Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Allergi mot katt

NYTT TEMA
runenoreg
runenoregInnlegg: 13082
22.07.12 12:55

Hva er det som gjør at man ikke kan være rundt kattunger uten å nyse i et par døgn når det går helt greit å være rundt voksne katter?

Carebear
CarebearInnlegg: 8050
22.07.12 16:15

Så vidt jeg vet kommer det an på hva man reagerer på, enzymene i spyttet, eller pelsen. Er det pelsen skal det være mindre plagsomt med kattunger, om det er spyttet er det verst mens de er små... Også kommer det an på rase, noen katter er mindre allergifremkallende enn andre. Når det er sagt vil jeg legge til at ingen katter vel er 100% allergivennlige... F.eks så kan en Devon Rex funke for en som er allergisk mot pelsen, mens Sibirkatt visstnok mangler enzymet som andre reagerer på...

runenoreg
runenoregInnlegg: 13082
23.07.12 09:57
Carebear: Så vidt jeg vet kommer det an på hva man reagerer på, enzymene i spyttet, eller pelsen.

Jeg sliter hver gang vi lar kattungene springe rundt i stua vår, så det må vel være pelsen?
Vi beholdt en katt fra forrige kull og jeg reagerer ikke på ham lenger, men reagerte kraftig for et halvt år siden. Han er akkurat ett år. 

Carebear
CarebearInnlegg: 8050
23.07.12 15:58

Snodig, siden det skal være mindre plagsomt med kattungepels... Men, har hørt tidligere at kattunger er verre enn voksne i forhold til allergi, så da får vi håpe at det snart blir bedring hos deg:)

Klikk for å gå tilbake til toppen