Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hund og hundeeiere

NYTT TEMA
gourmande
gourmandeInnlegg: 12614
03.06.18 15:45

Skal ikke legge skjul på at jeg ikke er vilt begeistret for hunder, men jeg tolererer dem og jeg respekterer de som ønsker å holde hund.

Men, hva er det med hundeeiere og lufting av hund? Er det allright å lufte hunden på andres plener? Jeg så tilfeldigvis et menneske jeg ikke dro kjensel på som luftet hunden på våre plener (bor i et lite sameie med masse flott grøntareal). Jeg gikk bort til eieren og spurte om hun bodde her. Svaret var nei, og hun pekte i retning langt avgårde. Da sa jeg at jeg ikke syntes at det var ok å lufte hunden - uten bånd - på en plen der man selv ikke bor. Jeg var korrekt, ikke frekk, men direkte.

I stedet for å beklage eller lignende, sa hundeeier "Det er greit at du snakker til meg, men du trenger ikke å ta den tonen"...

Jeg tok ingen "tone". Jeg sa ordrett "Jeg synes ikke det er ok å luften hunden på en plen der man selv ikke bor".

Er dette en ny trend? Når du blir irettesatt, går du rett i krenkemodus og påtaler måten du blir snakket til på, i stedet for å holde deg til saken og eventuelt beklage eller diskutere hva saken gjelder?

Jo, det er en ny trend. Begynn å legg merke til fenomenet. 

Dagens lille avreagering i varmen :-)

Lyngen
LyngenInnlegg: 1810
27.06.18 14:00
gourmande: Når du blir irettesatt, går du rett i krenkemodus og påtaler måten du blir snakket til på, i stedet for å holde deg til saken og eventuelt beklage eller diskutere hva saken gjelder?

Ja, hvis det er tullete. Hvis hunden ikke gjør noe galt. "Tonen" merker man fort, selv om noen forsøker å snakke saklig. Man merker at folk ikke liker hunder raskt. 

Jeg vet ikke hvordan det ser ut der du bor, men å oppholde seg på en annens plen er jo ikke helt sort/hvitt. Det er forskjell på å la hunden gå inntill trappa eller bare litt inn og det kommer an på størrelsen. Der man bor tett må man akspeptere at en hund kan komme innen for privat areal. Sameier har også ofte felles plen. Slik er det i allefall hos oss selv om hver enkelt disponerer hvert sitt. I boligstrøk er det helt uungåelig at at hunder tisser på et eller annet ved fortauet. Det er forøvrig sterilt og fordamper fort. 

Så mitt svar er: Bruk sunn fornuft!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg