke som noen overraskelse.
HE HE :-)

Og til tune: mail i kassa.

* Trip to heave and ho, up down, to and fro' *
polluxlm

polluxlm
13.09.01 23:22
"xpozed skrev:
hvordan bestemmer man hvem som har de beste innleggene da? et innlegg på én vettug setning slår jo enkelt en firesides avhandling, hvis det er skrevet av en ravende idiot.

André
teenage mutant hero turtles"

vg har jo vist før at det er de som vet hva som er bra her i verden.
xpozed

xpozed
13.09.01 23:26
"Satyrkid skrev:
Tricket er.. hva slags kriterier:)

Kunne jo være for eksempel

Høflighetsgrad
Saklighet
Beste Poenger"

Jeg foreslår at vi finner en kortvokst landskapsmaler fra Østerrike(mislykket, sådan), og opphever han til leder over diskusjonsgruppene, så kan han bestemme hvem som har de beste poengene, hvem som er mest høflig, og så videre.

André
dolerosa

dolerosa
14.09.01 00:20
Nyttesløst!

Til og med denne debatten sporet fullstendig av.
oppdin

oppdin
14.09.01 00:26
tok deg 6025 innlegg å si noe fornuftig. det mest glimrende jeg har sett var en eller annen på pol'tikk som avfeide innlegg med noe lignende: du er teit, for du har bare 30 innlegg, jeg har 2000.
oppdin

oppdin
14.09.01 00:27
eventuelt minst selvforhærligende
tune

tune
14.09.01 07:53
er det meg du henvender deg til oppdin? Hvis så, lære deg å svare på riktig innlegg til en annen gang,ok? Det er ikke så fryktelig vanskelig,skjønner du. Du bare klikker på høyre her hvor det står "svar på" og vips,så havner svaret hos meg..det var vel ikke så tricky var det vel?

tune
aneli

aneli
14.09.01 09:06
"tune skrev:
er det meg du henvender deg til oppdin? Hvis så, lære deg å svare på riktig innlegg til en annen gang,ok? Det er ikke så fryktelig vanskelig,skjønner du. Du bare klikker på høyre her hvor det står "svar på" og vips,så havner svaret hos meg..det var vel ikke så tricky var det vel?

tune"

...og hvem snakker om å være nebbete...

-A-
tune

tune
14.09.01 09:10
Tar DU deg nær av noe jeg sa? Jeg bare fleiper med "oppdin"

tune,i`m in a lull
aneli

aneli
14.09.01 09:14
..og da har ikke tanken slått deg at det innlegget mitt som du avfeide som "nebbete", kanskje på samme måte var ment litt fleipete fra MIN side..?

Then again -- jeg er ikke sjokkert.

-A-
Jihad

Jihad
14.09.01 09:31
xpozed:

Skal det ikke være "Teenage Mutant _Ninja_ Turtles" ?
Eller har du din egen versjon?
oppdin

oppdin
14.09.01 09:49
les innleggene trådet, tune,kan ikke være så vansklig å finne ut hvem det var myntet på.
tune

tune
14.09.01 12:47
jeg blir sjelden sjokkert..

tune
tune

tune
14.09.01 12:48
jeg leser alle innlegg trådet.

tune
xpozed

xpozed
14.09.01 12:50
"Jihad skrev:
xpozed:

Skal det ikke være "Teenage Mutant _Ninja_ Turtles" ?
Eller har du din egen versjon?"

jeg tror vel de teknisk sett heter blah blah ninja turtles, men i sangen synger de "hero osv osv", og den sangen er så jævelig fet ;)

André
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg