Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Prinsessa og utedassen!

NYTT TEMA
siskan
siskanInnlegg: 4339
15.12.08 21:33

Siden dette var en ungefri helg takket jeg ja til killers invitasjon om hyttetur. Siden jeg ble lovet at jeg skulle bli behandlet som en prinsesse hele helgen fant jeg ut at da skulle jeg virkelig være prinsesse med stor p.

Gliset på Killer var bredt da han så prinsesse oppaktningen min. En psinsesse med respekt for seg selv drar aldri på tur uten å ha med seg parabol antenne og dekoder, spesiellt ikke når hytta er en gammel tømmer koie fra 1890.

Man har selfølgelig med sitt eget sengetøy, prinsesser sover ikke i andres gamle sengetøy.Så kjørte vi, med katter,bager,sengetøy og parabol samt en stoooor ladning rødvin.

Det første som glante imot oss ( har tatt bilder med får de ikke lagt inn) var en stubbe, det vil si da killer hadde bundet båten sist var det et tre, men noen hadde vist ikke brydd seg om at båten var fortøyd i treet, men saget ned "heila dridden". Prinsessehjertet banket litt fort med tanke på alt som var i båten og hvordan prinsessen ( som er viden kjent for sine fiaskoer i båt tidligere) skulle gjøre en verdig ombordstigning.

For først gang på mange år, ble ombordstigningen en suksess og vi tøffet avgårde til hytta som ligger på en øy i et vann som heter Sortungen. Da vi nærmet oss land, begynte prinsesse hjertet å dunke kraftig igjen,hm, hvordan ville i land stigningen foregå?

Lett som ei ku steg prinsessen på land og siden iq er no dritt, så trynet den fjonge prinsessen, iført platåsko,PLATÅSKO på hyttetur!  Etter å ha reist seg og børstet av et halvt kilo kvist og blader som satt fast på ullgenseren, tusslet en slukøret prinsesse mot hytten.

Etter å ha sittet å observert killer pakke ut,fyre i ovnen og tenne masse lys, begynte humøret å stige igjen. Hytta, eller rommet, er vel 6 gange 5 meter, som rommer to veggfaste senger, en enorm ovn med fem kokeplater,sofa.bord og to stoler.

Killer fant plutselig frem prinsessens yndlings shot, sur eple og etter å ha skålet og tatt en velkommen til hytta pils, begynte prinsessen å mase om parabolantennen. Fredag er det nemelig beat to beat og det er et absolutt møst å ha med seg for prinsesser.

Det skulle vise seg og slettes ikke bli så enkelt. Killer løp rundt med antennen mens en tydelig snurt prinsesse stod å trampet med platåskoen og viste tydelig med grimaser hva hun synes om killers tekniske evner.

Killer ble sendt ut i båt for å finne en annen hytte med parabolfor å finne rettningen. Etter enda tre kvarter begynte prinsessen å få panikk da klokken nærmet seg slaget. I et siste desperat forsøk på å redde kvelden kastet Killer seg over walkien og kallte opp en sambygding som kunne fortelle at det enda var signaler på vanlig antenne her oppå fjellum!

Med ekstra høytalere og aggregatet i gang benket vi oss i sofaen med rødvin,peanøtter,sjokolade og potetgull, altså allt som en prinsesse ikke bør spise. Etter et par shot til var stemmningen stor under sendingen og krisen ble stor da killer proklamerte at han ikke hadde sterioanlegg, det stod i stallen. IIIIIKKKKK.

Prinsesser vet alltid råd og tryllet frem en discman fra bagen, men hm, ikke noen cd. Det hadde dog Killer og danseband jomet mellom fjellene der prinsessen gaulet og sang," en får værra som en er nårn itte vart som en sku, inni er vi like både je og du............

Prinsessen sov leeenge dagen etter å våknet ved elve tiden. Været var guffent og ikke noe utevær så da fant vi ut i ett tiden at tomanns amerikaner og rødvin er innesyssler en prinsesse verdig.

I sekstiden var prinsessen sulten og Killer ble satt i sving på kjøkkenet. Nakkekoteletter og potetsalat smakte fortreffelig og så var prinsessen dritings, mett og klar for sengen. 

Prinsessen våknet av at det dunket og slo og suste i trekronene så det var reine storma orkana ute. Akkurat da måtte selfølgelig magen melde at det var skitarbeid på tur og prinsessen grøsset ved tanke på den trekkfulle utedassen som ventet.

Det første hun så da hun kom ut var hvite dotter med dopapir over alt. Prinsessens pose med brukt toalett papir hadde blåst bortover og tømt seg på veien. Vel inne på det lille huset var ståpelsen tykk da rumpa ble klasket ned på treverket, ikke en gang en dassring, tenkte prinsessen. Plutselig river vinden opp døra og dopapir,gamle blader,møkk og dritt fyker veggimellom og det hele topper seg når brukt dopapir fra nabodassen klasker prinsessen rundt øra.

Å hun spyr og spyr og klarer etterhvert å karre seg ut fra dassen og ned til vannkanten der hun plumper utti med begge bena og sjokkvåkner. Vaske seg med isvann og inn i hytta som er iskald. Hvor er det varmt, jepp,under dyna til killer.

Han våkna med et vræææl da prinsessa stakk sitt kalde og stinkende legeme inn under dyna. Det var en rimelig sint mann som våknet og prinsessen måtte minne han på hva han hadde lovt, å nå var prinsssen kald og våt. Killer stod opp og fyrte i ovnen. Vi begynte å spille amerikaner igjen men omsider seg trøttheten inn over prinsessen og hun la seg.

Prinsessen våknet av stemmen til Killer som deklamerte at prinsessen måtte røre på den lille stussen sin og pelle seg opp og ut for å plukke opp all dopapiret. Prinsessen stirret sjokkert på mannen og spurte om han virkelig mente at hun, prinsessen skulle nedlate seg til å plukke dasspapir!

Det var slettes ikke noen jobb for en prinsesse tenkte hun der hun gikk å samlet sammen ekkelt dopapir, slemme mannen.Så kommer man inn, setter seg og så smeller det fra Killer, "dumå barbere barten din, å synes den godt". HVORDAN KAN MAN SI NOE SLIKT TIL EN PRINSESSE? Killer svarte med knusende ro at jeg selv hadde sagt at han måtte si fra hvis prinsessen manglet litt vedlikehold.

Man kan jo ikke være på hyttetur uten å prøve fiskelykken så prinsessen hyrte på seg og hentet en av fiskestengene. " Det er jo en barnestang, her ta denne". Mmmm, skeptisk, men kastet ut snøret uten å bli hengende fast i treet, så, rimelig fornøyd. Etter to kast er snøret bare en vase og Killer kommer til unnsettning. " Ser du den var alt for stor for meg", furtet prinsessen og henter barnestangen med en signalgul gummiorm på. Etter å ha fisket diverse siv og bunnslam,klarte prinsessen og hekte fast seg selv til kroken og fant ut at det var best å gi seg mens leken var god.

Så kom sjokket! Vinden hadde blåst båten slik at den hadde fått en stor sprekk på midten. Killer prøvde å reparere, men da vi kjørte mot bilen var tanken på titanic der mens vannet sildret inn i båten i stor fart. Vel i land setter prinsessen seg i bilen og skvetter til av sitt eget speilbildet. Ikke en, men seks kviser glinser mot henne i speilet. Under øynene er fargen mørk og huden hvit, "trodde det skulle være oppkvikkende å være på hyttetur" ? 

Nå er prinsessa nydusjet og barten fjerna, fy hvor glad jeg er for at jeg ikke er prinsesse hver dag.......

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg