Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Julen 2014 - Nedtelling

NYTT TEMA
Vigi
VigiInnlegg: 11931
24.12.13 00:11

Kjære alle julevenner! Det er en stor ære å være trådstarter for VG debatts desidert mest koselige tråd, nemlig nedtelling til jul. For åttende året på rad skal vi sammen telle ned til årets desidert beste dag, nemlig julekvelden! Jeg vil benytte anledningen til å takke trøndergutt for en flott tråd for julen 2013, men jeg håper både han og dere andre vil være med også i denne tråden.

I skrivende stund er ikke julen 2013 over en gang, men siden det har blitt en tradisjon å starte neste års tråd rundt dette tidspunktet slår jeg til med en åpningstråd nå. Jeg gleder meg oppriktig til å følge denne tråden det neste året. Her skal vi alle sammen bidra med våre egne tanker og følelser omkring julen. Kanskje savner vi julen noe intenst på vår og sommerparten og vil inn i denne tråden og snuse inn julestemningen? Kanskje har vi noen linker som har med jul å gjøre? Kanskje ser vi noe i butikken ellers i året som minner oss om jul?

Men det viktigste av alt i denne tråden er selvsagt at vi teller ned til jul. For hver dag som går blir det en dag mindre, og jeg mener det helt oppriktig; Å telle ned sammen med dere gjør ventetiden kortere. Jeg slipper å savne julen ellers i året og samtidig føle meg sær for at jeg tenker jul midt i februar. Jeg vet at her inne er vi alle like, vi ELSKER julen, og gleder oss til den hele året!

Alle mine kjære julevenner, ha en riktig god julefeiring i dag!

Og så til det vi forhåpentligvis får gjort hver eneste dag i det nye året, nemlig nedtelling til neste jul:

I dag er det bare 365 dager igjen til julen 2014! :)

Juleklem fra Vigi

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31792
24.12.13 06:49

Det er godt å våkne opp til julaften og en ny julenedtellingstråd :)

William_S2
William_S2Innlegg: 1284
24.12.13 09:13

Er jo ikke så lenge til vi har hagenissene på hagesentrene, julebrusen i butikkene og julemarsipanen på plass. Vi snakker oktober og dit er det jo kort tid til.

TH76
TH76Innlegg: 404
24.12.13 09:31

Ser frem til å følge juletråden også i 2014. Stor takk til dere som driver denne tråden og som faktisk utgjør den lille forskjellen i hverdagen hele året for oss som er så glad i julen :) Så jeg sier som skomaker Andersen " Om solen ikke skinner på ruten inn til meg, så leser jeg på juletråden som sprer glede på min veg".... he, he.

trondergutt
25.12.13 09:03

God morgen og god jul kjære alle sammen. 

Om kun 364 dager får vi igjen en strålende julaften :)

GodBless
GodBlessInnlegg: 42
25.12.13 09:30

3 eksepsjonelt smarte menn fra øst fulgte en spesiell stjerne. Etter at de kom til Jerusalem og fortsatte mot Betlehem stoppet stjernen over huset (stallen?) hvor den nyfødte Messias var. Hva var det egentlig de 3 vise menn fulgte på sin vei? Hvordan kan en stjerne stoppe opp?

Gratisprogrammet Stellarium gir oss svaret.

Selvom det er gratis er det såpass nøyaktig at Eirik Newth bruker det til undervisning ved UIO. I den aktuelle tiden, da Yeshua (Jesus) kan ha blitt født, går planeten Jupiter en merkelig dans fram – tilbake – fram og gjennom Regulus. Regulus er den mest lyssterke stjernen i bildet Løven (assosieres med Løven av Juda). Før og etter denne utrolige kroningsferden omkring Regulus er det konstellasjoner med planeten Venus. Kjør Stellarium etter resepten jeg har mekka:

http://ord8liv.wordpress.com/2013/12/24/julestjerna/

Langorm
LangormInnlegg: 9404
25.12.13 09:42
trondergutt: God morgen og god jul kjære alle sammen.
Om kun 364 dager får vi igjen en strålende julaften :)

Det samme ønsker jeg til deg. Men til samme tid må det være lov til å undre seg over den eskalerende likegyldigheten over julens opprinnelige budskap. Er det handelstanden og myndigheter som skal avgjøre fremtidens norske jul? Hvorfor da ikke avslutte julen for evig og alltid, i dag, her og nå?

William_S2
25.12.13 10:04
trondergutt: God morgen og god jul kjære alle sammen. Om kun 364 dager får vi igjen en strålende julaften :)

Vi får mate ut jula 2013 så lenge som mulig. Jeg sier 0 dager til jul, det er i dag man feirer jul i størsteparten av verden faktisk. Er jo bare 2 uker til de feirer jul i den ortodokse kirka.

trondergutt
25.12.13 14:03
Langorm: Hvorfor da ikke avslutte julen for evig og alltid, i dag, her og nå?

Tror nok jeg har flertallet på juletråden med meg når jeg sier at det høres ut som en litt dårlig plan. 

Har vel tidligere skrevet at juletråden bør favne alle..uansett på hvilket grunnlag man feirer julen. Om det så kun er det materielle..Jesusbarnet, solsnu eller ingen av delene :) 

trondergutt
25.12.13 14:05
William_S2: Vi får mate ut jula 2013 så lenge som mulig. Jeg sier 0 dager til jul, det er i dag man feirer jul i størsteparten av verden faktisk. Er jo bare 2 uker til de feirer jul i den ortodokse kirka.

Jo...nå har vi jul og den varer nå til over nyåret iallfall. Men grunnpilaren i juletråden er jo å telle ned til julaften og da må man begynne allerede i dag :)

Har vel tidligere foreslått at de som synes det er lenge å vente på julen når vi bikker over i januar da kan feire ortodoks jul i tillegg :) 

Vigi
25.12.13 14:06
William_S2: Er jo ikke så lenge til vi har hagenissene på hagesentrene, julebrusen i butikkene og julemarsipanen på plass. Vi snakker oktober og dit er det jo kort tid til.

I know! Det er det som er så bra! Det er ikke ett år til julen starter å dukke opp rundt omkring, det er mye nærmere enn det. Faktisk er det et slags kick-off i København i juli måned når Julenissene har kongress. Jeg er også sikker på at flere butikker må begynne å planlegge julen og innkjøp og slikt allerede seint på sommeren.

Nisseoppskriftene i ukebladene pleier å komme i slutten av juli, og de hagenissene du snakker om pleier faktisk å komme alt i september, ikke oktober! :)

Så sammen skal vi nok klare å holde ut den nye ventetiden. Det virker VELDIG lenge til julen 2014 akkurat nå, men vi vet jo hvor fort det går. :)

Ha en fin 1.juledag!

ynnory
ynnoryInnlegg: 48338
25.12.13 14:10
trondergutt: Har vel tidligere foreslått at de som synes det er lenge å vente på julen når vi bikker over i januar da kan feire ortodoks jul i tillegg :)

Gleder meg meget aa se det enorme engasjement De legger for dagen i denne saers viktige sak. Intet kan eller boer overlates til tilfeldighetene! 

Deres aksjer er abslutt styrket, "troendergutt!" 

William_S2
25.12.13 20:41
trondergutt: Jo...nå har vi jul og den varer nå til over nyåret iallfall. Men grunnpilaren i juletråden er jo å telle ned til julaften og da må man begynne allerede i dag :)

Joda og er enig vi ikke trenger å endre på den, men er viktig å få med seg 1 juledag også er en høytidsdag. Det er forresten forbudt med kommersiell reklame på TV i dag så i dag får man bare Blindeforbundet, Lions og andre organisasjoner. Er det som er så fantastisk med 1 juledag, 1 påskedag og 1 pinsedag ihvertfall.

William_S2
25.12.13 20:42
trondergutt: Tror nok jeg har flertallet på juletråden med meg når jeg sier at det høres ut som en litt dårlig plan.

Er bare en som har lov til å komme med en sånn bemerkning og det er startelver. Dog så var han fraværende i 2013 tråden. Satser på at han kommer igjen til denne.

EL-FERNANDO
EL-FERNANDOInnlegg: 58099
26.12.13 07:25
trondergutt: Det er godt å våkne opp til julaften og en ny julenedtellingstråd :)

Heligt med en ny frisk mot ett ellers så kjent mål, tråden går nok litt som før i bølger.  God julemorgen ...

From All of Us to All of You ...!!

trondergutt
26.12.13 07:57
EL-FERNANDO: Heligt med en ny frisk mot ett ellers så kjent mål, tråden går nok litt som før i bølger.  God julemorgen .

God morgen og fortsatt God Jul El :)

Ellers må du ikke glemme det viktigste med tråden..nemlig nedtellingen.

Det er i dag kun 363 dager igjen til julaften !! 

Vigi
26.12.13 16:35

Og om få dager trenger vi ikke å vente til neste år til julen. Da kan vi i stedet si at det er jul i år!!! :)

Vigi
27.12.13 00:32

Det som er så bra er at vi jo nærmer oss en ny jul for hver eneste dag som går. Hver time er vi nærmere. Hvert sekund som tikker betyr at vi er nærmere julen. Det er en utrolig god tanke.

Det som er VELDIG trivelig i dag er at det bare er 362 dager igjen til jul. Og som en i tråden tidligere poengterte; september og hagesenternissene er ikke så langt unna.

Jeg skal på en liten romjulsferie noen dager nå så jeg må be dere andre om å oppdatere et par dager. Neppe noe problem så ivrige som dere alle er! ;)

God jul videre alle sammen!

EL-FERNANDO
27.12.13 11:14

362

Takk og i ligeså, ble en litt ordiner dag i dag, men skal jule igjen fra i kveld...

King_Kenny92_2
King_Kenny92_2Innlegg: 3194
27.12.13 20:42

Hei Hei :) ville si at eg håper dere har hatt en fin Jul til nå :). Har vært uten Internet siden søndag da eg har vært hos en kamerat og feiret julen med han og hans familie :). Fortsatt god jul ønskes mine julevenner og eg gleder meg til å delta på ferden mot julen 2014 :).

trondergutt
28.12.13 11:57

Bare sånn kjapt innom for å fortelle at det er 361 dager igjen til julaften. Fortsatt god romjul :)

EL-FERNANDO
28.12.13 12:00
trondergutt: Bare sånn kjapt innom for å fortelle at det er 361 dager igjen til julaften. Fortsatt god romjul :)

361,ja

takk det samme, trondergutt

EL-FERNANDO
28.12.13 12:03

det var 1842 innlegg i 2013 tråden, delt på 365 dager så har vi ett mål om x antall innlegg pr dag her for julaften 2014...

King_Kenny92_2
28.12.13 15:29

God Helg og fortsatt God Jul ønskes alle julevenner på juletråden :)

Vigi
29.12.13 13:49

Et rundt tall i dag: bare 360 dager til julaften 2014. Det betyr at vi er laaaangt under 300 dager til juleeffektene dukker opp i butikkene igjen. 

Ha en fin søndag folkens. :)

(Innlegget ble redigert 29.12.13 13:50)

FanteGuri
FanteGuriInnlegg: 10564
29.12.13 13:52

Jula i 2014 blir like bedriten som alltid.

trondergutt
30.12.13 06:18
FanteGuri: Jula i 2014 blir like bedriten som alltid.

Er vel litt hva du gjør det til selv også :) 

Ellers er dagens fine tall 359 dager til julaften. 

trondergutt
30.12.13 12:17
EL-FERNANDO: det var 1842 innlegg i 2013 tråden, delt på 365 dager så har vi ett mål om x antall innlegg pr dag her for julaften 2014...

Tja...det har vel visst seg at antall innlegg i vår kjære juletråd ikke har vært ensbetydende med en suksessrik juletråd.

Nedtellingen til julaften 2012 endte jo opp på hele 4352 innlegg..men den tråden var til tider plaget med veldig mye utenomjulelige ting og flere av trådens faste medlemmer truet med å trekke seg fra tråden da det sto på som verst.

Årets tråd derimot ble mindre..men en bedre juletråd og håper nedtellingen mot julaften 2014 fortsetter i samme spor :)

Vigi
30.12.13 14:31

Trøndergutt; du beholder nisselua hele 2014? ;)

King_Kenny92_2
30.12.13 20:24

Håper dere alle har hatt en fin Jul :) En fin kveld ønskes alle Julevenner :) og i morgen er det Nyttårsaften :) 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg