Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Veterinærer har blitt grådige

NYTT TEMA
inspector
inspectorInnlegg: 9144
31.10.19 14:19

Min gamle jakthund er i ferd med å miste piffen og jeg tok derfor en tur til veterinær. Det ble en selsom opplevelse. Første spørsmål handlet om hvordan bikkja var forsikret, deretter ble det medisinering (sannsynligvis resten av livet). Prikken over i-en var at veterinæren gjerne ville operere for en mengde tusenlapper, enten på den ene eller andre måten. Noen større livskvalitet eller forlenget levetid kunne han ikke garantere. Jeg tok i mot medisinene men sa nei til operasjon.

Hallo, hunden er gammel, men fungerer godt som familiehund, har matlyst, humør og turglede. Den dagen dette ikke gjelder lenger, får jeg en jaktkompis til å sette et velrettet nakkeskudd på den. Neste veterinærbesøk blir til en som har litt mer erfaring enn å behandle "ParisHilton-hunder" med sine fjollete eiere......

karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 910
27.11.19 20:51

Man bør ikke ta imot kjæledyr Om en ikke har tid og  anledning selv om man ønsker seg spesielt om andre i familien ikke har vært med på beslutningen. Det opplevet vi i vår familie. Familier endrer seg over tid. Ungdom flytter på hybel for å studere og kvinner får seg kanskje en liten jobb i arbeidslivet og andre i familien har kanskje tung arbeidsbyrde i sin jobb. Så mye som ofte spiller inn tror jeg som man ikke klarer å forutse. Man vet ofte så lite foran seg spesielt i vår tid synes jeg

Familier består ofte av dynamiske og organiske pustende relasjoner. Små som store.  Også vi som er helt alene har vårt å tenke på tror jeg.Det er veldig dumt er min erfaring. Men at vetrinærkostnadene er høye det er sant og at sorgen er stor. Men jeg tror de er veldig høyt kvalifiserte i dag og at der er god hjelp å få om man er i tvil.

Men håbløst trist å tenke på.

(Innlegget ble redigert 27.11.19 20:59)

Klikk for å gå tilbake til toppen