Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Frimerker og gamle mynter

NYTT TEMA
Driade

Driade
30.11.10 19:14

Det finnes urealistisk mange hobbyer å velge imellom. Men en av de mest lønnstjente er samling av gamle frimerker og mynter. Har ikke tjenet på det ennå, men desto gamlere de er desto høyere er prisen, så jeg venter par år til og så får vi se. Ellers er det frimerkerauksjoner i Oslo 2 ganger i året i SAS-hotellet her er det nettsiden: http://www.germeten.no/

Håper at dere er interesserte, kanksje noe til og med får lyst til å drive denne hobbyen.

Valdriss

Valdriss
02.04.11 10:06

Hei !    Jeg er absolutt ingen samler i ordets rette forstand, likevel
har det samlet seg endel mynter hos meg i loepet av noen aar,
ettesrom jeg har reist endel.
Det er mynter fra mange land og i ulike valoerer.

For frimerkesamlere har jeg et tilbud: Jeg bor i Kina men kommer hjem i mai.   Her kan jeg faa kjoept enten et hefte med 10-12 ulike
merker, motiver, valoerer og stoerrelser for ca. 75.- kr. eller jeg kan
kjoepe enkeltmerker.   Jeg har kjoept endel til an av mine beste kamerater.  Det er ikke snakk om business, dette gjoer jeg fordi
jeg har god tid, og synes det er moro aa titte paa merker.
Gamle mynter ser jeg det finnes nok av her ogsaa, men det har jeg
aldri kjoept og vet ingenting om priser.

Hvis noen samler frimerker og oensker at jeg skal kjoepe med
noen, ta kontakt med meg paa: 12safe09good@gmail.com

Jeg reiser herfra den 27.4. saa fint om du er ute i god tid foer det.

Ha en fin dag !

trdzk

trdzk
23.06.11 09:34

Det viktigste hvis man skal samle frimerker eller mynter er å holde seg unna samlerhuset, de har noen sinnsyke overpriser. Det var nylig et innslag om dem på TV2 hjelper deg.

Det ligger på youtube.

Innslaget anbefales for alle potensielle mynt og frimerkesamlere.

(Innlegget ble redigert 23.06.11 09:35)

trdzk

trdzk
23.06.11 09:39

(Innlegget ble redigert 23.06.11 09:43)

StigFossli

StigFossli
03.02.15 19:24

Har ei lita eske med frankert med 20pfenning, tror merket er fra 1961. Stemplet Leverkusen Baierwerk,4.3.66-20(deutsce bundes post) rødbrun. Sendingen var medisin. Kan noen mene noe om verdien?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg