Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fiske og matauk

NYTT TEMA
karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 910
08.01.20 15:35

Er det tillatt å fiske som amatør  med en liten fiskestang eller bare snøre og duppe fra offentlig brygge eller svaberg langs kysten generelt dersom man selvsagt ikke trenger seg inn på privat grunn eller er til noe sjenanse for andre mennesker eller dyr? Er det fremdeles tillat å bruke meitemark eller er man gått bort fra det? Er der noen grense for hvor mye fisk man kan  dra opp dersom man er så heldig å få noe i det hele tatt og fisken ikke er for liten.?  Er der forskjellige regler til forskjellige tider på året eller andre ting man bør ta hensyn til?

På forhånd takk for alle svar.

(Innlegget ble redigert 08.01.20 15:36)

karichristoffersen55
09.01.20 07:12

Min mor anbefalte rød ull tråd som agn dersom man ikke har fiske reke  eller annet. Samtidig å flø godt ( havregryn)om en sitter i båt da. Ellers virker alt som før. Alt er ikke så lett tror jeg. Skitt fiske for andre som kan tenke seg å prøve om vær og helse er der.

(Innlegget ble redigert 09.01.20 07:16)

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 32540
09.01.20 07:23
karichristoffersen55: Er det tillatt å fiske som amatør med en liten fiskestang eller bare snøre og duppe fra offentlig brygge

Her kan du lese litt om fiskereglene som gjelder her i Norge.

https://www.norskfriluftsliv.no/slik-er-fiskereglene-i-norge/

Skitt fiske!

karichristoffersen55
09.01.20 13:38

Tusen takk for svar! Jeg fant hva jeg lurte på.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg