Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan få katten til å bruke katteseng

NYTT TEMA
McCracken

McCracken
29.08.10 14:21

Har nettopp kjøpt en stor, myk katteseng, men katten vil selvsagt ligge alle andre plasser enn på den. Selv en tynn lefse av en dørmatte fra Ikea er å foretrekke.

Hvordan kan jeg få den til å bruke kattesengen? Fins det for eksempel noen attraktive luktestoffer man kan få kjøpt og lagt på senga?

Ugress

Ugress
29.08.10 14:59
McCracken: Fins det for eksempel noen attraktive luktestoffer man kan få kjøpt og lagt på senga?

Man får kjøpt sprayer med kattemynte (eller hva det nå er) som man kan spraye på de stedene man vil at kattene skal holde seg. Brukte det på klorebrettet til mine katter slik at de skulle gå over til å bruke det i stedet for sofaen.

Earthquakejente

Earthquakejente
29.08.10 15:53

Er det noe jeg har lært, er det at katter bestemmer selv hvor de vil sove, uansett. Men du får kjøpt kattemyntespray for under 100kr i dyrebutikk, katter elsker det. Verdt et forsøk

Bengal1

Bengal1
30.08.10 01:04
McCracken: Har nettopp kjøpt en stor, myk katteseng, men katten vil selvsagt ligge alle andre plasser enn på den. Selv en tynn lefse av en dørmatte fra Ikea er å foretrekke. Hvordan kan jeg få den til å bruke kattesengen? Fins det for eksempel noen attraktive luktestoffer man kan få kjøpt og lagt på senga?

Prøv med kattmynte, om katten din er en av dem som reagerer positivt på denne planten.

Ellers kan det være lurt å plassere sengen der katten liker å ligge, for så å flytte den når/hvis pus begynner å bruke den. Legg eventuelt det katten liker best å ligge på, oppi sengen.

Nå er katter stort sett veldig bestemte, så å få dem til å ligge på eller leke med noe de ikke ønsker, kan være svært vanskelig. Så for min del hadde jeg nok heller latt pus få ligge der den selv vil, selv om det er på en dørmatte...

Butters

Butters
31.08.10 09:43

Bare la han finne ut av det selv. Katten min sover overalt, har ikke noen spesiell plass. Noen ganger sover han i sengen, andre ganger i skittentøyskurven. Han går og legger seg der han vil og det er som regel forskjellig sted hver gang.

Katten din vil sikkert begynne å bruke kattesengen av seg selv etterhvert, men kommer neppe til å ligge i den hver gang.

VsSavko

VsSavko
26.12.19 21:54

Prøv å sjekke den strålende dyresenga på www.ambient-lounge.no

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg