Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fisketips for Isteren?

NYTT TEMA
RamboLeif
RamboLeifInnlegg: 1287
30.06.10 23:07

Skal en tur i nord-områdene på Isteren neste uke, og lurte på om noen har fisketips til meg. Steder og ammo....hehe!

Fjellvaaken
FjellvaakenInnlegg: 4295
02.07.10 16:05

Fiske fra land ? Opplevde et heftig abborbitt fra utløpet av Sømåa og sørover. Brukte wobbler fra båt, tror knall rød/gul. Ørreten (som er gromfisken da) vet jeg lite om i nordenden iallfall.

(Innlegget ble redigert 02.07.10 16:07)

RamboLeif
18.07.10 02:11

Ble ny abbor-rekord.....800gram...ellers er ørreten sky, og tar mest på dorging i Bjørnefjorden, men ble en del harr, sik, abbor og gjedde da, så turen ble bra! Anbefaler Isteren for alle kano-glade, men husk....været skifter fortere enn du aner og variasjonen nord/sør var tilstede hele tiden!

Fjellvaaken
FjellvaakenInnlegg: 4295
18.07.10 15:42

Abbor på 800 g er bra. Tok du siken på flue ?

Har bare fisket to ganger på én tur én tur, ørreten glimret med sitt fravær, ja. Skal være en renne i sørenden hvor det er verdt å prøve, det gjelder nok å være lokalkjent.

Hva gjør du med gjedda forresten ?

RamboLeif
05.09.10 03:58
Fjellvaaken: Abbor på 800 g er bra. Tok du siken på flue ? Har bare fisket to ganger på én tur én tur, ørreten glimret med sitt fravær, ja. Skal være en renne i sørenden hvor det er verdt å prøve, det gjelder nok å være lokalkjent. Hva gjør du med gjedda forresten ?

Har ikke sett at jeg fikk svar her, så får unskylde mitt sene svar! hehe Siken tok jeg på spinner, 6grams mørk panter martin.....Gjedda kan du gjøre forskjellig med, men uansett vil jeg flå og skinne den med en gang, og spise den samme dag. Har stort sett gått greit å steke på panne, grille i folie, røyke i Aburøken, og tørke til bikkja. Men det har vært små eksemplar på under 3 kilo, blir det større enn som så, ville jeg filetert og stekt på panne med hvitløks-smør over etterpå, enentuelt grilla i folie! Største gjedda i år var ca 6 kilo, og var vel halve vekta av rekorden for  plassen! hehe

Her ligger en liten snutt fra turen!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg