Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Alternative haglmaterialer

NYTT TEMA
Wingtor

Wingtor
31.10.07 20:07
Lurer på hvilke alternativ til blyhagl jegerene her på forumet har best erfaring med? For min del er det vismuth jeg er mest fornøyd med. Stål synes jeg er totalt ubrukelig til annet enn leirdueskyting.
pinnemeg

pinnemeg
01.11.07 17:30
Skal du jakte hardskutt sjøfugl som f.eks skarv, så har jeg dårlige erfaringer med alt annet enn bly. Å skyte sittende skarv er vanskelig, enda den tørker vinger. Salva må gå inn under vingen. Da er det bedre å ta den i lufta, men også det er problemer fordi den flyr så lavt. Jeg foretrekker faktisk 223en min. Stiller selvsagt større krav til bakgrunn, men fuglen dauer, det er helt sikkert.
Wingtor

Wingtor
06.11.07 11:49
Har skutt mye skarv med vismuth og det har fungert tålig greit, men savner helt klart blypatronene. Synd at et slikt bevisstløst blyforbud uten noen som helst gode begrunnelser ble trumfet igjennom og tvinger oss til å bruke mindre effektive patroner.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg