Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jakt med luftgevær

NYTT TEMA
kafknutsen
kafknutsenInnlegg: 2
02.01.17 01:24

hei, jeg bare lurer på om det går an å jakte på diverse smådyr som kråke og hare med luftgevær, og isåfall om det er krav om styrken på våpenet. Jeg har et 24 joule luftgevær med 300m/s utgangshastighet og jeg vet ikke om det går eller er lov i Norge å skyte kråke, hare, rotter, måker og sånn. Jeg har hørt at jakt med luftgevær ikke er lov i Norge, men gjelder det absolutt all jakt?  Håper jeg får svaret mitt.

Mvh en som har litt mange uønskede dyr i hagen og som gjerne vil jakte hare uten å kjøpe gevær.

Lakse
LakseInnlegg: 2
07.03.17 23:21

Hei, tviler sterkt på at luftgever kan brukest til nokon som helst form for jakt. For småvilt som hare, vil dette mest sannsynlig ende i skadeskyting. 

Du kan gå til innkjøp av salonggever, det er lovlig for bruk av harejakt, gitt at du har jegerprøven og er innen jaktsesongen.

stjerta
stjertaInnlegg: 485
27.05.18 09:20

Feil. 22. kaliber salongrifle kan brukes til småviltjakt opp til hares størrelse,dog ikke på hare. Til TS,luftgevær egner seg ikke til noe slags jakt. Det er kun konstruert for blinkskyting

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg