Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Male

NYTT TEMA
Hjelpepleier

Hjelpepleier
09.06.14 09:22

Jeg har så lyst til å lære meg å male, men er elendig til å tegne. Noen som har tips til enkle teknikker, der selv jeg kan få til noe?

sanila

sanila
22.06.14 11:20

Den enkleste teknikken er lek med det, lek med fargene, bruk hender, arme, føtter, pensel, fingrer. nese:-) Hva som helst, men lek med det.

Teknikker, kan gi det "perfekte bilder" , men ikke nødvendigvis det beste bilde.

Men der  finnes gode bøker og noen kurs av forskjellig slagg.

(Innlegget ble redigert 22.06.14 11:29)

fisto

fisto
22.06.14 17:18
Hjelpepleier: Jeg har så lyst til å lære meg å male, men er elendig til å tegne. Noen som har tips til enkle teknikker, der selv jeg kan få til noe?

Jeg pleier å anbefale og starte med akvarell og utforske "vått- i- vått" - teknikken først. Det blir alltid fint :-) Dette innebærer at man lar fargene flyte litt over i hverandre på papiret. Det betyr begrenset kontroll over resultatet, men kan gi flotte effekter.
Du trenger en akvarellblokk, et akvarell maleskrin og noen gode pensler.
Det er lurt å teipe fast arket med vanlig maskeringstape rundt hele arket. Da får du en fin ramme rundt maleriet når det er ferdig, samt at arket ligger stødig.

Her fant jeg en blogg med fine tips

(Innlegget ble redigert 22.06.14 17:21)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg