Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Katt på tur

NYTT TEMA
Tusca
TuscaInnlegg: 269
11.05.08 18:22
Skulle gjerne hattt pus med på en spasertur, biltur eller båttur, men katta er håpløs. Får ikke lov til å holde henne engang. Hunnpus 3 år og sterilisert. Har vært mest ute, men siste 1/2 året har hun blitt kun innepus i leilighet. Noen som har oppskrift på hvordan man skal få dette til.
Chrialdo
ChrialdoInnlegg: 4156
11.05.08 18:39
Ja, kjøp deg hund.
norgespatriot_jeg_og
norgespatriot_jeg_ogInnlegg: 125
12.05.08 15:47
kjøp en sele, og ett sånn trekkut bånd,,

katta vil nekte med det samme , men bare dra henne etter deg og tilslutt vil hun
skjønne at det er du som bestemmer nåpr hun har selen på deg,

evt lær henne å sitte på skulderen med sele på,

-------------------------------------------------------------
full??

http://www.youtube.com/watch?v=wt55p8RHvTE
norgespatriot_jeg_og
12.05.08 15:49
det med at du ikke får lov til å holde henne er din egen feil sm slipper henne når hun prøver å slippe fri,

om du konsekvent holder henne og ikke slipper henne ned før hun slapper av vil hun lære å ta det med ro når du holder henne,,

det er dine premisser ike kattens,
Tusca
12.05.08 21:44
Vet du hvor jeg kan få kjøpt slike tykke skinnhansker og forkle, som jeg må bruke hvis jeg skal følge rådet ditt, norgespatriot. :o)
norgespatriot_jeg_og
13.05.08 17:42
du trenger ikke det, da vet du ikke hvordan du skal behandle katta di,,

Amadine
AmadineInnlegg: 1154
15.05.08 11:59
Kjøp en lett sele i dyrebutikken. Ha på henne selen inne og la henne ha den på noen timer hver dag, så hun venner seg til den. Når hun er blitt fortrolig i den kan du ta henne med ut i et trekkutbånd, som nevnt i innlegg over.
pissilie
pissilieInnlegg: 57565
15.05.08 18:43
Hvorfor må du tvinge katten til ting den åpenbart ikke liker?

Katt på båttur? Fordi?
LillaStar
LillaStarInnlegg: 858
15.05.08 19:48
skipskatt vettu.. :)

en seriøst, så er en katt ett selvstendig vesen,og ta på bånd på en 3år gammle katt er jo dyreplageri.. :O

DCooper
DCooperInnlegg: 27
15.05.08 23:20
Katta mi følger meg uansett hvor jeg går. Jeg bruker ofte å gå kveldsturer med den rundt kirkegården der jeg bor. Ikke noe bånd eller noe, bare tillit.

Grunnen til dette tror jeg er at jeg har gitt den mye oppmerksomhet helt ifra den var en kattunge. Har aldri tvingt den til noe, men heller oppført meg som en venn og ikke en sjef.
Katter liker venner og vil gjerne følge disse på "eventyr" og "jakt" :)
LillaStar
LillaStarInnlegg: 858
16.05.08 17:04
det gjør fam katten og.. :) Den er med til butikken.. :) Og den har ikke bånd, og den løper til inn kanten når det kommer bil..
Tusca
21.05.08 17:05
DCooper skrev:
Et lite apropos... :D
.............................................................
Den katten vil jeg heller ha. Bytter jevnt.

Til dere andre, som gir meg gode råd, så har jeg forlengst kjøpt sele og har klart å få den på henne et par ganger. Men hun bruker 10 sekunder på å komme ut av den igjen. Rekker ikke å stramme den ordenlig. Når jeg prøver å holde henne, så skulle dere sett de hatske øynene og angrepsposisjonen hun inntar.:o)
Ellers så virker hun fornøyd og kosete, bortsett fra det tidligere nevnte da.
Tusca
21.05.08 17:15
norgespatriot_jeg_og skrev:
du trenger ikke det, da vet du ikke hvordan du skal behandle katta di,,
...................................................................................
At jeg ikke vet hvordan jeg skal behandle katta mi, er vel helt innlysende. Det er jo derfor jeg har bedt om råd. Er vel for bløt når det gjelder dyr. Katta er bortskjemt, og det er min feil.

Er forøvrig enig med Snoopy som sier:
"I love mankind. It's people I can't stand".
pissilie
pissilieInnlegg: 57565
21.05.08 17:23
Du gjør ikke akkurat situasjonen bedre ved denne fremgangsmåten. Jo mer negativt katten opplever rundt båndet og selen, dess mer vanskelig blir det. Om du belønner adferden du ønsker har du langt bedre muligheter. Ta det gradvis og litt av gangen. Begynn med å la den bli vant til selen uten å ha båndet på, og gjør situasjonen rundt det å ta på sele til noe positivt. Kos, ros, godbiter. Spray båndet med catnip.

Men jeg lurer fortsatt på hva godt det medfører å ha med katten på båt- og bilturer?
holatristeza
holatristezaInnlegg: 951
22.05.08 15:24
Du må for all del ikke tvinge katten til å gå i bånd og slepe den etter deg slik som noen her foreslår. Katter er ikke sånn. De er sta og selvstendige, og på dyr funker det ikke å tvinge dem til noe, det gjør bare vondt verre. Eneste som kan hjelpe, er å gi den belønning, men det kan også være vanskelig. Katter er vanskelige å oppdra. Og veldig få katter liker å gå i bånd. Ingen av mine to katter har gått i bånd, da har de bare lagt seg ned på bakken.

Det er vanskelig å se hvorfor katten din er som den er. Behandlingen den har fått da den var liten har myye å si, og det er nesten umulig å gjøre noe med i etterkant hvis man ikke har veldig mye tålmodighet.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg