Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kan sikringsradio og jaktradio brukes sammen?

NYTT TEMA
hspedersen
hspedersenInnlegg: 493
19.10.03 21:55
Jeg har kjøpt meg jaktradio, og skulle på elgjakt, men da fant jeg ut at alle på laget hadde sikringsradioer, og jeg ikke kunne få inn deres kanal "3"...
kan jaktradioen stilles inn manuelt til å brukes sammen med sikringsradioen`??
JonIB
JonIBInnlegg: 9203
19.10.03 22:14
hspedersen skrev:
"Jeg har kjøpt meg jaktradio, og skulle på elgjakt, men da fant jeg ut at alle på laget hadde sikringsradioer, og jeg ikke kunne få inn deres kanal "3"...
kan jaktradioen stilles inn manuelt til å brukes sammen med sikringsradioen`??"

Såvidt jeg vet må radioen leveres inn for å legge inn kanaler. Det kan forsåvidt være at du har tilsvarende kanaler på jaktradioen, men på et annet nummer. Det er ikke kanalnummeret, men frekvensen, som er avgjørende.

Jakta med sikringsradioer og jaktradioer om en annen nå i helga, og vi hørte hverandre klaaaaart og tyyyyydelig... ; )

ioio
ioioInnlegg: 1283
19.10.03 22:57
hspedersen skrev:
Jeg har kjøpt meg jaktradio, og skulle på elgjakt, men da fant jeg ut at alle på laget hadde sikringsradioer, og jeg ikke kunne få inn deres kanal "3"...
kan jaktradioen stilles inn manuelt til å brukes sammen med sikringsradioen`??

*********************'

Javisst!

ioio
hspedersen
20.10.03 12:04
Er det noen som har de forskjellige frekvensene til de forskjellige kanalene som en sikringsradio oppererer med da?
JonIB
JonIBInnlegg: 9203
20.10.03 13:51
Sjekk denne siden, der finner du alle frekvenser for jakt, sanke, vinsj og sikringskanaler:
http://www.skisland.com/jakt/kanal.htm
hspedersen
18.08.04 13:09
litt lenge siden denne tråden ble opprettet, og jeg var i god tro at jeg hadde fått det til, men den gleden varte helt til å går når jeg skulle på jakt med en som hadde sikringsradio.

har enda en lafayette radio, men vet noen hvordan jeg stiller inn frekvensen manuelt(hvis det går)?
SRadioen
SRadioenInnlegg: 1
11.06.13 09:22

Hei!

Det er helt riktig at man kan bruke sikringsradiokanalene på jakt, men da kreves det at en benytter dem i en godkjent sikringsradio og at man er registrert med konsesjon for bruk av disse. All annen bruk er ikke lovlig. Til gjengjeld så har man via en sikringsradio mye bedre dekning og sikkerhet i form av nødknappen - til en sum på kr 23,- pr mnd som ikke er noe å snylte for synes nå vi :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen