Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Loppemarked ?

NYTT TEMA
LSP-4445

LSP-4445
03.09.14 21:03

Det har blitt høst og det betyr mye loppemarked på diverse skoler osv
Lurer på å ta en tur til helgen på min lokale skole bare for å titte.
Men siden jeg aldri har vært på en hva kan jeg forvente?
Mye kø + at man bør være tidlig ute før det kun er "søppel" igjen?
Innbiller meg at det kan være mye vinyl,dvder og cder for de som er inntressert i det?
Noen  "loppejegere" her?

(Innlegget ble redigert 04.09.14 15:06)

ehall

ehall
03.09.14 22:07

Tror dette er veldig individuelt og kommer an på hvor stort loppemarkedet er. Hos oss er det så stort at de ikke får plass til alt til å begynne med så de fyller på hele helgen. Da er det jevnt over, men mindre loppemarked lønner det seg nok å være tidlig ute. Kø er det vel ikke mest av vil jeg tippe. Så dette er litt synsing fra min del.

VivaLV

VivaLV
03.09.14 22:16
LSP-4445: Det har blitt høst og det betyr mye loppemarked på diverse skoler osv
Lurer på å ta en tur til helgen på min lokale skole bare for å titte.
Men siden jeg aldri har vært på en hva kan jeg forvente?
Mye kø + at man bør være tidlig ute før det kun er "søppel" igjen?
Innbiller meg at det kan være mye vinyl,dvder og cder for de som er inntressert i det?
Noen "loppejegere" her?

Yes, jeg er loppejeger.

Hva er du ute etter. Jeg ser etter bøker/tegneserier og forsåvidt også lp hvis jeg finner det. Kommer man 5 minutter etter åpning nesten samme hvor loppemarkedet er så vil normalt 95% av godbitene være tatt.

F.eks. var jeg på loppemarked i helgen og der var det ett album med singler (usikker på om det var noen godbiter der), men det ble tatt av han som var 45 min. før de åpnet. Jeg kom ca. 40 minutter for åpning.

VivaLV

VivaLV
03.09.14 22:17
ehall: Kø er det vel ikke mest av vil jeg tippe.

???

Trur aldri jeg har sett ett loppemarked uten kø med åpning. Du mener kanskje utover dagen. Det vil selvsagt være masse interessant også får den jevne loppejeger, men for de "seriøse" så gjelder det 100% og være der når de åpner. Aller helst relativt først i køen.

VivaLV

VivaLV
03.09.14 22:19
ehall: Hos oss er det så stort at de ikke får plass til alt til å begynne med så de fyller på hele helgen

Da kommer det jo igjen med hva man er ute etter. Det er jo som regel bare en boks eller to med LPer så da vil de vel normalt plassere ut alt med engang. Innen andre områder igjen vil man nok fylle på. Dvs. jeg trudde det normalt var slik at man fylte på nytt igjen søndag for og trekke folk også på søndag.

ehall

ehall
03.09.14 22:36
VivaLV: Dvs. jeg trudde det normalt var slik at man fylte på nytt igjen søndag for og trekke folk også på søndag.

Dette har du øyensynlig mye mer greie på enn meg. Men jeg har vært med å arrangere et loppemarked der de hadde så mye i et hus (fylte opp i løpet av året), at de måtte begynne ytterst og fylle opp etterhvert mens de gravde seg innover.

VivaLV

VivaLV
03.09.14 23:51
ehall: Dette har du øyensynlig mye mer greie på enn meg. Men jeg har vært med å arrangere et loppemarked der de hadde så mye i et hus (fylte opp i løpet av året), at de måtte begynne ytterst og fylle opp etterhvert mens de gravde seg innover.

Jada. Betviler selvsagt ikke at det også skjer.Dvs. at man fortløpende fyller på i løpet av dagen. Jo mindre sted og relativt sett mindre loppemarked jo mer sannsynlig er nok det.

Her forøvrig side for oversikt over loppemarked. Er nok langt fra komplett (spesielt ifht. de litt mindre), men de store og viktigste blir som regel lagt inn der:

http://www.loppemarked.info/

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg