Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Agressive dyr

NYTT TEMA
politikk
politikkInnlegg: 33081
29.08.18 00:40

hvilke er de mest agressive dyr og er de egentlig aggressive av natur ?

ingen tvil om at ulike arter spiser av det samme matfatet.  Så spørsmålet er hvor nærme andre kan komme før de blir oppfattet som trussel / konkurrent.

tenker vi oss en lang pølse vil bjørn og løve spise fra hver sin ende uten at de ser hverandre.   Sikkert også om pølsa bare er 50 meter lang på ett flatt jorde slik at de vet om hverandre.

det dyret som har den lengste grensen / avstanden for og føle seg truet eller må forsvare sitt matfat blir av oss mennesker oppfattet som det mest agressive.   Men tipper at løve og bjørn akkurat som hund og katt kan vennes til og dele samme forfatet vi mennesker setter ut til dem.    Betyr dette at de vil akseptere tredjepart som er ukjent for dem begge ?

Langorm
LangormInnlegg: 9545
12.10.18 23:14

I dag tidlig opplevde jeg enorme svermer av knottlignende bevingete skapninger over et større område. Hva er det som skjer, tenkte jeg. Er de på vei mot sør? Ikke har jeg opplevd noe tilsvarende tidligere. Kan dette ha noe med klimaendringer å gjøre?  

politikk
politikkInnlegg: 33081
12.10.18 23:29

Langorm : tenker ikke på agressivitet for og få mat.  Du må regne med at mygg og maur biter deg.

innsekthjerner er kansje ikke kapable til og vurdere om det er nok mat til alle. Og de vil sannsynligvis ta deg selv om du setter ut en skål blod ved siden av.   

Men kan ikke løve og bjørn venne seg til og spise av samme matfatet slik hund og katt kan og samtidig forstå at det er nok mat til begge slik at de ikke slåss om den eller angriper mennesket som fyller matfatet ?

er dyr egentlig agressive hvis du ikke skremmer dem ?

Klikk for å gå tilbake til toppen