Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

hunder og raketter

NYTT TEMA
connie1

connie1
01.01.01 17:56
Hva gjør dere andre med hundene deres nyttårsaften? her har vi ei som er helt hysterisk i nesten en måned. Har begynt på de angstdempende medisinene clomicalm. Har noen noen erfaring med dem, eller med andre medisiner?
Sender med det samme en oppfordring til alle om å slutte med rakettene 1. januar for så og vente ett år. Det holder med èn dag i året!!!!
Meg og hundene mine
Tøffeline

Tøffeline
03.01.02 01:08
connie1 skrev:
Hva gjør dere andre med hundene deres nyttårsaften? her har vi ei som er helt hysterisk i nesten en måned. Har begynt på de angstdempende medisinene clomicalm. Har noen noen erfaring med dem, eller med andre medisiner?
Sender med det samme en oppfordring til alle om å slutte med rakettene 1. januar for så og vente ett år. Det holder med èn dag i året!!!!
Meg og hundene mine

Vi har løst problemet med å ha hundene sammen med oss, men det er ikke sikkert det fungerer for alle hunder. Noen venner av oss har hundene på et rom inni huset og setter på musikk sånn passelig høyt - det har fungert bedre enn om hundene var i stua sammen med de. Lykke til!
nomaz

nomaz
03.01.02 02:41
Tøffeline skrev:
Vi har løst problemet med å ha hundene sammen med oss, men det er ikke sikkert det fungerer for alle hunder. Noen venner av oss har hundene på et rom inni huset og setter på musikk sånn passelig høyt - det har fungert bedre enn om hundene var i stua sammen med de. Lykke til!

Gjør akkurat det samme hjemme hos meg.Setter på høy musikk,trekker for gardinene og leker med bikkja.Fungerer hvert år,bikkja merker ikke rakettene og bråket i det hele tatt.
MentalT

MentalT
03.01.02 10:47
Et godt tips om du er med hunden din når rakettene smeller:
Du må ikke trøste den på noen måte. Du må ignorere at den ligger og klynker. Så må du heller ikke vise tegn på at det er farlig.
For dersom du trøster hunden, så skjønner den at den har en grunn til å være redd for smellene, og da kan den bli enda reddere.

Ellers så er jeg enig i at raketter bare skal skytes opp på nyttårsaften. Vertfall om det er folk som har redde hunder i nærheten...

mvh
MentalT alias Roger'n aka Askepott
Samy

Samy
03.01.02 17:31
Kan bare slutte meg til innlegget om å overse hundene, eller sette på passe høy musikk! Hunden vår gjorde ikke noe av nyttårs rakettene, den hadde nemlig noe mer spennende å finne på! var til og med ute en tur mens nyttårsrakettene smalt og lyse opp himmelen, men han så bare overlegent bort og gikk med nesa høyt i været inn igjen =)
Et annet tips er kanskje å spørre noen med jakthunder, disse har kanskje noen metoder du kan prøve som er blitt brukt på skudd redde hunder!
zeta155

zeta155
03.01.02 18:21

Jeg har opplevd en annen type problem med en hund. Dette var i England, på Bonfire Night, den 5 november, en kveld da man sender opp mye fyrverkeri. Men var bikkja redd? Å nei da! Hun skulle jage rakettene skulle hun! Detta var gøy! syntes dyret... men den fikk jo ikke tak i noen da, men løp rundt og bjeffet på rakettene som hylte. Vi måtte ta henne inn, hun ødela hele festen med å løpe rundt og bjeffe.

Så det finnes alternativer!

Hilsen Zeta15550
hysnes

hysnes
05.01.02 22:40
Vår 9 år gamle lab bryr seg heller ikke om fyrverkeriet. I år lå han på stuegolvet og sov da det smalt som værst rundt midnatt.

Hysnes
Carly

Carly
08.01.02 13:59
Har ikke så mye erfaring, men har fått noen gode råd her og der:
Er forresten seint ute, men det kommer jo raketter til neste år også.....

*Ta med hunden til en skytebane iblant. Da lærer den seg å takle smellene.
*Prøv med litt fuktig bommull i ørene (dette er det ikke alle hunder som godtar).
*Prøv å ha hunden i et rom der den ikke ser lysene (mange reagerer mest på dette)
*Parkeringshus skal visst fungere bra. Tror noen har laget et opplegg der....

Ellers kan jeg jo si at min lille Rottweiler syntes at det var stas med raketter. Hun var faktisk litt frustrert dagen etter fordi det ikke var noe ute. Men de sier jo at det går bra så lenge de er valper....
banoskrukk

banoskrukk
11.01.02 12:08
Ulla vil spise raketter.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg